2014-07-25, 14:50
Medlem
min-farsas avatar
Intressant att denna tråd relativt snabbt kom upp på första plats bland aktuella ämnen.
Gissar att det finns två kategorier läsare.

1. De skadeglada som länge hoppats på att mångkultursvurmare ska få smaka sin egen medicin.
2. Nervösa bostadsköpare med stora lån som är på helspänn för att bostadsbublan skall brista. Givetvis är blattebubblan nästan lika allvarlig om den spricker för dem. Alla vet vad som händer med värde på hus och hem när nysvenskar tar sig in i närområdet.
2014-07-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av min-farsa
Oj, vad jobbigt för er.
Skräpigt och hög musik, man kanske måste flytta...
Vi andra som upplevt detta tidigare funderar idag mer på hur vi rent ska överleva i Sverige.

Det är nog väldigt få som sitter och funderar över hur man ska klara överleva i ett av världens bästa länder. Då får man vara en otroligt svag person. Man känner fan medlidande med SD-röstare när man läser på flashback. Så mycket rädsla, paranoia och hat är verkligen inte hälsosamt. Kanske dags att ta tag i sig själv i ett sånt läge och inte gråta ut sitt hat anonymt på ett forum där nästan endast likasinnade läser.

Jag förstår att det finns en del normala SD-väljare med såklart men här på flashback verkar det inte vara många...
2014-07-25, 14:54
Medlem
Jag var där i Juni, och då såg jag mest svenskar. Hur som helst så kan jag bekräfta att det åkte vattenskotrar i hög fart runt i området. En av förarna hade spindelmannendräkt

Notera att det inte är officiellt tillåtet att bada här, och detta görs på egen risk.
Det finns inga bojar som reglerar trafiken, samt inga badstegar (endast nödstegar).

http://www.direktpress.se/vartkungsh...hela-sommaren/

Detta var även med på rapport.

EDIT:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...nsbergs-strand
Senast redigerad av RachelZane 2014-07-25 kl. 14:56.
2014-07-25, 14:54
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Japp, ni läste rätt. Hornsbergs strand som är ett nybyggt område på de västra delarna av Kungsholmen var tänkt att vara ett naturnära idylliskt familjeområde i Stockholms innerstad, men tji fick vi. Vår bostadsrätt kostade närmare 9 miljoner kronor och kvadratmeterpriset i området ligger runt 58-63k med en peak på 65-75k när det handlar om lägenheter med utsikt mot vattnet. För en sådan prislapp kunde man tro att man skulle få ett trevligt lugnt område, men icke.

Gäng ifrån förorterna har totalt intagit och ockuperat området. Att gå längs strandpromenaden känns ungefär som att gå igenom Uppsala dagen efter Valborg, samtidigt som det har intagits av alla gängmedlemmar i Compton. Av hundratals människor är du ensam eller en av få svenskar. Resten är invandrare, varav många testosteronstinna anabolatorskar som ligger och dregglar på småbrudar som går förbi samt slänger arga blickar mot svenskar.

Jag har i mitt liv aldrig sett så mycket nedskräpning i Sverige (förutom efter festivaler och Valborg). Det är skit överallt. Fimpar, läskburkar, läskflaskor, matlådor, plastkassar, chipspåsar, ölburkar. All skit ligger dessutom nära vattnet och en del blåser ner till det marina livet och ned i badvattnet, vilket inkluderar bävrar hos oss. Det är så smutsigt i vattnet på sina ställen att det börjats köra "stående paddling genom kanalen där vi plockar skräp tillsammans-"upplevelser.

Min moster frågade skämtsamt om vi flyttat till Afghanistan när hon besökte oss med tanke på avsaknaden av svenskar + nedskräpningen/smutsen.

Utöver nedskräpningen så har vi dessa problem;

- Kriminalitet. Polisen gick ut i lokalmedia igår och påpekade att många kriminella element har börjat söka sig hit och att droganvändandet och drogförsäljningen tagit fart här.
- Vattenskotrar som gasar i extrema hastigheter precis vid strandkanten för att "imponera på brudarna". Är antagligen en tidsfråga innan de kör ihjäl någon unge.
- Båtar som åker fram och tillbaka precis vid strandkanten och spelar väldigt hög musik varje dag mellan 18-24 någonting. Hörs väl upp i lägenheterna. Bor ett äldre par under oss på 70 bast ungefär, de brukar gå ut på balkongen och titta när det börjas, de ser helt förstörda ut.
- Folk urinerar på gatorna/husen/bilarna.
- Folk felparkerar överallt och hindrar boende i området från att kunna parkera.
- Streetracing. Kriminella förortsfjantar kör hit sina vrålåk varpå de kör för fort, varvar motorerna samt i vissa fall streetracear. Jag höll på att bli påkörd utanför porten häromdagen av någon som körde i typ 100 blås på 50-väg.

Om jag var invandrare av samma ursprung som klientelet som förstör för oss så hade jag skämts ögonen ur mig, på samma sätt som jag skäms när svenskar svinar i Thailand.

Grattis alla Flashback-rasister. Nu njuter ni va, när medelklassvensken i Stockholms innerstad lider.

Mångkultur suger. Tack och godnatt.

Tycker nog att det var ett fasligt gnällande och en pyrande dödsnazism bland dina grannar och dig själv- då jag gissar att ni med stor säkerhet röstade på Alliansen alt MP/Fi....

