2014-07-25, 21:16
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donzi33
Well, bor du på Fridhemsgatan och omgivande gator så är det rena E4:an med drägg från eftermiddag till sen kväll. Ställer du en fin bil där så kan du räkna på cirkus 50% risk per natt att den blir sönderrepad eller har söndersparkade backspegel på morgonen.

Håller med fullständigt. Tror det är vi nära fridhemsgatan som drabbas värst. Vi hör även den förbannade jävla skit musiken från parken. Har dem ens tillstånd för att spela så pass hög musik därifrån? vem godkänner den? varför får inte vi som BOR HÄR BESTÄMMA?
2014-07-25, 21:16
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Romer har vi också på Kungsholmen, de bor en bit bort ifrån Hornsberg, så de berikar andra.

Ja, men mina frågor till dig är väl mer i stil med:

1. har du varit OK med ett "mångkulturellt samhälle" tills det drabbade dig själv?

2. om ditt område rensades upp och du slapp mångkultur själv, hade du då tyckt det var OK med mångkultur för andra svenskar?

3. väljer du ett jobbskatteavdrag som ger dig ett par tusen mer i plånboken varje månad om det innebär fortsatt mångkulturell satsning från våra politiker?
2014-07-25, 21:17
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Det är nog bara att inse att det är lika bra att sälja och sjappa i vinter eller vår. Med dagens invällning lär inte kaoset bli mindre och babbarna kostar antagligen dig ett antal mille inom några år i värdeminskning.

Vi är än så länge förskonade från allt för stor invällning i vår lilla stad märkligt nog, så för mig låter det helt absurt. Var även i Sthlm för bara några dagar sedan men lämnade knappt Djurgården så jag såg nästan inga kaosturkar bara turister. Vi har en flera km lång strand strax utanför stadskärnan där du kan lämna mobilen på filten och gå och bada och den ligger med största sannolikhet kvar när du kommer tillbaks. Sen kanske det har att göra med att 99/100 besökare är svennebananer. Det närmaste stoj och stök man kommer på den stranden är en 5 åring som är hungrig och skriker, men det låter som en lukrativ framtid i Sthlm att satsa på gated communities. Sälj eller gå samman med grannarna och hägna in skiten.
2014-07-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ts får trösta sig med att berikningen upphör så snart det goda vädret försvinner. Alltid något. Förresten nämndes det om störande båtkörning. Kör berikare båt verkligen? Tror aldrig jag sett det med egna ögon.

Dom hyr vattenskotrar. 30-40 stycken åker runt i 50-60 knop o kör järnet i kanaler och gör häftiga svängar nära "bryggorna" för att impa på tjejer. Tilläggas ska att det är 5knop där. Och ja sitter bruna chaufförer på alla scoutar. Aldrig sett en svensk med scouter runt Kungsholmen.
2014-07-25, 21:18
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Det där hittar du på. Ingen skulle säga något sådant. Jag går ut på stan varje dag och jag hör aldrig någon säga sånt till svenska tjejer.

Skojar du? Läs tråden om tjejen som sa till när blattar plankade in på badet i Landskrona och vad de kallade henne när hon sa ifrån.
2014-07-25, 21:19
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Det är nog bara att inse att det är lika bra att sälja och sjappa i vinter eller vår. Med dagens invällning lär inte kaoset bli mindre och babbarna kostar antagligen dig ett antal mille inom några år i värdeminskning.

Vi är än så länge förskonade från allt för stor invällning i vår lilla stad märkligt nog, så för mig låter det helt absurt. Var även i Sthlm för bara några dagar sedan men lämnade knappt Djurgården så jag såg nästan inga kaosturkar bara turister. Vi har en flera km lång strand strax utanför stadskärnan där du kan lämna mobilen på filten och gå och bada och den ligger med största sannolikhet kvar när du kommer tillbaks. Sen kanske det har att göra med att 99/100 besökare är svennebananer. Det närmaste stoj och stök man kommer på den stranden är en 5 åring som är hungrig och skriker, men det låter som en lukrativ framtid i Sthlm att satsa på gated communities. Sälj eller gå samman med grannarna och hägna in skiten.

Får man fråga i vilken dröm stad du bor i?
2014-07-25, 21:23
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Vi är än så länge förskonade från allt för stor invällning i vår lilla stad märkligt nog, så för mig låter det helt absurt. Var även i Sthlm för bara några dagar sedan men lämnade knappt Djurgården så jag såg nästan inga kaosturkar bara turister. Vi har en flera km lång strand strax utanför stadskärnan där du kan lämna mobilen på filten och gå och bada och den ligger med största sannolikhet kvar när du kommer tillbaks. Sen kanske det har att göra med att 99/100 besökare är svennebananer.

Shangrlia! Var är det du bor? Ett sådant Utopia trodde jag inte längre existerade innanför landets gränser. Du kan PM:a svaret om du är orolig att Bert Karlsson skulle sitta här och tråla efter nya orter att anlägga berikningsförläggningar på.
2014-07-25, 21:25
Medlem
SIAs avatar
Alltså... vad som snarare har hänt är att man byggt nya bostäder på en plats som tidigare bara befolkats av kreti och pleti.. för tio år sen fanns där inget jävla "hornsbergs strand" utan ett industriområde...
2014-07-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Det där hittar du på. Ingen skulle säga något sådant. Jag går ut på stan varje dag och jag hör aldrig någon säga sånt till svenska tjejer.

Tre roller:

1. SSU
2. Ung Vänster
3. (1+2)^8 = verklighetsfrånvänd delux.
2014-07-25, 21:27
Medlem
SIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Shangrlia! Var är det du bor? Ett sådant Utopia trodde jag inte längre existerade innanför landets gränser. Du kan PM:a svaret om du är orolig att Bert Karlsson skulle sitta här och tråla efter nya orter att anlägga berikningsförläggningar på.
men lol.. häromdagen var jag och badade mitt i stan lämnade både plånka mobbe och hemmanycklar på bryggan och simmade en bra bit ut allt låg kvar när jag kom in igen... vakna upp ur er paranoida rasistfantasi någon jävla gång

och jag vet verkligen inte varifrån ni får era andra fantasier ifrån.. det är ju så absurt att jag bara kan garva åt det
Senast redigerad av SIA 2014-07-25 kl. 21:29. Anledning: såg lite mer skit som behövde bemötas
2014-07-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIA
men lol.. häromdagen var jag och badade mitt i stan lämnade både plånka mobbe och hemmanycklar på bryggan och simmade en bra bit ut allt låg kvar när jag kom in igen... vakna upp ur er paranoida rasistfantasi någon jävla gång

och jag vet verkligen inte varifrån ni får era andra fantasier ifrån.. det är ju så absurt att jag bara kan garva åt det

Ytterligare en av mångkulturens apologeter, såg du bilderna? Är det OK?
2014-07-25, 21:32
Medlem
När temperaturen faller under 10 grader kommer den slags nedskräpningen upphöra.
Har själv vart där när det var nybyggt för 1-2 år sen? Då var det väldigt lugnt. Antar att packet hittat dit. Alla platser som ligger någorlunda nära Fridhemsplan drar ju till sig dom värsta sorterna.
E: Som sagt så kommer ett dödsfall komma snart med dom där jävla vattenskotrarna. Det är inte Miami era jävla luffare.
Senast redigerad av Ingakrusiduller 2014-07-25 kl. 21:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in