2014-07-27, 17:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Vart får du en omsättning på över 1 miljard ifrån?
Min dator vill inte öppna så kan inte se vilken presentation omsättningarna står.

Testa ifall det går bättre för er..

http://www.fingerprints.com/corporate/finansiell-info/presentationer/

Det var i alla fall en investerings presentation.

EDIT:
Något är jäääävligt konstigt, kommer inte åt NÅGOT oavsett vilken sida jag går in på

Citat:
Ursprungligen postat av Ceyox
Trotts utvecklingen av ögonscanners?
Tror du seriöst på det?
Senast redigerad av zorb89 2014-07-27 kl. 17:56.
2014-07-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Min dator vill inte öppna så kan inte se vilken presentation omsättningarna står.

Testa ifall det går bättre för er..

http://www.fingerprints.com/corporate/finansiell-info/presentationer/

Det var i alla fall en investerings presentation.

Jag vet att de sagt att 2014 ska de ha omsättning på 500 miljoner vilket är under bästa förutsättningar.
2014-07-27, 18:37
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltaboy
Jag vet att de sagt att 2014 ska de ha omsättning på 500 miljoner vilket är under bästa förutsättningar.
Nej, (+)500miljoner. Räkna då på 500miljoner och resten är bonus.

Lyckas de inte hålla det utan hamnar under 500miljoner kommer då i alla fall jag bli otroligt förbannad och minska mitt innehav avsevärt. Men bevisar de att det hålls räknar jag 1+1= 2 och ser då till att ordna fram så mycket cash jag kan ordna då jag inte tror kursen kommer ligga över 70-80kr i Februari då vi vet svaret.

2017-2018 tror jag börsvärdet är som högst.
2014-07-27, 19:39
Medlem
Citat:

Lyckas de inte hålla det utan hamnar under 500miljoner kommer då i alla fall jag bli otroligt förbannad och minska mitt innehav avsevärt. Men bevisar de att det hålls räknar jag 1+1= 2 och ser då till att ordna

Det står stilla tycker jag? Trodde hög risk skulle betyda hög avkastning
2014-07-27, 20:07
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Det står stilla tycker jag? Trodde hög risk skulle betyda hög avkastning
Vilken risk?
2014-07-27, 21:13
Medlem
Ceyoxs avatar
Citat:
Tror du seriöst på det?

Liknande kan ha sagts om fingeravläsare, så varför inte? Skulle det visa sig att potentialen och säkerheten är högre där är dessa två teknologier näst intill substitut, möjligen komplement.

Fingerprints ligger väl bra i tiden för tillfälligt, men att just fingeravläsare är något jag skulle hålla på i längden vet jag inte. Om jag har fel, återstår att se.
2014-07-27, 22:14
Medlem
Citat:

Lyckas de inte hålla det utan hamnar under 500miljoner kommer då i alla fall jag bli otroligt förbannad och minska mitt innehav avsevärt. Men bevisar de att det hålls räknar jag 1+1= 2 och ser då till att ordna fram så mycket cash jag kan ordna då jag inte tror kursen kommer ligga över 70-80kr i Februari då vi vet svaret.

2017-2018 tror jag börsvärdet är som högst.
Dom skrev så här annars
"Expect 2014 revenue to exceed 500 million, assuming sequential growth, quarterly growth and very strong growth in the second half of 2014 especially in the fourth quarter."
Så jag tror inte man ska räkna på 500 miljoner som garanterat.
2014-07-28, 19:47
Medlem
zorb89s avatar
Iphone
Samsung
Huawei
Nexus http://www.mobilio.se/pryl/da-kommer-googles-nexus-6#xtor=AD-500-[mobilio_pryl]-[tf_Nexus6Motorola_1407]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[24001]

(Källan är inte säker men det bokstavligen exploderar av sensorer just nu, alla ska ha!)

+

Alla andra nedanför inför Fingersensorer.

Fingerprint Cards har 3 olika Touchsensorer, 2 på baksidan(1020 + 1021) och nu även för framsida(1150) av Androids.

Helt klart kommer det vara touch som gäller, Syna kommer så småningom komma ut med touch också men frågan är hur patentet påverkas. Vi har då 3 dominerande leverantörer(Och IDEX med några miljoner i omsättning) och jag har väldigt svårt att tro att någon annan kan komma in och konkurrera om de största tillverkarna med försprånget de har, det kommer ta tid.

