2014-07-26, 15:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan tänka att KJ kom hem vid femtiden, men vet inte vad de gjorde på kvällen.
Han kan önsketänka också - men därifrån är det långt till att veta.
Citera
2014-07-26, 15:45
Medlem
Citat:
Vad ligger bakom ditt säkra uttalande?

Jag tvivlar för högsta dagstemperatur de tre dagarna var 17 grader och bara en av de som gjorde fyndet reagerade för lukt. Hovrätten tvivlar också.

Kroppsdelarna hittades sent den 21-22/5 och har troligen inte legat på fp1/2 i mer än ett dygn högst två.
Jag är säker på att utplaceraren ville att de skulle hittas, vilket är viktigt att ta i hänsyn.
Han ville helt enkelt få ett slut på den psykiska stressen och var samtidigt 100 procent säker på att hans bostad inte hade någon bevisning i att han skulle vara inblandad i mordet och styckningen av vb. Det säger han ju själv rakt ut i ett förhör!

Han har inte mördat eller styckat vb i lägenheten punkt.
Citera
2014-07-26, 15:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Hunden Uno sökte i bagageutrymmet och markerade inte för blodspåret och visade inget intresse för det, det visar att blodet kom från VB när hon levde.
På vilket sätt anser du att blodspåret hade kommit till bagageutrymmet, eftersom blodet kom från VB när hon levde ?

Har Uno berättat för dig exakt var doften som han markerade fanns? Vad jag kan se på videoupptagningen så markerar Uno i bilens bakre vänstra del, nosen är vänd åt det hållet när han lägger sig ned, hur kan du utesluta att doften som Uno känner inte kommer från blodet på listen? Ge dig nu med din tvärsäkra attityd tycker jag.
Citera
2014-07-26, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man behöver inte inbilla sig något i det fallet, faktum är att domstolen måste ha belägg för att kunna utesluta. I det här fallet finns det ingenting som talar för att blodet inte kan vara planterat. Det är åklagaren som skall visa vad som har hänt.

Vi är några som har sagt det en tid, att FUP är undermålig som beslutsunderlag för en dråpdom. FUP visar inte vad som har hänt, än mindre vad som kan uteslutas.

Ett stort tankefel är att utesluta allt sådant som man ännu inte har hittat belägg för. Det bör räcka med att en sak är fullt möjlig för att den skall beaktas i bedömningen. Vän av ordning säger kanske då att man inte kan ta hänsyn till precis allt som skulle kunna ..., det blir ogreppbart, det håller jag med om, just därför är det viktigt att tydligt kunna visa vad som har hänt, och FUP ger tyvärr inget svar i den frågan.

EDIT;

Citerar mig själv;

Ingenting talar för att din kompis har tappat kondomen under ditt badkar, tvärtom, allting talar för att du har varit otrogen, det finns ju ingenting öht som tyder på att det är din kompis som är skyldig till att kondomen fanns under badkaret. Inte en enda ledtråd kan få någon att komma på den tanken, därför kan det inte ha hänt?

använd kondom = otrogen? såna slutsatser drar sjukligt svartsjuka. hört talas om lyxrunka?
Citera
2014-07-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Visst, som jag sagt, det finns inget som pekar på att kroppsdelarna INTE fanns i huset redan den 18 maj, antagligen betydligt tidigare. Inget. Diskussionen om alibi 18-20 maj är helt irrelevant.

Den är irrelevant för rätt man togs av polisen och sedemera dömdes i två rättegångar.

När och hur kroppsdelar landar på FP1 och FP2 vet bara GM och eventuell städare.

Tvättningen är intressant för den har iaf inte skett med högtryck eller slang med hyfsat tryck.
Den har skett med lätt rinnande vatten annars skulle det inte finnas blodstrimlor efter tvätten, jag tänker på den lilla tank som den dömde bar med sig vid sök på offret.

Alla har väl rensat fisk eller tagit ur en älg ??, dock inte GM för han kunde ju inte ens rensa fisk vilket är absurt i sammanhanget.. damen i Askersund kunde både det ena och det andra så nog kan den dömde, militärutbildad, ränner i skogen utan hinder, springer o leker krig i timmar, kan terrängen utan och innan. Rätt man är dömd.
Citera
2014-07-26, 15:48
Medlem
Citat:
Menar du LV? Vad i hans vittnesmål talar för att benen kom dit innan han tittade in?

