Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är du helt fri att göra om du håller dig inom det regelverk som finns.
Så jag får peka ut shills, så länge det inte bryter mot reglerna. Samtidigt sa en annan moderator just
att det skulle vara ett regelbrott, så jag får alltså
inte göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jo tjena, vi skall alltså börja med åsiktsregistrering light av användarna tänker du?
flashback har ju alltid varit, och kommer alltid att vara, åsiktsregistrering. Jag registrerar med det här inlägget min åsikt, på samma sätt som alla gör, med alla sina inlägg.
Citat:
Det stora problemet här verkar vara att man inte vill att användare med motsatt åsikt skall få skriva här på flashback men man försöker dölja det bakom en variant av "kan ingen tänka på barnen?!"
Men det där är ju inget nytt eller unikt. Man får inte ifrågasätta förintelesen heller, med hänvisning till "dom stackars barnen". Det, att förintelsen ägt rum, är en åsikt som måste stå oemotsagd.
Citat:
Det är alltså för mig helt uppenbart att Wikileaks och Putin betalar s.k "shills" för att sitta här och skrämmas över det onda USA och korrupta svenska rättssystemet och förklara vilket oskyldigt offer JA är.
Jag förstod inte om det där var din faktiska åsikt, eller en del av ditt exempel.
Men om du verkligen tror det där så saknar du all förståelse för
vem som sysslar med propaganda. Vilket är en nog så viktig del i det här resonemanget.
Vi kan ta Israel/Palestina som exempel. Den enda sidan i den konflikten som behöver syssla med propaganda är Israel. Israel vill ha "dialog", Israel vill ha vapenstillestånd, eftersom dom är den ockuperande makten, och såklart vill fortsätta att vara det. Propaganda har alltid ett "ovanifrånperspektiv".
Citat:
När jag är klar med det skall jag ge mig på alla som menar att det finns en gud, uppenbarligen är de betalda av olika kyrkor för att sitta här och vara oresonliga.
Fast det är ju inte riktigt så svårt som du vill få det till.
Citat:
Ursprungligen postat av 526
För att vara konkret:
Det finns väl en regel att alla måste ha ett visst antal inlägg för att få posta i Laidback?
Liknande borde gälla alla nya. Man måste ha visst antal inlägg i blandade forum för att få finnas till.
Det skulle skapa en tröskel för PR-bolagen.
Fast nej. Här håller jag inte med. Det finns ju idag mjukvara som kan skapa konton och x antal nonsensinlägg, om man vill göra det.
Och åt andra hållet, jag tycker det är precis lika underligt med människor som har 10.000tals inlägg.
Inget av detta, få inlägg eller många inlägg, är ju ett bevis för något. Men om/när man diskuterar ekonomi t.ex, och samma användare alltid kommer och försvarar det ekonomiska systemet, så är det ju helt uppenbart att det är människor som har betalt.
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag vill att Flashback ska vara en frizon från det. Som det var tänkt från början.
Det är inte censuren som är yttrandefrihetens största fiende längre.
Det är hjärntvätten
Var det verkligen så det var tänkt från början? Jag är inte så säker. Men annars håller jag med dig.