2014-07-27, 16:14
Medlem
Jannebigplays avatar
Tycker MMR-systemet fungerar ypperligt. Jag ligger på 3300 mmr och klättrar uppåt hela tiden sen jag började att spela enbart lich eller weaver. Med de andra hjältarna är jag för dålig med helt enkelt och kan inte bära ett lag själv. Är man tillräckligt duktig så ska man kunna krossa allt motstånd vid sin mmr trots att kanske andra lanes torskar. Om jag tar mig själv som exempel så snittar jag på kanske 30 last hits med andra carrysar efter 10min vilket är riktigt uselt i en standard 2v2 lane medan med weaver så är jag uppe på runt 50-60 som standard samtidigt som jag denyar och harrassar lite.

Folk är inte så bra som de tror att de är. Många gånger ser man någon carry som har 0-0 i stats och farmar och gnäller på medspelarna att de är usla men får sin midas efter 8-9 minuter vilket är kasst.
Citera
2014-07-27, 16:37
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Men ärligt talat nu det måste vara det dummaste jag har sett. Om jag har en feeder som får 0-20 i mitt lag och slår sönder sina items så är det alltså jag som är ignorant och inte kan erkänna för mig själv att det är jag som suger?

Men helvete ni beter er som att det händer i varje game ni kör, inse bara att ni suger kuk och att ni inte har någon jävla självinsikt, ni kommer förevigt vara kvar i eran skitrating sålänge ni är ignoranta, börjar bli så jävla trött och höra på det här jävla gnället på varenda sida, mmr finns för en anledning, vissa är bättre än andra helt enkelt.
Citera
2014-07-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattlangarn
Kan du spela bra support så kan du även spela carry/mid under 4500 rating. Visage t ex är 5000x svårare att spela än de flesta melee carries och anser du att du ska ligga på 5k+ så ska du kunna spela Visage och microa dina fåglar utan problem. Att vinna games som support 4500+ är inga konstigheter om du håller en trevlig ton till dina medspelare.

Så för att ranka upp som support ska du spela carry/mid under 4500? Du skrev tidigare att du kunde ranka upp till 5k som support?

Och ja, det stora problemet med att ranka upp som support är på dom lägre nivåerna, som sagt, det finns ett gäng olika dagböcker på sidorna jag räknade upp på folk som har försökt det. Jag har inte sett någon som har klarat det men du hävdade juh att du kunde det.
Citera
2014-07-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baluch
Va? Finns ju jättemånga som supportat sig till 5k?

Rankat upp solo med att bara spela support? Från 3k -> 5k+?

Om du vet någon som gör det vore det coolt om du kunde länka en dotabuff profil eller något? Det är som sagt eftersökt på många av forumen och det finns ett par riktigt bra killar som har försökt och misslyckats. Det är förresten på dom lägre nivåerna det går åt skogen för dom, inte på 5k+, där har du en hel del riktigt bra solo supports.
Citera
2014-07-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Rankat upp solo med att bara spela support? Från 3k -> 5k+?

Om du vet någon som gör det vore det coolt om du kunde länka en dotabuff profil eller något? Det är som sagt eftersökt på många av forumen och det finns ett par riktigt bra killar som har försökt och misslyckats. Det är förresten på dom lägre nivåerna det går åt skogen för dom, inte på 5k+, där har du en hel del riktigt bra solo supports.
Hittar bara denna just nu men har för mig att jag hört om många som gjort detta... Vilka är det som har provat och misslyckats?
Citera
2014-07-27, 17:50
Medlem
Citat:
Hittar bara denna just nu men har för mig att jag hört om många som gjort detta... Vilka är det som har provat och misslyckats?

Menar du en kille som har en sida med chen sen sida 2 fylld med DK och WK picks? I övrigt har han 153-130 win/loss, det har nog inte genererat så mycket mmr.

Det finns ett par journaler som har försökt både på joindota och playdota forumen.
Citera
2014-07-27, 17:54
Medlem
Filuren89s avatar
Någon som vill lira just nu? Vi är 4 och behöver 1 person för ranked mmr.
Citera
2014-07-27, 18:00
Medlem
Citat:
Menar du en kille som har en sida med chen sen sida 2 fylld med DK och WK picks? I övrigt har han 153-130 win/loss, det har nog inte genererat så mycket mmr.
Det var någon annans konto först. Sidan jag länkade är när den bättre spelaren tog över och började lira Chen/Jakiro.
Citat:
Det finns ett par journaler som har försökt både på joindota och playdota forumen.
Länk?
Citera
2014-07-27, 18:47
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Men helvete ni beter er som att det händer i varje game ni kör, inse bara att ni suger kuk och att ni inte har någon jävla självinsikt, ni kommer förevigt vara kvar i eran skitrating sålänge ni är ignoranta, börjar bli så jävla trött och höra på det här jävla gnället på varenda sida, mmr finns för en anledning, vissa är bättre än andra helt enkelt.

