2014-07-25, 13:47
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Detta är helt sjukt. Sätter man dessutom detta relativt till totala budgeten för 2014 (868 914 miljoner) så är det ännu värre. Och jämför man summan med andra utgiftsposter så mår man verkligen illa.

http://www.regeringen.se/sb/d/2548/a/223578

Fast det där är bara kostnaderna för att driva Migrationsverket och inte vad invandringen kostar! Den troliga kostnaden för invandringen ligger snarare på runt 40-50% av den totala budgeten (och ökar varje år).
Citera
2014-07-25, 13:48
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut

Antar att bevaring av kultur osv är något värt för svenska politiker?
Den svenska kulturen är unik i världen på det sättet att den inte existerar. Samma sak gäller svenskar, det enda folket i världen som inte heller det existerar. Bland 7-klövern och journalistkåren råder total konsensus att dessa två påståenden är uppenbara sanningar. Således finns inte något att bevara.
Citera
2014-07-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Kan någon hjälpa mig att berätta hur mycket invandringen kostar i procent av Sveriges totala utgifter? Det är så stora summor vi pratar om så lättare att prata i procent.

Stämmer det verkligen att 25% av det vi skattar går åt till invandringen?

Det kostar en månadslön av Sveriges samtliga löntagare, vilket motsvarar vad löntagarna skattar på tre månader. 3/12=0,25

Summa=25%

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nej, 25 % är en absurd överdrift.

Snarare en underdrift.
Citera
2014-07-25, 13:59
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Den svenska kulturen är unik i världen på det sättet att den inte existerar. Samma sak gäller svenskar, det enda folket i världen som inte heller det existerar. Bland 7-klövern och journalistkåren råder total konsensus att dessa två påståenden är uppenbara sanningar. Således finns inte något att bevara.
Det är deras sätt att undfly ansvar för det kulturella folkmord de begår mot svenskarna. "Hur kan man undergräva existensen av ett folk och en kultur som inte existerar?" menar dom.
Citat:
Ett kulturellt folkmord utförs inte genom att döda, utan åsyftar snarare en process med massiv invandring av främmande etniska grupper så att den i området tidigare dominerande gruppen förvandlas till en alltmer försvinnande folkspillra.

I utkastet till FN:s deklaration om ursprungsfolkens rättigheter från 1994 fanns begreppet med i 7 artikeln men definierades inte. Artikeln löd

Ursprungsbefolkningar har den kollektiva och individuella rätten att inte utsättas för folkmord och kulturellt folkmord, inkluderande förebyggande av och kompensation för:

(a) Varje handling som syftar till eller har effekten av att de berövas sin sammanhållning som distinkt folkgrupp, sin kultur eller etnisk identitet.
(b) Varje handling som syftar till att beröva dem sitt land, territorium eller naturresurser.
(c) Varje form av folkförflyttning som syftar till eller resulterar i en kränkning av eller underminering av någon av deras rättigheter.
(d) Varje form av ackulturation med andra kulturer eller sätt att leva som påtvingas dem genom lagstiftning, administrativa åtgärder eller andra sätt.
(e) Varje form av propapaganda riktad mot dem.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturellt_folkmord
Citera
2014-07-25, 14:02
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Folk i allmänhet verkar ha svårt för hur mycket 2000 personer i veckan är, det är för abstrakt. Sätter man i ett Stockholms perspektiv som jag gjorde förstår iaf stockholmarna bättre.

Eller varför inte säga att hela karusellen kostar EN Öresundsbro var femte år? WTF

http://www.oresundskomiteen.org/tag/oresundsbron/

"Det kostade ungefär 25 miljarder att bygga Øresundsbron (omräknat till 2012 års priser)"

Då förstår man hur mycket pengar det handlar om! Att räkna i personer fungerar som sagt inte för många.

Nej, du räknar bara med pengarna som saknas här. 2013 var migrationsverkets kostnad 16 miljarder. Det är denna kostnad som höjs nu i år. Du kan således bekosta en ny Öresundsbro på 1,5 år.
http://www.friatider.se/80000-asyls-kare-i-r

Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad ska man säga? Du är Sveriges fiende och en Sverigehatare! Varför skulle vi som bor och jobbar i Sverige och älskar Sverige lyssna på dig som jobbar åt främmande makt och hejar vilt för det svenska samhällets kollaps?

Jag uttryckte mig dåligt i ilskan. Skadeglädjen är god hos mig då PKisterna tillika de som förstör Sverige, får lära sig att invandring inte alls är lönsam. Sverige måste tyvärr slå i botten innan detta kommer att hända och förbättringar i samhället kan ske.
Senast redigerad av MadScientist 2014-07-25 kl. 14:15.
Citera
2014-07-25, 14:17
Medlem
Koskenkoks avatar
Jag fullkomligt kokar över detta! Men vad som är ännu värre är att denna diskussion är i princip avgränsad till denna flashbacktråd, det inns inget skrivet om detta på facebook eller i media, SD ÄR DESSUTOM HELT KNÄPPTYSTA! Hur ska det någosin kunna bli någon ändring om detta inte diskuteras mer öppet i samhället och på sociala medier!? Hur ska vi då kunna öppna ögonen på svensson!?
Citera
2014-07-25, 14:26
Medlem
Lugn, Åkesson & Co. Är väl på semester, kommer bli en mycket rolig valrörelse intressant
Citera
2014-07-25, 14:27
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Avskyr att citera mig själv men det här är anmärkningsvärt. Med en väljarbas på runt 15% och val om någon månad så borde detta vara ett guldläge för SD. Med de här uppgifterna går det nämligen att med rätt enkla medel tvinga fram en debatt med efterföljande polemik i princip på vilken tidning som helst.

Jag förstår helt enkelt inte varför de inte gör det. Därav frågan. Någon annan kanske förstår bättre...
Jag har två teorier.
1. Alla är på semester. I så fall RIKTIGT dåligt att ingen pallar sätta ner paraplydrinken och debattera. Var fan är vår pitbull Ekeroth ?
2. Media tänker under inga omständigheter låta SD slå mynt av det här och tar inte in några debattartiklar och hänvisar till att det inte finns plats på insändarsidan förrän i Oktober.
Det är betydligt viktigare att filma en tomte som har fått en kartong ägg med dubbla gulor än en öppen debatt om migrationshaveriet, eller hur ?

Jag gissar på alternativ 2.
Citera
2014-07-25, 14:31
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koskenkok
Jag fullkomligt kokar över detta! Men vad som är ännu värre är att denna diskussion är i princip avgränsad till denna flashbacktråd, det inns inget skrivet om detta på facebook eller i media, SD ÄR DESSUTOM HELT KNÄPPTYSTA! Hur ska det någosin kunna bli någon ändring om detta inte diskuteras mer öppet i samhället och på sociala medier!? Hur ska vi då kunna öppna ögonen på svensson!?

Nu finns det ju inte en svensk kvar i städerna. Alla har ju semester. SD kommer ta upp detta så småningom, bättre att ta upp det då det får störst genomslag och svensken inte ligger på stranden!
Citera
2014-07-25, 15:06
Medlem
Media verkar inte läsa rapporten från migrationsverket. Jag har sökt på internet och ej hittat någon tidning eller TV-kanal som rapporterat om kostnaderna samt hur mycket pengar som Migrationsverket behöver mellan år 2015-2018.

Jag skickade ett brev till SVT och fick som svar att det beror på behovet, d.v.s. beror på om det kommer 10 000 eller 80 000. Jag fick uppfattningen att ingen har bemödat sig med att läsa rapporten.
Citera
2014-07-25, 15:27
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Media verkar inte läsa rapporten från migrationsverket. Jag har sökt på internet och ej hittat någon tidning eller TV-kanal som rapporterat om kostnaderna samt hur mycket pengar som Migrationsverket behöver mellan år 2015-2018.

Jag skickade ett brev till SVT och fick som svar att det beror på behovet, d.v.s. beror på om det kommer 10 000 eller 80 000. Jag fick uppfattningen att ingen har bemödat sig med att läsa rapporten.

Nej, kostnaden får du själv räkna på och debattera med nån (här?)

Ges dock plats för kritik, dock får man leta lite...

Det värsta är att det drabbar de asylsökande som får vänta väldigt länge. Under mina år har det aldrig varit så här mycket, säger Mikael Lidberg, mottagningshandläggare på Migrationsverket i Boden och fortsätter:

Vanligtvis den här tiden tar Sverige emot 1000 asylsökande i veckan. Nu är det 2000. Så kan det inte fortsätta.

Den största gruppen asylsökande flyr undan konflikten i Syrien. Men enligt Migrationsverket kommer också oväntat många från Eritrea. Många unga Eritreaner lämnar landet på grund av den obligatoriska samhälls- och militärtjänsten som kan vara längre än tio år.

källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5921798
Citera
2014-07-25, 15:56
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Det finns definitivt fördelar att konkurensutsätta företag, och också människor. Så det bir lite fart och service/kvalitete. Men...

Men man får inte ta in resurser där det inte finns behov. Det ger inga positiva effekter, bara kostnader.

Så, för att underbygga ditt "gut fur uns alle" så tycker jag det vore lämpligt om du skrev en lista på sysselsättningar du tycker denna "Billiga arbetskraft" ska utföra. Och då ska det inte vara udda jobb, utan kanske 10 till 15% av befolkningen ska vara sysselsatta inom dessa sektorer.

Varsågod... scenen är din:

Precis där konflikten mellan kritiker och anhängare ligger. Anhängare försvarar invandringsantalet med hänvisning till humanism och ett moraliskt ansvar. Kritikerna angriper samma för att sakna ekonomisk sans och sunt förnuft.

Utvecklingen har varit så här sen 70-talet, mindre arbetskraftsinvandring, men mer (mycket mer) flykting- och anhöriginvandring....

Längre text från Migrationsverkets hemsida....

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in