Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 18:25
  #121
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Japp, ni läste rätt. Hornsbergs strand som är ett nybyggt område på de västra delarna av Kungsholmen var tänkt att vara ett naturnära idylliskt familjeområde i Stockholms innerstad, men tji fick vi. Vår bostadsrätt kostade närmare 9 miljoner kronor och kvadratmeterpriset i området ligger runt 58-63k med en peak på 65-75k när det handlar om lägenheter med utsikt mot vattnet. För en sådan prislapp kunde man tro att man skulle få ett trevligt lugnt område, men icke.

Gäng ifrån förorterna har totalt intagit och ockuperat området. Att gå längs strandpromenaden känns ungefär som att gå igenom Uppsala dagen efter Valborg, samtidigt som det har intagits av alla gängmedlemmar i Compton. Av hundratals människor är du ensam eller en av få svenskar. Resten är invandrare, varav många testosteronstinna anabolatorskar som ligger och dregglar på småbrudar som går förbi samt slänger arga blickar mot svenskar.

Jag har i mitt liv aldrig sett så mycket nedskräpning i Sverige (förutom efter festivaler och Valborg). Det är skit överallt. Fimpar, läskburkar, läskflaskor, matlådor, plastkassar, chipspåsar, ölburkar. All skit ligger dessutom nära vattnet och en del blåser ner till det marina livet och ned i badvattnet, vilket inkluderar bävrar hos oss. Det är så smutsigt i vattnet på sina ställen att det börjats köra "stående paddling genom kanalen där vi plockar skräp tillsammans-"upplevelser.

Min moster frågade skämtsamt om vi flyttat till Afghanistan när hon besökte oss med tanke på avsaknaden av svenskar + nedskräpningen/smutsen.

Utöver nedskräpningen så har vi dessa problem;

- Kriminalitet. Polisen gick ut i lokalmedia igår och påpekade att många kriminella element har börjat söka sig hit och att droganvändandet och drogförsäljningen tagit fart här.
- Vattenskotrar som gasar i extrema hastigheter precis vid strandkanten för att "imponera på brudarna". Är antagligen en tidsfråga innan de kör ihjäl någon unge.
- Båtar som åker fram och tillbaka precis vid strandkanten och spelar väldigt hög musik varje dag mellan 18-24 någonting. Hörs väl upp i lägenheterna. Bor ett äldre par under oss på 70 bast ungefär, de brukar gå ut på balkongen och titta när det börjas, de ser helt förstörda ut.
- Folk urinerar på gatorna/husen/bilarna.
- Folk felparkerar överallt och hindrar boende i området från att kunna parkera.
- Streetracing. Kriminella förortsfjantar kör hit sina vrålåk varpå de kör för fort, varvar motorerna samt i vissa fall streetracear. Jag höll på att bli påkörd utanför porten häromdagen av någon som körde i typ 100 blås på 50-väg.




Om jag var invandrare av samma ursprung som klientelet som förstör för oss så hade jag skämts ögonen ur mig, på samma sätt som jag skäms när svenskar svinar i Thailand.

Grattis alla Flashback-rasister. Nu njuter ni va, när medelklassvensken i Stockholms innerstad lider.

Mångkultur suger. Tack och godnatt.

Jag tänker inte håna dig eller fråga vad du röstade på. Det är tråkigt att höra att sådant här förekommer oavsett om området heter Rågsved eller Hornsbergs strand. Nu är det väl inte bara invandringen och mångkulturen som gör att det blir på det här viset även om den kategorin från förorterna på blå linje lämnar ett bidrag till förstörelsen vid Hornsberg. Det har också att göra med avciviliseringen av flera generationer svenskar och ett offentligt normsystem som ser destruktivt och hänsynslöst beteende som något slags legitimt livsstilsval bland andra.

