2014-07-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Elias Ymer är en mycket fin spelare på alla sätt. Han har dock ett otroligt stort ? i sitt spel och det är den helt oförklarliga backhandslicen han slänger in i tid och otid. Kolla det nästa gång ni ser han lira live.

En slice kan vara väldigt bra att använda som tempoväxlare, men problemet med Elias slice är att den är på tok för hög och lös. En effektiv slice ska i princip slicka nätkanten och landa djupt och lågt nere vid baslinjen. Elias slice stiger och stiger, är på tok för lös och landar för långt in i banan. Motståndarna på denna nivå får istället i princip ett upplägg vilket är förkastligt på denna nivå. De flesta spelare bara pangar in en boll i närheten av linjerna och rusar mot nät för att döda en ev ytterligare retur.

Detta måste Elias sluta med omedelbums om han ska ta ytterligare kliv uppåt. Matcherna avgörs på några enstaka bollar, därför kan dessa fadäser bli enormt kostsamma.

Hehe jo han har lite fel i spelet ,men han är ung och kommer lära sig det där,han tar felbeslut ibland helt klart, ska se hans match mot goffin nu,börjar spela strax.
Citera
2014-07-25, 15:11
Medlem
6-2 Goffin första, på tok för mycket misstag av Ymer , dock har jag inte sett så mycket av någon backhand slice ,det var någon boll där, men dom slicar han slagit tycker jag ändå han haft rätt bra längd på ,Goffin har då inte dödat någon direkt.
Citera
2014-07-25, 15:42
Medlem
6-2 6-1 Goffin blev det, efter att ha sett det här får vi va oerhört glad om Ymer kan bli topp 100 ens , kan bli en ny sådan där hyffsad spelare runt 300 tyvärr. svensk tennis är nog död.
Citera
2014-07-25, 16:16
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
6-2 6-1 Goffin blev det, efter att ha sett det här får vi va oerhört glad om Ymer kan bli topp 100 ens , kan bli en ny sådan där hyffsad spelare runt 300 tyvärr. svensk tennis är nog död.

Hur kan du dra såna slutsatser när killen bara är 18 år?? Elias har givetvis mycket kvar att lära. Han har mycket tennis i sig och verkar vara träningsvillig så vem vet hur mycket han kan utvecklas i framtiden. Ska bli intressant att forsätta följa honom och se vart på rankingen han befinner sig om några år....först då kan vi spekulera på allvar vad för typ av karriär han förmodligen kommer få.
Citera
2014-07-25, 16:29
Medlem
Goffin har varit #42, det är inget blåbär utan en solid topp 100 som spelar smart och inte bjuder på något gratis. Därför Ymer spelar Challenger nu, för att slita mot sådana här topp 100 bollmaskiner som inte missar något vecka ut och vecka in och lära sig hantera det, inte minst mentalt, någon omedelbar succé blir det naturligtvis inte.
Citera
2014-07-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hur kan du dra såna slutsatser när killen bara är 18 år?? Elias har givetvis mycket kvar att lära. Han har mycket tennis i sig och verkar vara träningsvillig så vem vet hur mycket han kan utvecklas i framtiden. Ska bli intressant att forsätta följa honom och se vart på rankingen han befinner sig om några år....först då kan vi spekulera på allvar vad för typ av karriär han förmodligen kommer få.

Ja, du ska inte ta mig så seriöst , jag hatar förluster det är därför , om hockeylaget jag håller på förlorar då går jag inte prata med när jag kommer hem var likadan när jag spelade fotboll själv , blev riktigt irriterad om det blev förluster, självklart har killen potential ,Goffin spelade riktigt riktigt stabilt också kommer ju med 2 challenger segrar på rad också,nej delvis såg det väl hyffsat ut , synd han inte kunde bryta till 2-0 direkt hade några breakbollar ,men sen hade han inte nog tålamod.
Citera
2014-07-25, 18:52
Medlem
Citat:
Därför man skall undvika Challengers som lågt rankad, 15 poäng det är visserligen som en final i future.
Citera
2014-07-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Elias Ymer är en mycket fin spelare på alla sätt. Han har dock ett otroligt stort ? i sitt spel och det är den helt oförklarliga backhandslicen han slänger in i tid och otid. Kolla det nästa gång ni ser han lira live.

En slice kan vara väldigt bra att använda som tempoväxlare, men problemet med Elias slice är att den är på tok för hög och lös. En effektiv slice ska i princip slicka nätkanten och landa djupt och lågt nere vid baslinjen. Elias slice stiger och stiger, är på tok för lös och landar för långt in i banan. Motståndarna på denna nivå får istället i princip ett upplägg vilket är förkastligt på denna nivå. De flesta spelare bara pangar in en boll i närheten av linjerna och rusar mot nät för att döda en ev ytterligare retur.

Detta måste Elias sluta med omedelbums om han ska ta ytterligare kliv uppåt. Matcherna avgörs på några enstaka bollar, därför kan dessa fadäser bli enormt kostsamma.
Den passar bättre på banor med låg studs som gräs och inomhus, gärna slitet gräs då det kan bli lite felstuds. Varför skära backhanden? För att vinna tid och kunna byta plats i banan.
Citera
2014-07-25, 19:51
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Därför man skall undvika Challengers som lågt rankad, 15 poäng det är visserligen som en final i future.

Blev till och med 18 poäng för han den här turneringen, som för att vinna en future.

Någon som ser svenskmötet i dubbel? Inte så imponerande spel av någon får jag säga. Slängde in en hundring på att Ymer och ryssen vänder dock, 5 i odds vilket är väldigt bra känns det som.
Citera
2014-07-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro

Ja , men han måste ju ta steget nån gång? han kan ju inte hålla på spela futures hur länge som helst , han måste ju ta nästa steg någon gång jag tycker han gör rätt,Om han brjar spela challengers i år eller nästa år spelar väl ingen roll,visst han kan säkert avancera om han vinner några futures till ,men sannolikt kommer han åka på en del torsk och tappa på rankingen ändå nästa år när han börjar spela challenger
Citera
2014-07-25, 20:07
Medlem
I junior EM går det rätt bra , M Ymer spelar 16 årsklassen , framme i semi , tappat ett set så här långt ,Windahl spelar bra i 18 års klassen och skalpade mot värdsåttan på junior sidan , 6-4 6-2 ,så han är också framme i semi.
Citera
2014-07-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ja , men han måste ju ta steget nån gång? han kan ju inte hålla på spela futures hur länge som helst , han måste ju ta nästa steg någon gång jag tycker han gör rätt,Om han brjar spela challengers i år eller nästa år spelar väl ingen roll,visst han kan säkert avancera om han vinner några futures till ,men sannolikt kommer han åka på en del torsk och tappa på rankingen ändå nästa år när han börjar spela challenger
Nja, han kan satsa på dom fyra stora kvalen till GS istället. För många topp-100 spelar Challengers för att det skall vara riktigt värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in