2014-07-25, 13:07
Medlem
Drozds avatar
Jisses, drygt 160.000 alltså om anhöriginvandringen räknas in - fler än vad det finns invånare i vår fjärde största stad Uppsala!

Bert Karlsson gnuggar nog händerna nu i alla fall.
Citera
2014-07-25, 13:09
Medlem
Kan någon hjälpa mig att berätta hur mycket invandringen kostar i procent av Sveriges totala utgifter? Det är så stora summor vi pratar om så lättare att prata i procent.

Stämmer det verkligen att 25% av det vi skattar går åt till invandringen?
Citera
2014-07-25, 13:12
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Kan någon hjälpa mig att berätta hur mycket invandringen kostar i procent av Sveriges totala utgifter? Det är så stora summor vi pratar om så lättare att prata i procent.

Nej, 25 % är en absurd överdrift.
Citera
2014-07-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Folk i allmänhet verkar ha svårt för hur mycket 2000 personer i veckan är, det är för abstrakt. Sätter man i ett Stockholms perspektiv som jag gjorde förstår iaf stockholmarna bättre.

Eller varför inte säga att hela karusellen kostar EN Öresundsbro var femte år? WTF

http://www.oresundskomiteen.org/tag/oresundsbron/

"Det kostade ungefär 25 miljarder att bygga Øresundsbron (omräknat till 2012 års priser)"

Då förstår man hur mycket pengar det handlar om! Att räkna i personer fungerar som sagt inte för många.

Snarare tio broar per år... om vi ser till Tullbergs 250 miljarder. Fyfan, blir äcklad.
Citera
2014-07-25, 13:22
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Jeg så litt på den linken.
Kan det stemme at enhver syrer som drar til Sverige får varig opphold i folkhemmet?
Det kan ikke være sant, for det er komplett galskap

Vær så snill, si det ikke er sant. Som nabo (granne) blir jeg redd.

Det är sant. Alla syrier som kommer hit får permanent upphållstillstånd. Problemet är att 90% av de som söker asyl inte visar upp några identitetshandlingar så vi vet inte vem det är vi får hit, vad de gjort eller ens om de faktiskt är syrier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare

Invandringen kostar ca 250 miljarder per år netto [alltså inräknat vad vi 'får tillbaka' i form av skatt när våra invandrade analfabeter efter 10 år lyckas få jobb som städare], vilket motsvarar mellan 8 och 9 % av hela Sveriges BNP.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
jävla u-land kommer vi bli!
Bevis: Malmö kommun behöver 4,5 miljarder i stöd varje år av staten- aka skattepengar
snart blir hälften av landets städer som Malmö!
Det går inte lyfta sig i håret, tänk efter ....- bedrövligt, dags dränka sorgen denna helg
sen emigrera

Tyvärr är det 5 miljarder nu. För några år sedan var det 3 miljarder så kostnaderna accelererar. Inom kort kommer det att ligga på 8 miljarder.

När man i en stat förbjuder samtal om kostnader och utgifter är man illa ute. Det riktigt allvarliga är att den grupp vi talar blir försörjda. Självbevarelsedriften ligger ju i att man vill klara sig själv och därmed kommer krav på självständighet att komma. Vilket är orsaken till terrorhotet i Norge. Det är bara en tidsfråga innan vi får se samma sak här. Då kommer hotet att att vara mycket större. Troligtvis inte innan valet eftersom de här grupperna givetvis gynnas av ett stort mp och v. Men därefter gäller det att hålla i hatten.

Att USA kan samsa flera olika grupper beror på att dessa är självförsörjande. De grupper som bråkar är just de som blir försörjda av systemet. Men dessa är inte i den omfattning som i Europa och framför allt i Sverige.
Citera
2014-07-25, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Även jag sitter som utlandssvensk och undrar vad fan ni håller på med där hemma, hoppas siffrorna på Torsdag får er att börja ta ansvar så man kan flytta hem om några år.

Där jag bor är det bevisat att mångkultur inte fungerar och att ursprungsländerna där utvandring sker, ta skada av den till-västvärlds-invandring som pågår.

Fick hem röstsedeln idag, och jag har redan skrivit Sverigedemokraterna på valsedeln och lagt den på lådan!
Jag är bland dom första som röstar, känns lite coolt!