Det är tyvärr så här det är numera. Vill man slippa mångfald och stökiga människor kan man inte bo helt centralt. Park- och vattennära miljöer som enkelt nås från miljonprogramsområden eller som ligger nära stadskärnorna och kommunaltrafikens knutpunkter går helt enkelt bort. Blir det för hemskt får ni väl överväga att flytta. Det finns lugna alternativ nära naturen i någorlunda närhet till stan där det här inte förekommer alls.
__________________
Senast redigerad av NSO 2014-07-25 kl. 18:32.
2014-07-25, 18:26
  #122
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnd0e
Stockholm börjar bli allt mer ett stort skithål, speciellt på sommaren. Spyr på skiten varje dag jag när åker till jobbet. Tack och lov att man bor på landet där mångkulturen ännu inte har tagit fäste. Men när dagen kommer får man väl sätta upp stängsel antar jag.


Tror inte det blir så aktuellt framöver heller. Den gemene blatten vill bo i staden eftersom det är status. Den gemene blatten är ju väldigt mån om hur andra blattar uppfattar honom. Därför kör de gärna bilar som de tror är statusbilar som Mercedes eller BMW.
2014-07-25, 18:30
  #123
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Och vad vill Jimmie Åkesson göra åt detta då ?
Förresten har man ju sett innerstan förändras tack vare kapitalismen
Massor av tiggeri och butiker med annat utbud eller papper i det som var skyltfönstret
Inga skottlossningar på Hornsbergs strand än va ?

Vad KAN SD göra åt det? Det finns ju redan en miljon berikare och vidöppna dörrar till Rumänien och andra luspanka länder, hur ska Europa kunna konkurrera med Kina, Bangladesh och andra länder där dagslönen ligger på 5kr? Jo självfallet genom att översvämma landet med fattiga för att få ned lönerna och välståndet. Har lite svårt att tycka synd om de välbeställda som Alliansen tilldelat 95% av förmånerna med sin politik. "Kapitalism gärna, men kanske inte precis i mitt kvarter"
2014-07-25, 18:31
  #124
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Hur länge kan det hålla? En fråga bara. Umeå är en MP/V-stad ;-) Tiggare inne i stan och i köpcentrum. Bor själv i ett nybyggt område utanför Umeå. Än så länge blattefritt. Nu byggs även hyresrätter där. Får se när det blir klart. Förhoppningsvis blir majoritet vanliga hederliga medborgare. Säljer om Migrationsverket hyr in sig :-(

Tiggarna är överallt i Sverige så.., och ja, det sitter typ 5 Pers i stan men dom gör ju inget. Umeå torde vara den stad med minnst antal blattar. Iaf märks dom inte inne i de centrala delarna. Ersboda kanske men ändå väldigt mycket vita. Hela tegssidan är ju bara svenskar. Aldrig sett en gangaterneger ens och ändå bott där i typ 3 år.

Eller så köper man ett fint hus ute vid havet 2 mil från stan för typ 2,5 miljoner. Garanterat blattefritt för all framtid.
2014-07-25, 18:35
  #125
Moderator
Meijis avatar
@ Angry-Orca

Du kan ju inte ha varit okunnig om vilket (i genomsnitt) negativt urval av invandrare, som svenska politiker importerar till Sverige? Eller var du omedveten om det?

Jag hånar dig inte, när jag undrar, om du trodde, att konsekvenserna av Regeringen Reinfeldts världsunika invandringspolitik uteslutande skulle drabba nån' annan, nån' annanstans... och aldrig beröra dig? Eller hur tänkte du?

Jag är uppriktigt nyfiken.
2014-07-25, 18:39
  #126
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Detta är ju inget nytt. Stora delar av innerstan är kraftigt kulturberikade och Kungsholmen är nog den värst drabbade stadsdelen. Knarkare och svartskallar med tillhörande skit. Det har jag sagt länge. Det är en myt att det inte skulle ströva omkring irriterande kaosblattar i innerstan. De är ju för fan överallt, särskilt på Kungsholmen och i de mest centrala delarna av Norrmalm kring Hötorget och Drottninggatan. Bl.a. dit åker de ghettoiserade från förortsbetongen och driver omkring. Skönt man vet bättre än att röra sig i dylika områden av innerstan.

Att säga att stockholmarna får skylla sig själva på grund av att de inte röstat på SD håller dock inte riktigt. SD vill ju inte bli av med blatteriet, de vill bara bromsa det ytterligare inflödet. Vilket innebär att alla områden som idag är berikade kommer fortsätta att vara berikade i SD:s Sverige. Att rösta på SD är alltså inte att göra sig fri från skuld.

