2014-07-25, 22:22
Medlem
Mårten Gåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
Säkert. Ett par hundra meter från vad du beskriver som 'din strand' ligger Pampas. Mälarens största marina och även i storstockholm en stor sådan. Sen har du Bällstaviken som går långt upp i Sundbyberg med en gigantisk småbåtshamn för att inte tala om norra stranden i Traneberg. Även norra stranden av viken från där du bor är ett populärt 'sommarstråk'. Sen finns naturligtvis Karlsbergskanalen i vilken ytterligare en stor marina finns och dessutom en populär farled som går runt hela Kungsholmen och framför Hornsberg strand. En strand som förövrigt har badförbud tillsvidare.

Ingen Solnabo skulle kalla Hornsberg innerstad. Berget sprängdes för bara något år sedan. Du är ett troll.

Förstår inte vad du vill ha sagt (kan ha missat några poster), att det finns andra områden i närheten som lockar "soltörstande", det stämmer men hur hör det hit? Jag kan inte tänka mig att det är i närheten av samma kaos och jag ser inte den rödatråden.

Sen om en Solnabo kallar Hornsbergsstrand innerstad eller inte vet jag inte. Men vanligen räknas både Hornsberg, Fredhäll och Kristineberg som innerstad numera. Även om det ligger på fel sida Sankt Eriksgatan.
2014-07-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mårten Gås
Förstår inte vad du vill ha sagt (kan ha missat några poster), att det finns andra områden i närheten som lockar "soltörstande", det stämmer men hur hör det hit? Jag kan inte tänka mig att det är i närheten av samma kaos och jag ser inte den rödatråden.

Sen om en Solnabo kallar Hornsbergsstrand innerstad eller inte vet jag inte. Men vanligen räknas både Hornsberg, Fredhäll och Kristineberg som innerstad numera. Även om det ligger på fel sida Sankt Eriksgatan.
Jag förstår inte heller vad han vill ha sagt. Varför babbla om Solna och Pampas? Vad tusan har det med saken att göra.
2014-07-25, 22:26
Medlem
Ja, här har TS missat att göra sin due diligence. Idag kan man inte plöja ner 9 Mkr i ett boende utan att från flera säkra oberoende källor förvissa sig om att det är fritt från hottentotter. Jag tror i och för sig att alla storstäder är körda. Något i blattens DNA gör denne till en urban troglodyt. Den vita folkstammen bör nog satsa på en rural tillvaro, dit trumskinnen inte vågar sig. Där finns hemska skogsvålnader som inte den mest pårökta voodoo-pastor kan övervinna.

Varför inte röja ny mark och bilda "New Tjockhult", omgärda det med pallissader och vallgravar, och förhindra patrasket att ta sig in?

För övrigt ligger väl strandpromenaden på Hornsberg strand inom skotthåll för brf-innehavarna?
2014-07-25, 22:35
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Får man fråga i vilken dröm stad du bor i?

Det avslöjar jag inte, då kommer någon murvel köra en blänkare om naziststaden som inte tar sitt ansvar sen har vi en hord med negrer inom tre veckor. Vi har babbar men de är inte särskilt många och de är framförallt inte särskilt stökiga. Sen är nog staden för liten och ligger för nära de större städerna för att inte de flesta som kommer hit flyttar söderut relativt omgående.
2014-07-25, 22:40
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mårten Gås

Ok.
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-07-25 kl. 23:09.
2014-07-25, 22:45
Medlem
Kan någon posta lite bilder/video eller? Jag är aldrig ute på stan. Men ni får det ju att låta som om att det är zombie outbreak. Vet inte riktigt om jag köper det.

Pic or didnt happen!
2014-07-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Kan någon posta lite bilder/video eller? Jag är aldrig ute på stan. Men ni får det ju att låta som om att det är zombie outbreak. Vet inte riktigt om jag köper det.

Pic or didnt happen!
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...66996733_n.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...17&oe=543D54CF

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...f7&oe=5439F9FF

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...76969161_n.jpg

Såhär ser det ut för oss boende på morgnarna när vi skall gå till arbetet eller ta ett morgondopp. Lägg sedan till en stank av urin på sina ställen.
!
2014-07-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman

Pic or didnt happen!

Det jobbiga är alla tiggare överallt. Och alla säljare. Action Aid bl.a.
2014-07-25, 22:49
Medlem
BosseHs avatar
Som någon skrev tidigare, hur röstar genomsnittlige Hornsberg Strand-Svensson? Det är vid
valurnan det avgörs vilket samhälle ni vill ha, att det ska vara så svårt för svennebanan
att förstå, handling leder till konsekvens! Sen är det ju nåt speciellt med den svenska polismyndigheten,
vad är det för jäkla mesig inställning, tiden för dialog har sedan länge passerat, det är batong och
vattenkanoner som gäller för bövelen! Tycker det är intressant med den paternalistiska inställningen
till invandrare eller "förortsmänniskor" som de benämns i artikeln, precis som om de inte är vuxna och
förstår vad som är rätt eller fel, de individer som håller på där vet nog till 100% att det är åt helvete. Sen är det väl knappast barnfamiljer från förorten som åker dit och lever rövare, utan hormonstinna
unga hannar med vattenscootrar och trimmade Honda CRX, eller liknande fjoll-streetrace-bilar.
2014-07-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Det är ett skitfint område. Det är bara just nu under högsommaren som det invaderats.

Vilket som, vilken tur du har som bor där. Det kunde vart värre, tro mig!
2014-07-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ts får trösta sig med att berikningen upphör så snart det goda vädret försvinner. Alltid något. Förresten nämndes det om störande båtkörning. Kör berikare båt verkligen? Tror aldrig jag sett det med egna ögon.

För kanske tre - fyra år sedan körde en vattenskoter med en invandrare som förare på en kvinna vid ett Bromma-bad, jag tror det var Ängbybadet.

Kvinnan räddades av andra badande medan föraren inte tycktes ha märkt smällen. Han körde vidare i alla fall. Han hade filmats av folk på stranden så han identifierades. Jag tror det blev rättgång där han frikändes.
2014-07-25, 23:00
Medlem
SIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GutesLeben
Ytterligare en av mångkulturens apologeter, såg du bilderna? Är det OK?
Jag ska försöka uttrycka mig så att ni valnötter kan förstå också:

Sådär ser det ut i _varenda_ park, varenda morgon dag efter fest ca 4-5-tiden i stockholms innerstad nu under högsommaren, och har gjort de senaste 10 åren. Det har inget att göra med mångkultur, utan att folk i största allmänhet är drägg när de festar.

vill ni ha lite mer grinmaterial så kan ni ta med kameran till rålamshovsparken, tantolunden, vitabergsparken, osv. etc.

Min gissning är snarare att det är TS (mfl) som nyss flyttat in till ett nybyggt område i stan från sin lilla bonnhåla och är chockerad. stackars puttenutt.
Senast redigerad av SIA 2014-07-25 kl. 23:02. Anledning: la till en grej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in