2014-07-25, 16:08
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Snarare en underdrift.
Var inte dum nu. Det faller på sin egen orimlighet.
Senast redigerad av HC47 2014-07-25 kl. 16:26.
Citera
2014-07-25, 16:15
Medlem
Bajsfacistens avatar
Uppdaterat diagram

Jag uppdaterade Diagrammet med längre mätserier och även lagt till några kostnader som inte togs med. Även så lade jag till antalet asylsökande som är den bajsbruna linjen och skalan för den är på höger sida, i antal asylanter och kostnaden är miljoner kr på den vänstra skalan.

Den prickade delen av diagrammet utgör Migrationsverkets prognos.
Citera
2014-07-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Var inte dum nu. Det faller på sin egen orimlighet.

Nationalekonomer har redan konstaterat att varje svensk betalar en månadslön till massinvandringen. Löntagarskatten är ungefär en tredjedel av lönen, med andra ord går 25% av löntagarnas skatt till att betala för vansinnet.
Citera
2014-07-25, 16:27
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Nationalekonomer har redan konstaterat att varje svensk betalar en månadslön till massinvandringen. Löntagarskatten är ungefär en tredjedel av lönen, med andra ord går 25% av löntagarnas skatt till att betala för vansinnet.
Du är medveten om att det är tolv månader på ett år?
Citera
2014-07-25, 16:29
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om att det går tolv musk på en svensk i snart varje stad ja.
Citera
2014-07-25, 16:34
Medlem
Citat:

Är du medveten om att en månadslön motsvarar tre månaders löntagarskatt?

3/12=0,25

Summa=25%
Citera
2014-07-25, 16:42
Medlem
Citat:
Håller nog med om den kostnaden men tror den är högre ändå.

Med tanke på att varenda papperslös skall få sin gratislägenhet förr eller senare.
Han/hon skall få sina rättmätiga bidrag.
De skall producera sina minst 5 barn som givetvis skall ha skolgång som försummas-
och leder till ännu mera kostnader för staten/vi.

Mitt påstående i dags dato är 35% av statskassan går till humanitär hjälp som jag stödjer och papperslösa som jag inte stödjer.
Dessa papperslösa borde man kunna ordna boende till med dagens teknik till ett mycket humanare pris för svenssons.
Sen utbildas många invandrare och integreras i samhället men trycket just nu orkar inte moder svea med
Citera
2014-07-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Håller nog med om den kostnaden men tror den är högre ändå.

Jag räknade bara med utgifterna från Migrationsverkets hemsida, d.v.s. direkta kostnader för själva asylhanteringen som motsvarar 1% av Sveriges BNP. Tar man hänsyn till samtliga kostnader, då blir nog siffrorna betydligt högre.
Citera
2014-07-25, 17:03
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Du är inte ensam om att vara rädd. Svinfeldt motiverar även detta som en hämnd på de som röstade SD. Han har dessutom alltid med sig en lapp i fickan med Sverigedemokraternas valresultat från 2010.
Här, läs om vilken psykopat som är Sveriges statsminister http://www.sydsvenskan.se/sverige/sd-far-reinfeldt-att-se-rott/

Dette er oppsiktsvekkende.
Normen hos borgerlige (høyre) parti er at de fører en mer restriktiv linje i innvandringspolitikken i forhold til venstresiden. Men Reinfeldt virker jo å kjøre en enda mer naiv innvandringspolitikk enn venstresiden. Like ille som Mona Sahlin (og det sier jo sitt)

Kan det være at Reinfeldt er en "gjøkunge" som er plassert der av venstresiden - for å ramme Sverige hardest mulig med sin hodeløse innvandringspolitikk?

Automatisk opphold til syrere - i praksis alle muslimer som ser ut som arabere - er uten tvil det mest idiotiske vedtaket som er gjort i historien. Han må være gal.
Citera
2014-07-25, 19:04
Medlem
Citat:
Jag räknade bara med utgifterna från Migrationsverkets hemsida, d.v.s. direkta kostnader för själva asylhanteringen som motsvarar 1% av Sveriges BNP. Tar man hänsyn till samtliga kostnader, då blir nog siffrorna betydligt högre.
Då c:a 55-60% får avslag är merparten pengar i sjön, eller snarare pengar rakt ner i Jokarjos (Bert Karlssons) och Attendos (Henrik Borelius) fickor. Men de stora kostnaderna uppstår givetvis under de många år som invånarna i kommunerna ska bekosta försörjningsstöd och bostadskostnader åt invandrare som inte kommer i arbete. De nyttjar dessutom vård, omsorg och skola på skattebetalarnas bekostnad.
Citera
2014-07-25, 19:08
Medlem
Lillafingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Då c:a 55-60% får avslag är merparten pengar i sjön, eller snarare pengar rakt ner i Jokarjos (Bert Karlssons) och Attendos (Henrik Borelius) fickor. Men de stora kostnaderna uppstår givetvis under de många år som invånarna i kommunerna ska bekosta försörjningsstöd och bostadskostnader åt invandrare som inte kommer i arbete. De nyttjar dessutom vård, omsorg och skola på skattebetalarnas bekostnad.
Samt de som lämnar Sverige frivilligt får en fin bonus på 30k har jag för mig;

https://www.youtube.com/watch?v=nVYQMmAyBuI

Är inte beredd på att gift på det men mitt minne brukar vara bra.
Citera
2014-07-25, 19:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem

Enl. Merit Wager har bifallsprocenten ökat till nära 60 procent ( jan-jun 2014).

http://meritwager.wordpress.com/2014/07/24/migrationsverkets-prognos-for-2014-uppemot-90-000-asylsokande/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in