Citat:
Ursprungligen postat av
Krillekrok77
Precis de spelare han ska spela mot dag in och dag ut nu för att bli mentalt härdad. Spetskvalitérna har han men idag såg man en valp som mötte en man, Ymer är upp, ner, här och där och på läktaren ibland mentalt medan Goffin bara lugnt trummar på med tunga, stabila grundslag och låter Ymer slå bort sig själv. Topp 100-tennis är att kunna mala, mala och mala med tunga grundslag i evighet utan att missa eller bli frustrerad och bara ligga och vänta på rätt läge för att höja tempot.
Frustrationen tycker jag han höll inne rätt bra ändå ,han flippa ju nära han tappade 40-0 och tappade serven där i andra,men annars ganska bra, men det var det jag menade när jag sa att det är tveksamt om han blir topp 100 , han var ju ganska ordentligt utspelad,men det är klart det är ju små detaljer som måste åtgärdas och på några år händer det ju mycket ,men det var bara vad jag kände direkt efter matchen , men jag tycker han har snabbheten fr att bli riktigt bollsnål på sikt ,men han måste lära sig spela mer säkert ,men det är klart hinner han inte med i tempot riktigt så blir det ju svårare hålla säkerheten.