Har jag fel om det här bolaget får ni gärna skapa en paj kastar tråd om Zorb och jag slutar genast med aktiehandel. Det här är på tok för tydligt och aktien är tammefan gratis!

Grattis i förskott till alla investerade ägare men räkna INTE med Samsung(RALLY)

Jag håller mig nu borta tills 2015 Februari så får vi se vad som händer tills dess och antagligen njuter vi av ett värde kring +65kr/aktie

2014-07-29, 16:14
Medlem
Är det NU det händer?
2014-08-09, 11:59
Medlem
Ja vad ska man tycka nu då? Syftet med aktiesparande är väl att få antingen god utdelning eller bra kurstillväxt eller både och. Utöver att Fingerprintaktien är en chansaktie så har den inte erbjudit varesig utdelning eller häpnadsveckande kursstegring sista året och det är därför tex Claes Hemberg avråder ifrån köp av aktien. Du har kunnat investera dina slantar mycket bättre än fing det senaste året. Och så en titt på tomtarna på Avanzas forum! När aktien stått och stampat så skriker de: "Det är NU det händer" Och vid större nedgångar som tex nu i veckan så skriker de köpläge och ojar sig över att det inte har mer pengar att gå in med!

Många forumtomtar tror på fullaste allvar att aktien inom 24 månader kommer ha gått upp över 20 gånger i värde till över 1000 kr!

Och som bevis för sina irrteser så hänvisar de till vad fings VD sagt, en man som historiskt sett inte precis gjort sig känd för att tala sanning oavsett om han själv tror på det han säger eller ej!

Och ni fingfanatiker som med emfas "visste" att aktien skulle stå i 80 kronor efter mobilmässan i Barcelona, har ni någon kommentar till det? Veckan före mässan sa ni, just det, "Det är NU det händer"!

Ska vi vara lite realiststiska nu och sätta riktkursen i år till 35-40 kronor? Ser onekligen ut som om vi är på väg dit snarare än 1000 kr!
Senast redigerad av Skrikspyan 2014-08-09 kl. 12:01. Anledning: Korrektur
2014-08-09, 22:53
Medlem
Run3s avatar
Jag kikade på årsrapporten för 2013. De lever uppenbarligen på nyemissioner och gör dem nästan årligen. För år 2013 omsatte de 95 miljoner, så det ska bli roligt att se det "växa" till en miljard som det verkar lovas här... Vidare gjorde de förlust samma år trots att de lyckades höja omsättningen rätt bra från föregående år. Kassaflödet lyckades de hålla i det svarta tack vare nyemissioner, annars hade det varit rött. Jag gillar att de t.o.m. har rubriken "Det är nu det händer" i rapporten. De spelar på aktiespararnas girighet och det är så de lyckas hålla sig över ytan.
2014-08-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag kikade på årsrapporten för 2013. De lever uppenbarligen på nyemissioner och gör dem nästan årligen. För år 2013 omsatte de 95 miljoner, så det ska bli roligt att se det "växa" till en miljard som det verkar lovas här... Vidare gjorde de förlust samma år trots att de lyckades höja omsättningen rätt bra från föregående år. Kassaflödet lyckades de hålla i det svarta tack vare nyemissioner, annars hade det varit rött. Jag gillar att de t.o.m. har rubriken "Det är nu det händer" i rapporten. De spelar på aktiespararnas girighet och det är så de lyckas hålla sig över ytan.
Sluta nojja För det är NU det har hänt, hur mycket måste sägas? Vill du investera när kursen är långt över 100kr om 1dag-2år får du gärna göra det men vill man få utdelning hoppar man på när alla tecken pekar åt ett håll så får man vara med på nästa rally som helt säkert kommer komma.

Det hände när Iphone petade in sensorn, nu ska alla in med sensorer och det är helt säkert vilket alla vet som orkar läsa lite. Att fpc inte fått order värd 500 miljoner än är väl inte konstigt då det nyss startat.

http://ospon.en.alibaba.com/product/604437216-221792806/Biometric_portable_safe_box.html

*We insist to choose the best fingeprint sensor,which is made by FPC company ( Fingerprint Cards AB ,located in sweden.world's most advanced fingerprint technology company,working with samsung,fujitsu,huawei and other world famous high technology companies).*

Släpp inte era aktier om ni vill ha en säker investering på minst 100% utdelning fram till 2016.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in