Jag tycker egentligen jätteilla om motfrågor men den här gången är det motiverat. Vad talar FÖR att han sett den plats där benen låg? Inget. Han har under 5-10 sekunder stått, med fötterna på marken (alltså inte på luckan) och tittat snett vänster upp i taket (benen låg knappt två meter till höger) eftersom han ville se om några gamla armaturer fanns kvar. Han tittade inte in, hävde sig inte in, tittade inte på golvet och var definitivt inte inne i huset. HELT obegripligt att det vittnet fått sådan betydelse.
Citera
2014-07-26, 15:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Jag tycker egentligen jätteilla om motfrågor men den här gången är det motiverat. Vad talar FÖR att han sett den plats där benen låg? Inget. Han har under 5-10 sekunder stått, med fötterna på marken (alltså inte på luckan) och tittat snett vänster upp i taket (benen låg knappt två meter till höger) eftersom han ville se om några gamla armaturer fanns kvar. Han tittade inte in, hävde sig inte in, tittade inte på golvet och var definitivt inte inne i huset. HELT obegripligt att det vittnet fått sådan betydelse.
Dåså, du har inget som talar för att benen kom dit före 18. LV:s vittnesmål säger, enligt dig, varken det ena eller det andra.
Citera
2014-07-26, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sätt dig ner om du inte redan gör det, koppla på hjärnan och läs noga vad jag har skrivit i mina senaste inlägg och försök verkligen att förstå. Precis, jag säger(menar) just det, att utredningen måste ge de svar som styrker det som åklagaren hävdar, ingenting annat behövs. Varken ufo eller insedda skåpbilsmördare måste utredas och motbevisas, det räcker med att kunna visa eller styrka att KJ är den som utförde mordet och styckningen och att inga andra alternativ är möjliga, lyckas man med det så kan precis allting annat med viss rimlig säkerhet uteslutas.

Utredningen ger inte de svar som rimligen bör kunna krävas för en dråpdom, vi är några som tycker så. Utredningen och domstolsförhandlingen gav domstolen en bild av att KJ sannolikt har med saken att göra, ingenting mer än så, det innebar att KJ snarare dömdes på intuition än på faktiska bevis anser jag.

man har ju visat det genom att inga andra alternativ är möjliga OM inte, typ ufo mördat henne.
Citera
2014-07-26, 15:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
/.../ Tvättningen är intressant för den har iaf inte skett med högtryck eller slang med hyfsat tryck.
Den har skett med lätt rinnande vatten annars skulle det inte finnas blodstrimlor efter tvätten, jag tänker på den lilla tank som den dömde bar med sig vid sök på offret.
Och hur han slängde sig efter det kvarvarande innehållet i en energidryck - eftersom han då hade slut på allt sitt vatten.
Citera
2014-07-26, 15:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
använd kondom = otrogen? såna slutsatser drar sjukligt svartsjuka. hört talas om lyxrunka?

Ja det har jag hört talas om, även om män som knullar sig med ölflaskor, vad vill du ha sagt med det? Mitt citat är ett ytterst förenklat exempel där helheten är viktigare än detaljerna. Jag skulle kunna beskriva vad jag ville uppmärksamma på ett mycket mer detaljerat och verklighetsbaserat vis än jag gjorde, men valde att göra det så enkelt som möjligt, jag utgick ifrån att de flesta som läser här har en normalbegåvning och förstår poängen i mitt inlägg.

Kanske finns det en forumdel för svagbegåvade personer, besök den i så fall om du känner att du inte riktigt hänger med i den här tråden, ett tips i all välmening.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kroppsdelarna hittades sent den 21-22/5 och har troligen inte legat på fp1/2 i mer än ett dygn högst två.
Jag är säker på att utplaceraren ville att de skulle hittas, vilket är viktigt att ta i hänsyn.
Han ville helt enkelt få ett slut på den psykiska stressen och var samtidigt 100 procent säker på att hans bostad inte hade någon bevisning i att han skulle vara inblandad i mordet och styckningen av vb. Det säger han ju själv rakt ut i ett förhör!

Han har inte mördat eller styckat vb i lägenheten punkt.

1 FEL: de hittades sent den 20 och (rätt) den 22
2. Säkert FEL, de kom antagligen dit någon vecka tidigare
3. Helt säkert RÄTT, de flyttades från en plats inne i huset till en mer synlig plats.
3. HELT säkert rätt
Citera
Bannlyst
Citat:
Dåså, du har inget som talar för att benen kom dit före 18. LV:s vittnesmål säger, enligt dig, varken det ena eller det andra.

lvs vittnesmål säger inte ett piss eftersom han var ute efter att sno lampor, kolla it ens åt höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in