2014-05-21, 22:03
Medlem
zorb89s avatar
Fasiken vad skönt PM idag.

Bara hålla tummarna på samsung då hela pressmeddelandet skriker SS!

Men just detta förklarar gårdagens uttalande:
Detta meddelande visar att FPC i allt snabbare takt levererar nya och högst konkurrenskraftiga produkter, och med FPC1150 är vårt mål att säkra och stärka vår position som den globalt ledande leverantören av touchsensorer för OEM- tillverkare av mobiler och surfplattor.

Viktigt att vi tar SS med denna nu!
2014-06-13, 08:12
Medlem
Nytt fint PM från FinWire idag om Fingerprint Cards!!

Samsung överväger touchsensor till kommande Galaxy Note 4
Skickad: 2014-06-13 08:05:54
Samsungs kommande Galaxy Note 4, som väntas presenteras den 3 september, kan komma att använda sig av liknande fingeravtrycksteknik som Apples Touch ID. Det uppger en branschkälla till Korea Herald.

- Samsung Electronics överväger fingeravtryckssensorer på sin Galaxy Note 4 som kan vara av areasensortyp i stället för linjesensorn i Galaxy S5, uppger källan.

Uppgifterna kommer inte som någon direkt överraskning och Korea Herald menar att det stämmer överens med tidigare uppgifter från bolagets sensorleverantör Synaptics som har sagt att de kommer presentera en liten sensor av areatyp (touchsensor) under det andra halvåret i år.

I dagsläget är det endast Apple som har integrerat en touchsensor i en lanserad smartphone (iPhone 5S), men tekniken väntas bli allt vanligare framöver. Inte minst har Microsoft uttryckt att touchsensorer är att föredra före linjesensorer, till stor del på grund av användarvänligheten.

- Areasensorer är bekvämare att använda än linjesensorer eftersom användarna bara behöver hålla sin fingertopp över sensorområdet, kommenterar även Kim Jae-sung vid Korea Internet & Security Agency.

Synaptics är dock inte ensamma om att snart kunna erbjuda touchsensorer. Svenska Fingerprint Cards har sedan slutet av 2013 tagit fram flera olika varianter av sin touchsensorer och den första väntas lanseras i en flaggskeppsmodell från en Tier 1-tillverkare under sommaren. Försäljningsmål för den specifika modellen är över 3 miljoner enheter.

Fingerprint Cards meddelade även nyligen att de tagit fram den nya touchsensorn FPC1150 som uppges vara världens första touchsensorn specifikt utvecklad för att integreras i hemknappen på framsidan av smartphones och surfplattor.

Johan Carlström, vd för Fingerprint Cards, uppgav den 20 maj i en intervju med Reuters att Samsung val av leverantör av fingeravtryckssensor till just Galaxy Note 4 förväntas ske snart.

Även norska IDEX har uppgett att de arbetar med att ta fram en touchsensor och att den kommer att presenteras under det andra halvåret i år.

Redan 2013 spekulerades det i att nuvarande modell Galaxy Note 3 skulle använda sig av fingeravtrycksteknik, men så var inte fallet och det bedöms ha uteslutits av Samsung på grund av tekniska problem. Nu har Samsung däremot haft framgång med att integrera sensorer i Galaxy S5 och har även uppgett att de kommer att införa tekniken i flera av bolagets enheter.
http://finwire.se/component/news/FWM000153A/samsung-galaxy-note-4-lanseras-den-3-september
http://finwire.se/component/news/FWM00017CA/synaptics-levererar-fingeravtryckssensorer-aeven-till-samsung-z-vd
http://nwww.koreaherald.com/view.php?ud=20140612001334
Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se, 0701-15 39 64
Nyhetsbyrån Finwire
2014-06-27, 23:26
Medlem
zorb89s avatar
Köpläge(TA)
http://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST

- TA Positiv
- Kommande tier 1 telefon nu i Juli som släpps med FPC, vet ännu inte vilken tillverkare(spännande)
- Vi har nu en kommande delårsrapport i Augusti där det bör stå 40-60miljoner i omsättning.
- Liiiten chans att Samsung väljer vår touch i deras Note 4(Kursrally)
- Varit hyfsat tyst får jag väl tycka så jag tror det bör komma lite luft i kommande vecka som faktiskt går in i 2H.

Rejält besviken på kursutvecklingen men det kommer, senast i Februari 2015 annars lämnar jag då VDn isåfall har lämnat en felaktig prognos för helåret.