Måste rätta en felaktighet. Rekommenderar precis som tidigare skribent alla att rösta på SD för att sätta stopp för detta. Men vänta några dagar även om du är utlandssvensk.

"Brevrösta
Förtidsrösta

Du behöver särskilt brevröstningsmaterial för att brevrösta. Brevrösten får postas tidigast den 31 juli och ska ha kommit fram i tid till rösträkningen. Brevrösten måste postas utomlands. Materialet för brevröstning finns att hämta på eller beställa från de flesta svenska ambassader eller konsulat. "

--------------

Rösterna blir bara giltiga om man röstar efter 31 juli!

Sorry för off topic.

Min kommentar kring det hela är att detta är ett vansinne och att de enda vi svenskar kan göra är att markera med valsedeln om några veckor i September. Politikerna kommer bråka om vi ska ha 33 % i skatt eller 32,9 % i skatt.. men den viktiga frågan är.. vill du bo i Sverige eller i Afghanistan/Somalia/Eritrea..? etc. Skattesatsen kan vi diskutera när vi kommit fram till att vi vill bo i Sverige..
Citera
2014-07-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det är sant. Alla syrier som kommer hit får permanent upphållstillstånd. Problemet är att 90% av de som söker asyl inte visar upp några identitetshandlingar så vi vet inte vem det är vi får hit, vad de gjort eller ens om de faktiskt är syrier.

Med tanke på att merparten av de illegala flyktingströmmarna in i Europa går med båt från Libyen är den syrianska nationaliteten hos våra skäggbeklädda nybarn ganska tveksam...
Citera
2014-07-25, 13:27
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jämför vi åren 2010 med samlade utgifter för invandring och migration. Så ligger nivån för 2010 på 1500 miljoner kr.

Väljer vi då att utgå från att Migrationsverkets prognos stämmer så kommer de sammanlagda utgiftsökningarna för 2014-2018 blir 65000 miljoner kr. Dvs bara ökningen i jämförelse med 2010. Totalt sätt ligger utgifternas prognos på 140000 miljoner kr. Billigt! Ja men vi får ju säkert några pizzerior till, en gråkebab, med sallad tomat och gurka. Jippi!

Jämför vi detta med Alliansens valfläsk som de slog på stora trumman som Sverigebygget .t.x skulle vara en nationell järnvägsatsning med höghastighetståg och upprustningen av befintliga stambanorna skulle kosta 140000 miljoner kr, fast då ska detta delvis finansieras privat och under en period på 20 år.

Ja hur många järnvägar hade vi kunnat bygga för 65000 miljoner kr
Hur många lärare hade vi kunnat ha i skolorna för 65000 miljoner kr
Hur många läkare eller sjuksystrar hade vi hunnat ha för 65000 miljoner kr?
Hur hur mycket hade vi kunnat satsa på en grön omställning för 65000 miljoner kr?
Hur mycket hade vi kunnat förstärka skyddet för brottsoffer för 65000 miljoner kr?
Hade vi en närvaro i östersjön som är militär och inte bara fulla skärgårdsfirare för 65000 miljoner kr?

http://www.regeringen.se/content/1/c6/24/34/21/23385459.pdf
Citera
2014-07-25, 13:36
Medlem
Kh4ns avatar
Detta är helt sjukt. Sätter man dessutom detta relativt till totala budgeten för 2014 (868 914 miljoner) så är det ännu värre. Och jämför man summan med andra utgiftsposter så mår man verkligen illa.

http://www.regeringen.se/sb/d/2548/a/223578
Citera
2014-07-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Nu varken röstar jag på eller följer SD. Men är det inte märkligt tyst från det hållet?

Ger inte miggs underskott och uppdateringen till 90.000 asylsökande ett läge för någon form av politiskt utspel. Förstår inte om SD förlitar sig på "alternativ" media eller varför de inte kommer diverse pressmedel mm. Någon i tråden kanske kan förklara SDs ev. mediastrategi?

Avskyr att citera mig själv men det här är anmärkningsvärt. Med en väljarbas på runt 15% och val om någon månad så borde detta vara ett guldläge för SD. Med de här uppgifterna går det nämligen att med rätt enkla medel tvinga fram en debatt med efterföljande polemik i princip på vilken tidning som helst.

Jag förstår helt enkelt inte varför de inte gör det. Därav frågan. Någon annan kanske förstår bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in