2014-07-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Brendl på väg till Almtuna? Skaplig värvning om den går i hamn.
Brendl är väl ökänd för att han bara kan skjuta? Han är ju riktigt jävla lat annars.
2014-07-26, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Brendl är väl ökänd för att han bara kan skjuta? Han är ju riktigt jävla lat annars.

Japp men ändå en bra målskytt
2014-07-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Japp men ändå en bra målskytt
Ja, men det är ju hans enda styrka generellt sett.
2014-07-26, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laine92
Nej tror inte att han är så jävla bra...

Han är för ung alltså 40 år gammal och la av med sin säsong när han var runt 38-39 (Vet inte exakt).
Men som sagt han har ingen ifarenhet.. HV71 satsar heller inte på värva märker man.....
Aja, jag har ändrat mig det här är frågan om Sveriges bästa tränare.

HV71 ska visst ha in två namn till och vilka som i dagsläget skulle ha värvat bättre namn än Ersberg och Ridderwall vet inte jag.

Visst någon enstaka transatlant hit och dit men det är ju så mycket grisen i säcken över dem så jag vill se dem leverera först, Nihlstorp till Växjö är ju skapligt, men annars liksom?
2014-07-26, 12:09
Medlem
Vassilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laine92
Nej tror inte att han är så jävla bra...

Han är för ung alltså 40 år gammal och la av med sin säsong när han var runt 38-39 (Vet inte exakt).
Men som sagt han har ingen ifarenhet.. HV71 satsar heller inte på värva märker man.....

Han slutar spela säsongen 09/10 då han gjorde hela 1! (EN) match för
Leksand.
Han gör i år sin femte säsong som tränare, så erfarenhet har han.
Lägg där till 8 säsonger slm akti i NHL samt erfarenhet från både NLA och spel i Ryssland, så nog vet han ett och annat om hockey.

När han tog över ett sjunkande skepp i form av SSK förra säsongen så fick han laget på rätt köl och visade att han klarar av ett huvudansvar.

Det är en kille som brinner för sporten och vill hjälpa varenda individ att utvecklas, han har enorma ambitioner och en jävla vinnarskalle.

Nästa gång kanske du kan göra iaf LITE research bakom dina påståenden?
2014-07-26, 12:12
Medlem
m4tt145s avatar
Jag har intrycket att Andreas Johansson är ett psykfall, jävligt känslig och hetsig. Hade inte velat ha honom någonstans nära mitt lag. Tror inte HV har gjort rätt val där.
2014-07-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Jag har intrycket att Andreas Johansson är ett psykfall, jävligt känslig och hetsig. Hade inte velat ha honom någonstans nära mitt lag. Tror inte HV har gjort rätt val där.
Han gjorde sig väl omöjlig i FBK iaf enligt ryktena? Han verkar vara svår att samarbeta med. verkar köra sitt eget race väldigt mycket.
2014-07-26, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han lyckades ju iaf i SSK.
2014-07-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Han lyckades ju iaf i SSK.
Det säger ju dock inte speciellt mycket, han kom in mitt under säsongen när dom låg i botten och hans enda uppgift var att rädda dom kvar. SSK ställer knappast lika hårda krav som HV. Ska inte döma honom förren vi ser hur säsongen yttrar sig, men han är ganska oprövad och har tydligen ganska dåligt rykte så vänta dig inte för mycket.
2014-07-26, 12:49
Bannlyst
Citat:
Du är med andra ord Flashbacks svar På Niklas "gnällegård" Wikegård
Det är stort att kunna ändra sig än större är det att kunna stå för att man haft fel. Dessutom är det väl roligt att ta in lite nytt blod? Vad skulle HV71 ha gjort istället tagit in Leif Boork, BÅG, Strumpan eller nått annat gammalt unket?

Hursom jag är så stor så i November månad kanske jag tycker Anders är den sämsta tränare som skådats genom alla tider, vem vet, du och alla ni andra kan ju alltid hoppas på det
2014-07-26, 12:54
Bannlyst
Citat:
Det säger ju dock inte speciellt mycket, han kom in mitt under säsongen när dom låg i botten och hans enda uppgift var att rädda dom kvar. SSK ställer knappast lika hårda krav som HV. Ska inte döma honom förren vi ser hur säsongen yttrar sig, men han är ganska oprövad och har tydligen ganska dåligt rykte så vänta dig inte för mycket.
Är det inte rätt hårda krav att rädda ett lag som typ är uträknade och typ ligger sist?

Nåja, jag tror nog att HV71 har gjort någon slags utvärdering av sin värvning och har lite mer att gå på än den mediainfo vi andra glada amatörer skapar oss våra uppfattningar om vem som är vad inom hockeyn.

Visst han är ett oprövat kort, men nog verkar han brinna för sin sak, ha hårda krav och nog bör han veta ett och annat om hur man blir till en vinnare inom hockeyn.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-07-26 kl. 13:05.
2014-07-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Är det inte rätt hårda krav att rädda ett lag som typ är uträknade och typ ligger sist?

Nåja, jag tror nog att HV71 har gjort någon slags utvärdering av sin värvning och har lite mer att gå på än den mediainfo vi andra glada amatörer skappar oss våra uppfattningar om vem som är vad inom hockeyn.

Visst han är ett oprövat kort, men nog verkar han brinna för sin sak, ha hårda krav och nog bör han veta ett och annat om hur man blir till en vinnare inom hockeyn.
Ja fast detta är väl första hela säsongen för honom som huvudtränare i en klubb? Det är ju först nu han får visa vad han går för. Han gjorde vad han skulle men inte mer i SSK. Du kan ju inte bara gå efter hans prestationer efter bara 2-3 månader. Jag dömer inte ut honom förrens vi ser resultatet. Och ärligt talat så tror jag mer han är med för att se och lära den här säsongen. Sedan säsongen efter denna så tror jag han siktar högre. Om han nu inte kickas innan dess förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in