Har climbat från 3300 till 4100 när jag slutade vara ignorant, tänkte på mitt egna spel och sket i andra spelare (började spela support mest, för det är vad som behövs 90% av tiden)

Lär er spela grabbar
Citera
2014-07-27, 20:30
Medlem
Citat:

du har upprepat det som andra redan tjatat om. Att det handlar om "inställning"

Så om jag råkar få en person i mitt lag som går 0-25 så är det min inställning som gör att vi förlorar?
Samt om motståndarna får en person som får 0-25 och jag vinner hårt så är det motståndarnas inställning det är fel på? Du får nog komma med något konstruktivt, att bara häva ur dig något som ett tiotal andra redan har sagt tillför ingenting.

Av 400 games så har mellan 3 och 5 varit minnesvärda bra jämna matcher. Är det också pga av min inställning? Visste inte att jag hade en sådan undangömd telepatisk makt över cosmos att mitt varierande humör bidrar till att folk får ojämna lag i Dota. Min inställning alltså.. DET ÄR NYCKELN!
Citera
2014-07-27, 20:36
Medlem
Citat:
Svarade på detta tidigare:

Ja din MMR avgörs efter några hundra matcher, det kan jag köpa. Men enligt lagen om alltings jävlighet så kan du ha otur 90% av matcherna du spelar och bara få seghjärnor som feedar och gör samma misstag om och om igen. Eller är det helt osannolikt?

jag känner att enda anledningen till att folk hamnar på 50/50 är för att MMR är uppbyggt så att om du vinner hamnar du med förlorare och tvärt om. Det måste vara så för varje gång jag vinner får jag GARANTERAT en tokdålig feeder i mitt lag matchen efter. Det är designat så att det ska finnas en bred genomsnittlig nivå av spelare och att alla ska få känslan av att kunna fortsätta spela. Förlorar man 3 matcher i rad hamnar man ofta med någon smurf-mid-carry som fullständigt brutaliserar motståndarna. Ska börja anteckna mina rundor så får vi se om ett par hundra matcher om min teori kan stämma.
Senast redigerad av Istidraj 2014-07-27 kl. 20:39.
Citera
2014-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Det händer allt för ofta. Folk som upprepar samma dumma misstag om och om igen så de fortsätter feeda. Furion är nog den vanligaste hjälten. Han ska försöka split-pusha men dör gång på gång pga noll awareness. När man snällt försöker ge råd säger han bara "stfu" eller liknande.

Jag kan påstå att jag inte suger kuk, dessutom kan jag oftast se mina misstag. Här om dagen spelade jag lite väl offensivt som QoP mot en Invoker vilket resulterade i storkross.
Jag har jag 55% win de senaste 6 månaderna, så jag tror inte att jag är en av de där som drar ner laget utan att veta det.

MMR visar inte hur bra man är.

Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Tycker MMR-systemet fungerar ypperligt. Jag ligger på 3300 mmr och klättrar uppåt hela tiden sen jag började att spela enbart lich eller weaver. Med de andra hjältarna är jag för dålig med helt enkelt och kan inte bära ett lag själv. Är man tillräckligt duktig så ska man kunna krossa allt motstånd vid sin mmr trots att kanske andra lanes torskar. Om jag tar mig själv som exempel så snittar jag på kanske 30 last hits med andra carrysar efter 10min vilket är riktigt uselt i en standard 2v2 lane medan med weaver så är jag uppe på runt 50-60 som standard samtidigt som jag denyar och harrassar lite.

Folk är inte så bra som de tror att de är. Många gånger ser man någon carry som har 0-0 i stats och farmar och gnäller på medspelarna att de är usla men får sin midas efter 8-9 minuter vilket är kasst.
Nej, det fungerar inte när man börjar möta lite bättre spelare. De köper BKB och/eller splittar när du använder ulti. De köper även sentries/dust mot weaver.

När man spelar mot sämre spelare går det självklart. Här är en match jag spelade med en kompis som ville testa Dota. Jag gjorde mer hero damage än hela mitt lag tillsammans. Folk hade ingen awareness och tilläts bli offpickade hela tiden. Som jag nämnde tidigare, upprepar samma misstag om och om igen utan att lära från dem.
Nu klandrar jag inte dessa personer eftersom det uppenbart var av lägre nivå än vanlig och rankad matchmaking. Problemet är väl att man ändå hamnar med dessa personer där.

Om du ligger på 3.3k mmr och snittar 30 lh efter 10 min som carry är du tyvärr urusel. Du bevisar även hur trasigt MMR-systemet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in