Mångkultur och mångfald skall ju beivras? Varför denna helomvändning nu, när ni äntligen berikas även ni med alla ingenjörer och raketforskare?

Så grattis- mångfalden har anlänt även till er
2014-07-25, 15:03
Medlem
dovAkins avatar
Ja som man bäddar får man ligga. Majoriteten har röstat för att ha ett sådant här samhälle, Sen gnäller dem när de får ta del av den fina politiken. Hur naiva är folk egentligen? Tycker synd om dig som pyntat om 9 miljoner vilket du kunde fått galet fin lägenhet/hus Södra sidan av staden. Typ Årstadal eller Hammarbysjöstad.
2014-07-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ja som man bäddar får man ligga. Majoriteten har röstat för att ha ett sådant här samhälle, Sen gnäller dem när de får ta del av den fina politiken. Hur naiva är folk egentligen? Tycker synd om dig som pyntat om 9 miljoner vilket du kunde fått galet fin lägenhet/hus Södra sidan av staden. Typ Årstadal eller Hammarbysjöstad.

Vi gillar invandring och att Sverige tar "ansvar", det är bra att ge dem någonstans att vara och att bo men inte just här där jag bor.

Det är ju så det brukar låta bland invandringsförespråkarna.
2014-07-25, 15:08
Medlem
psykadelikatessens avatar
Detta måste ju verkligen vara en ny utveckling, alltså senaste 2 veckorna, för jag har hängt runt där rätt mycket och inte märkt av stök och skräp alls, men sen så kommer ju jag iofs från en förort och är väl kanske inte van med hur fint och vitt det ska vara i stan :P

Men det är väl bra att överklass-svennen får smaka på moderaternas politik också
Dags att rösta vänster kanske så att dagdrivarna har något att göra på dagarna?
2014-07-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Det är nog väldigt få som sitter och funderar över hur man ska klara överleva i ett av världens bästa länder. Då får man vara en otroligt svag person. Man känner fan medlidande med SD-röstare när man läser på flashback. Så mycket rädsla, paranoia och hat är verkligen inte hälsosamt. Kanske dags att ta tag i sig själv i ett sånt läge och inte gråta ut sitt hat anonymt på ett forum där nästan endast likasinnade läser.

Jag förstår att det finns en del normala SD-väljare med såklart men här på flashback verkar det inte vara många...

Dessvärre finns det många svenskar som bor i områden som är helt koloniserade av invandrare där man som svensk hamnar i minoritet och därmed blir ett objekt för hat och våld. Vågar man gå ut efter klockan 8? Vilken väg ska du ta hem? Vågar du gå genom den dåligt belysta tunneln där det rånas minst en gång i veckan? Ska man säga till grannen att dennes ungar stökar på gården eller får man tio kusiner på mig då? Ja, du förstår.

Hur tror du det är för judarna i Malmö? De som får davidsstjärnor målade på dörrarna, de som blir bespottade dagligen? Jo, även i världens bästa land kan detta hända. Inte i svenskdominerade områden men i de områden som inte längre kan ses som svenskt territorium, jag har själv bott i ett sådant.
2014-07-25, 15:10
Medlem
min-farsas avatar
Citat:

Ett av världens bästa länder? Har du varit utomlands ens en gång? Det är klart om man lever för genus och skyhög skatt så kan detta räknas som ett paradis.

De svagaste människorna är de som inte är förberedda på en sönderfallande stat. Jag kommer att klara mig ypperligt jämfört med sådana som dig vid en kollaps. Nu antar jag att vi är två olika sorters människor. Jag tänker framåt och försöker hålla styr på irrationella känslor. Jag antar att du lever lite mer för stunden och "röstar med hjärtat"
2014-07-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vi gillar invandring och att Sverige tar "ansvar", det är bra att ge dem någonstans att vara och att bo men inte just här där jag bor.

Det är ju så det brukar låta bland invandringsförespråkarna.

Har du någon källa på att det brukar låta så eller det är ytterligare något ni fantiserat ihop från era pojkrum?
2014-07-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GutesLeben
Dessvärre finns det många svenskar som bor i områden som är helt koloniserade av invandrare där man som svensk hamnar i minoritet och därmed blir ett objekt för hat och våld. Vågar man gå ut efter klockan 8? Vilken väg ska du ta hem? Vågar du gå genom den dåligt belysta tunneln där det rånas minst en gång i veckan? Ska man säga till grannen att dennes ungar stökar på gården eller får man tio kusiner på mig då? Ja, du förstår.

Hur tror du det är för judarna i Malmö? De som får davidsstjärnor målade på dörrarna, de som blir bespottade dagligen? Jo, även i världens bästa land kan detta hända. Inte i svenskdominerade områden men i de områden som inte längre kan ses som svenskt territorium, jag har själv bott i ett sådant.

Jag bor i ett väldigt invandrartätt område och är en blond svensk. Självklart är det ingen fara att gå ut efter 20...
2014-07-25, 15:13
Medlem
Citat:
Har du någon källa på att det brukar låta så eller det är ytterligare något ni fantiserat ihop från era pojkrum?

Så låter det varenda gång då de "lite finare" (oftast villa ägare) får mångkultur runt sig i form av asylboenden eller som i det här fallet, för mycket hudfärgshandikappade runt bostaden av andra anledningar.

Huspriser störtdyker när det blir för rasifierat och det vet dem om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in