Trevlig helg och simma lugnt!
2014-06-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Köpläge(TA)
http://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST

- TA Positiv
- Kommande tier 1 telefon nu i Juli som släpps med FPC, vet ännu inte vilken tillverkare(spännande)
- Vi har nu en kommande delårsrapport i Augusti där det bör stå 40-60miljoner i omsättning.
- Liiiten chans att Samsung väljer vår touch i deras Note 4(Kursrally)
- Varit hyfsat tyst får jag väl tycka så jag tror det bör komma lite luft i kommande vecka som faktiskt går in i 2H.

Rejält besviken på kursutvecklingen men det kommer, senast i Februari 2015 annars lämnar jag då VDn isåfall har lämnat en felaktig prognos för helåret.

Trevlig helg och simma lugnt!

Jag har tankat för fulla muggar ett bra tag nu..
2014-06-29, 01:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92

passa sej jävla noga!
2014-07-25, 13:41
Medlem
EdwardVIIIs avatar
Jag läser det här pm:et från 140505
"FPC erhåller ramp order på FPC 1020 "
"Ramp order "var ett underligt uttryck och är inte vad jag kan se ett vedertaget begrepp av leveranser.
Googlar man på det ordet får man enbart träff på just det här pressmeddelandet.
Hittepåord i pm från förhoppningsbolag väcker min nyfikenhet. Vad exakt betyder ordet i det här sammanhanget?
2014-07-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardVIII
Jag läser det här pm:et från 140505
"FPC erhåller ramp order på FPC 1020 "
"Ramp order "var ett underligt uttryck och är inte vad jag kan se ett vedertaget begrepp av leveranser.
Googlar man på det ordet får man enbart träff på just det här pressmeddelandet.
Hittepåord i pm från förhoppningsbolag väcker min nyfikenhet. Vad exakt betyder ordet i det här sammanhanget?

Amerikanskt/engelskt uttryck. Kolla Wikipedia för förklaring. Sök på "ramp up".
2014-07-26, 16:38
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Äger nu 3300st med gav på 51,25kr Vore kul att nå 3500st med ett relativt lågt gav, vi bör ligga runt 130-200kr/aktie nästa jul/Feb 2016. Men mycket kan hända så man får hålla koll.

Får en fin lön nästa månad också men delårsrapporten är tyvärr den 21 Aug så får se om jag får ett läge till att tanka eller om det var sista tillfället under 55kr.

Angående bolaget är det ju olidligt spännande just nu, ingen vinstvarning och inte heller mycket information om kunderna som ska fixa omsättningen på +500miljoner för helåret. Vi befinner oss nu också snart i AUGUSTI(!), 6mån kvar till Februari!

Ena tier-1 med 1020 sensorn ser dock ut att vara Huawei Ascend D3.
2014-07-26, 18:42
Medlem
FakeIdentity.s avatar
Vänta nu.... Var det inte i år aktien skulle gå upp till, 100, 150, +200?
2014-07-26, 20:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeIdentity.
Vänta nu.... Var det inte i år aktien skulle gå upp till, 100, 150, +200?
Runt 150 var väl gissat då nästa år kommer ge en omsättning runt 1,2-1,5 miljarder och man värderar bolagen efter vad som kommer att ske. Fingerprint Cards har som de flesta vet drabbats av ett par tråkiga incidenter som såklart satt sina spår.

Eftersom marknaden fortfarande tror allt är bullshit skriver jag datum för årsrapporterna, hålls prognoserna så är det först ~65kr 2/2015 och ~140kr 2/2016. Men det kan vara i underkant eftersom biometrin exploderar just nu.
2014-07-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Runt 150 var väl gissat då nästa år kommer ge en omsättning runt 1,2-1,5 miljarder och man värderar bolagen efter vad som kommer att ske. Fingerprint Cards har som de flesta vet drabbats av ett par tråkiga incidenter som såklart satt sina spår.

Eftersom marknaden fortfarande tror allt är bullshit skriver jag datum för årsrapporterna, hålls prognoserna så är det först ~65kr 2/2015 och ~140kr 2/2016. Men det kan vara i underkant eftersom biometrin exploderar just nu.

Vart får du en omsättning på över 1 miljard ifrån?
2014-07-27, 14:49
Medlem
Ceyoxs avatar
Trotts utvecklingen av ögonscanners?
Senast redigerad av Ceyox 2014-07-27 kl. 14:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in