SD tror på integration, men på en långsiktig sådan. Om mottagandet minskas med 90 % har vi stora chanser att uppnå integrationen, för de kommer fortfarande vara i minoritet. Sen får det ta den tid det tar. SvP är rasister och kommer aldrig få inflytande. 0 % invandring är heller inte sunt för vårt land.

SD är det enda hopp som finns om man vill fixa den galna migrationspolitiken.
2014-07-25, 18:40
  #127
Medlem
Hegamons avatar
Att invällningen skulle leda till det här utfallet borde folk kunna tänka ut med lilltån. Människor från förorterna söker sig mot innerstan av den simpla anledning att de blivit äldre. Det är förortens unga som som nu vuxit upp till unga män vi ser, hänga i attraktiva områden, badplatser etc. Självklart stannar dessa inte i förorten utan vill till innerstaden på besök som alla andra. Det Nya Sverige är så här (är här).

Egentligen är dessa argument att mångkulturen förstört innerstaden något överdrivna, ni stockholmare kommer vänja er och efter en tid normalisera detta förhållande. Innerstaden är inte längre en svensk idyll, ni som vill ha etniskt svenskt rekommenderar jag att flytta till Djursholm.

Jag har sett liknande fenomen i Malmö och begriper vad ni menar. Det är enbart att byta gata, dvs inte röra sig i dessa områden där kulturkrockarna numera är ofrånkomliga. Jag rekommenderar verkligen det alternativet.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2014-07-25 kl. 19:15.
2014-07-25, 18:43
  #128
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Att invällningen skulle leda till det här utfallet borde folk kunna tänka ut med lilltån. Människor från förorterna söker sig mot innerstan av den simpla anledning att de blivit äldre. Det är förortens unga som som nu vuxit upp till unga män vi ser, hänga i attraktiva områden, badplatser etc. Självklart stannar dessa inte i förorten utan vill till innerstaden på besök som alla andra. Det Nya Sverige är så här (är här).

Egentligen är dessa argument att mångkulturen förstört innerstaden något överdrivna, ni stockholmare kommer vänta er och efter en tid normalisera detta förhållande. Innerstaden är inte längre en svensk idyll, ni som vill ha etniskt svenskt rekommenderar jag att flytta till Djursholm.

Jag har sett liknande fenomen i Malmö och begriper vad ni menar. Det är enbart att byta gata, dvs inte röra sig i dessa områden där kulturkrockarna numera är ofrånkomliga. Jag rekommenderar verkligen det alternativet.

Eller så visar man lite stake och fortsätter claima sin rätt att gå på fria gator. Att undvika dem förstärker antagligen deras utanförskap och illvilja mot oss ännu mer.
2014-07-25, 18:48
  #129
Medlem
retepm.s avatar
Låter som du fått en smak berikande mångkultur kaoz sånt vi enligt våra politiker absolut inte klarar oss utan. Det är märkligt jag tyckte det var rätt hyfsat utan dessa "raketforskare" här
2014-07-25, 18:52
  #130
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Eller så visar man lite stake och fortsätter claima sin rätt att gå på fria gator. Att undvika dem förstärker antagligen deras utanförskap och illvilja mot oss ännu mer.

Det finns många svenskar som lever i utanförskap de beter sig inte som vilda apor på zoo.
2014-07-25, 18:56
  #131
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Det finns många svenskar som lever i utanförskap de beter sig inte som vilda apor på zoo.

Jag lägger ingen värdering i det, eller menar att det är synd om dem. Pratar om vad som är det effektivaste sättet att behålla sitt förstånd och inte alienera dem ytterligare.

Att "byta gata" är väl annars den ultimata metaforen för hur svensk politik behandlar invandrare i vårt land.
2014-07-25, 18:57
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ts har väl hängt med i bostadsracet i Stockholm, då är inte 5 miljoner i cash nån ofattbar summa.



Hur ser du på solande människor att de är lantisar?

Bonnabränna?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback