2014-07-26, 17:01
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Bara de som nämner det ständigt och jämt och som säger att andra tycker det....fast ingen annan skrivit på det viset

Trodde du skulle lämna tråden? Eftersom du skrev:

Citat:
Nu får ni diskutera bäst ni vill nu lämnar jag tråden

Nåväl - det är roligt att ha dig tillbaka.

Citat:
Tiden skulle enligt beslut vara ett eller till högst två år då SB får finna sej i att lämna prov för drogtest osv. Har inget hänt inom den tiden och han skött sej blir han helt fri

På tal om det du skrev om mysgubbe, jag har eller inte sett någon här kalla honom för det. Men jag har sett att vissa verkar idolisera Sturegubben, vad tror du att det beror på? Du har väl skrivit mest inlägg här i tråden och hela tiden tagit honom i försvar? Finns det någon risk, som du ser det, med att han skrivs ut från vården om något år? Vad tror du han fördriver tiden med mest just nu, sommaren 2014?
Citera
2014-07-26, 17:03
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zy45N
Du glömmer visst att han blev tvångsavgiftad och de sju tysta åren har vi fått bevis på att han ljugit

Berätta om vad han ljugit om sen narkotikan försvann.Vad står det om det i RMVs utredning
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-07-26 kl. 17:10.
Citera
2014-07-26, 17:15
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Berätta om vad han ljugit om sen narkotikan försvann.Vad står det om det i RMVs utredning

För att ha lämnat tråden tycker jag du skriver ganska mycket, ändå.

Är Sturegubben en sån person enligt dig som alltid talar sanning? Många brukar ju ljuga ibland, när det gäller att få fördelar i livet, tror du aldrig att Sturegubben har dragit en (vit?) lögn de senaste 13 åren?
Citera
2014-07-26, 17:49
Medlem
Citat:
Från socialutredningen:

Citat:
Bergwall uppger att han under åren 2002 till 2008 inte hade några kontakter utanför Säters sjukhus, vare sig genom telefon, besök, via Internet eller på annat sätt. Bergwall beskriver de åren som ”de tysta åren” och ”läkeåren”.
(min fetning)

Att SB ljuger framgår av två skilda artiklar:

1. AB från 2005,en artikel enligt vilken "Thomas Quick, 55, får fjällvandra, åka ut på picknick, sitta på uteserveringar och njuta av livet i det fria.
-Han har rena rama semestern här, berättar en person på Säters sjukhus."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10727328.ab

2.Göteborgs Fria från 2005, skriver om flera intervjuer av Kristina Hjertén von Gedda med TQ
”Hur kom det sig att han bröt sin medietystnad för att prata med dig?
- Jag vet att han kollade upp mig efter att jag skrivit brev till honom. Vid vårt första besök sa han att han slagit upp mig i nationalencyklopedin och att han fann mina beskrivningar eller snarare mina resonemang om ondska intressanta. Kanske kände han att det var en intressant ingång för ett samtal.
Hjertén von Gedda är inte säker på att sanningen om vad Quick gjort eller inte gjort någonsin kommer fram.
- Den enda som kan svara på den frågan är Thomas Quick själv. Hans inställning är att han har sonat sina brott. Han har erkänt en rad mord, som han också fällts för. Han anser att hans själsliga frid går före de anhörigas.” (min fetning)
Citera
2014-07-26, 17:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
(min fetning)
(min fetning)

Det låter knappast trovärdig när du å ena sida anser att RMV gjort en professionell bedömning och å andra sida, samma RMV, har låtit sig, väl medvetna, luras av SB.
Så lägg av, du har aldrig läst RMV:s utlåtande

Va fan är det för skit du kommer med? Rättsmedicinalverket har gjort en professionell bedömning där de konstaterar en personlighetsstörning, och i den ingår det att vederbörande ljuger. Hur jävla svårt är det att läsa innantill?
Citera
2014-07-26, 18:01
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
För att ha lämnat tråden tycker jag du skriver ganska mycket, ändå.

Är Sturegubben en sån person enligt dig som alltid talar sanning? Många brukar ju ljuga ibland, när det gäller att få fördelar i livet, tror du aldrig att Sturegubben har dragit en (vit?) lögn de senaste 13 åren?

SB har antagligen svårt med att se saker objektivt. Några ganska sena exempel.
  • Tårtgate där han trodde att skärpta regler för anhöriga som tar med sig kaffebröd var för att trakassera honom. Avsikten var för att förhindra att anhöriga i allmänhet smugglar in droger till patienterna.
  • Bestickgate när ersatte metallbesticken med dito plast trodde han var för att trakassera honom, (och möjligen andra patienter), när avsikten var att förhindra att patienterna knivar ner varandra.
  • Persienngate när man tog ner persiennerna för alla patienter, och SB trodde att det bara var hans man tog ner. Orsaken var att man inte ville att patienterna skulle hänga sig i snörena. Såvitt jag vet fick de upp nya persienner efter ett tag.
Citera
2014-07-26, 19:10
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Från socialutredningen:

(min fetning)

Att SB ljuger framgår av två skilda artiklar:

1. AB från 2005,en artikel enligt vilken "Thomas Quick, 55, får fjällvandra, åka ut på picknick, sitta på uteserveringar och njuta av livet i det fria.
-Han har rena rama semestern här, berättar en person på Säters sjukhus."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10727328.ab

2.Göteborgs Fria från 2005, skriver om flera intervjuer av Kristina Hjertén von Gedda med TQ
”Hur kom det sig att han bröt sin medietystnad för att prata med dig?
- Jag vet att han kollade upp mig efter att jag skrivit brev till honom. Vid vårt första besök sa han att han slagit upp mig i nationalencyklopedin och att han fann mina beskrivningar eller snarare mina resonemang om ondska intressanta. Kanske kände han att det var en intressant ingång för ett samtal.
Hjertén von Gedda är inte säker på att sanningen om vad Quick gjort eller inte gjort någonsin kommer fram.
- Den enda som kan svara på den frågan är Thomas Quick själv. Hans inställning är att han har sonat sina brott. Han har erkänt en rad mord, som han också fällts för. Han anser att hans själsliga frid går före de anhörigas.” (min fetning)

I Aftonbladet i den artikel Du lagt in länk till står det att det var personal på Säter som uttalat sej men att han själv inte ville lämna någon kommentar

När det gäller kontakten med Kristina Hjertén von Gedda finns det skrivet att "Författaren Kristina Hjertén von Gedda ger sin syn på det uppmärksammade fallet" med J A.Och det står att det handlar om medias syn på honom.
Citat:
Samtalen med Thomas Quick handlar bland annat om hur han kommit att uppfattas i medierna
Hon träffade honom utgår jag ifrån pga den bok hon skrev om fyra kända rättsfall (Bortom allt rimligt tvivel) och hennes syn på dem. Huruvida intervjuerna med SB handlade om TQ-historien utifrån intervjuer med honom är inget sagt. Så vad SB sagt och inte sagt är inte klarlagt.

Citat:
I avsnittet om Thomas Quick ges mycket utrymme åt dem som tvivlar på hans skuld. En av dem är den tidigare chefen för tekniska roteln vid Stockholmspolisen, Jan Olsson......

Som vanligt kan jag ha fel men jag läser innantill. Här är länken till artikeln

http://www.goteborgsfria.se/artikel/5819

Kristina Hjertén von Geddas bok som kom ut 2005?? är i övrigt utgången men kan lånas på vissa bibliotek
Citera
2014-07-26, 21:02
Medlem
Citat:
I Aftonbladet i den artikel Du lagt in länk till står det att det var personal på Säter som uttalat sej men att han själv inte ville lämna någon kommentar

När det gäller kontakten med Kristina Hjertén von Gedda finns det skrivet att "Författaren Kristina Hjertén von Gedda ger sin syn på det uppmärksammade fallet" med J A.Och det står att det handlar om medias syn på honom.
Hon träffade honom utgår jag ifrån pga den bok hon skrev om fyra kända rättsfall (Bortom allt rimligt tvivel) och hennes syn på dem. Huruvida intervjuerna med SB handlade om TQ-historien utifrån intervjuer med honom är inget sagt. Så vad SB sagt och inte sagt är inte klarlagt.

Som vanligt kan jag ha fel men jag läser innantill. Här är länken till artikeln

http://www.goteborgsfria.se/artikel/5819

Kristina Hjertén von Geddas bok som kom ut 2005?? är i övrigt utgången men kan lånas på vissa bibliotek

Av AB artikel är det utan tvekan att TQ/SB varit på utflykt tillsammans med personal från Säter (inte bara den gången) oavsett om han kommenterat eller inte.

Artikel i Göteborgs Fria har publicerats 2005 med intervjuerna (och uppdaterats 2013 med boken.)
Från tredje stycket kan du läsa:

Citat:
Hjertén von Gedda har gjort flera intervjuer med Quick på Säters mentalsjukhus.

Hur kom det sig att han bröt sin medietystnad för att prata med dig?

- Den enda som kan svara på den frågan är Thomas Quick själv. Hans inställning är att han har sonat sina brott. Han har erkänt en rad mord, som han också fällts för. Han anser att hans själsliga frid går före de anhörigas.

Från en annan artikel:
Några år före Hannes Råstams TV-program skrev författaren Kristina Hjertén von Gedda i boken "Bortom allt rimligt tvivel" att morddomarna mot Quick var felaktiga.
Intervjun publicerades 2005 i Göteborgs Fria Tidning

Citat:
Hjertén von Gedda har gjort flera intervjuer med Quick på Säters mentalsjukhus.

Hur kom det sig att han bröt sin medietystnad för att prata med dig?

http://www.nyhetsverket.se/nyhet/23692/Sanningen-om-Thomas-Quick-Kriminalhistoria
Citera
2014-07-26, 23:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
Jag får väl godta detta utlåtande. Men om man har missbruksproblem, är man mentalt frisk då?
Han missbrukar inte nu för tiden.
Citera
2014-07-26, 23:51
Medlem
Någon som vet någonting om hur Sture skött sig sedan friheten?
Citera
2014-07-27, 14:29
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag undrar:.Skulle det ha varit något skulle inte media ha kastat sej över det som hungríga vargar???

Det är i alla fall min tanke. Jag vet inte
Citera
2014-07-27, 22:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag undrar:.Skulle det ha varit något skulle inte media ha kastat sej över det som hungríga vargar???

Det är i alla fall min tanke. Jag vet inte
Lite nyfiken på det också faktiskt - även om mitt intresse för TQ:s person är måttligt. Det fanns ju många olyckskorpar som medlade att han snabbt återfalla i brottslighet, men så har det inte gått - eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in