Citat:
Ursprungligen postat av
starlike
Börjar systemvetenskap på UU nu i september. Vad har jag att förvänta mig. Under- och efter? Som jag förstår det är studietakten rätt balanserad. Hur är det med dessa 27k+ ingångslönsjobb direkt efter examen? Är det något jag bara får drömma om?
Berätta gärna om ni har erfarenhet av systemvetenskap vid UU.

Under studietiden så brukar ett flertal festligheter planeras in och utföras, det finns alltid något att göra. Vi har/hade en Microsoft-grupp som är väldigt aktiv och brukar göra aktiviteter kring Microsofts mjukvara.
Ett exempel var när Windows Phone var på väg ut i Sverige när folk gavs en möjlighet att programmera och publicera 3 appar på deras Store. Om du lyckades med detta fick du en Lumia 800 i handen lagom tills julen vilket var 1-2 månader innan de ens släpptes på den svenska marknaden. I mitt fall ledde även till att en av mina appar gav lite utdelning. Inget stort men ändå ett glatt tillskott i kassan. (Total paid to date 8,355.09 SEK)
Det ordnas även bussar till olika mässor och vi bjöds kontinuerligt in till Microsoft när de hade föreläsningar.
Hoppas detta besvarar lite.