2014-11-22, 13:36
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Tyvärr tror jag inte på detta. Däremot kommer vi 3-4 miljoner som står för notan via skattesedeln få se kraftiga skattehöjningar de närmsta åren. Vi kommer fortsätta köra huvudet in i kaklet tills ja.. Tills vadå? Jag tror ärligt inte på ett slut. Kalla mig foliehatt men jag tror fan svensken kommer betala 50-60% av sin inkomst utan att klaga hellre än att begränsa invandringen. Man vill ju inte vara rasist för Guds skull.
Du kan ha rätt, men jag är inte säker på det.
Här ute på landet i småkommunerna så uttrycker vanligt folk snarare lösningar som är inspirerade av Adolf själv.
Många människor inser att det inte går att öka mottagningen av "flyktingar".
Citera
2014-12-08, 09:39
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Migrationsverket och Sveriges kommuner och landsting, SKL, har gjort en pilotstudie med fem svenska kommuner som tar emot många asylsökande. Syftet var att undersöka om den ersättning kommunerna får från Migrationsverket täcker de kostnader som asylmottagandet för med sig.
Kommunerna får ersättningar enligt olika schablonbelopp för att tillhandahålla till exempel allmän förskola, grundskola och gymnasieskola för asylsökande barn. Men andra merkostnader som till exempel fritids, skollokaler, tolkar, elevhälsa, utredningar och annat som kommunerna är skyldiga att ordna, ersätts inte enligt studien.

http://www.helahalsingland.se/halsingland/soderhamn/kostnader-for-asylmottagning-utreds
Citera
2014-12-10, 20:00
Medlem
spoilers avatar
Citat:
47.000 personer lever i dag i asylboenden i Sverige, varav 21.000 i tillfälliga boenden som drivs av privata aktörer.
Migrationsverket väntas under 2014 betala ut ca 1,5 miljarder kronor till dessa företag, vilket är tre gånger mer än i fjol, skriver DI. De totala boendekostnaderna uppgår till 2,3 miljarder kronor.
En av vinnarna är entreprenören Bert Karlsson, vars bolag Jokarjo sjufaldigade både vinst och omsättning fjol.

http://www.dagensps.se/artiklar/2014/12/10/04555822/index.xml#sthash.fgkjreAg.dpuf
Citera
2014-12-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKM
Han är ironisk. Däremot har jag sett vissa på flashback som faktiskt hävdat att all forskning visar att invandring är en vinstaffär, användaren visf t ex.

Det har jag inte.
Citera
2014-12-18, 20:31
Medlem
spoilers avatar
"Under årets första tio månader tog EU-länderna emot 28 procent fler asylsökande än under samma tid i fjol.

Sveriges ökning var ännu större. Här ökade ansökningarna med 61 procent.

/.../

De som sökt asyl i Sverige fram till oktober motsvarar 0,6 procent av Sveriges totala befolkning. Den siffran kommer inget annat europeiskt land i närheten av."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sverige-tar-emot-flest-asylsokande-per-capita/
Citera
2014-12-19, 18:48
Medlem
MadScientists avatar
Helt sjukt att ett halvår snart gått sedan tråden skapades. Det innebär ca 40.000 nya invandrare på den tiden... Inte undra på att man inte känner igen sig när man är ute på stan
Citera
2014-12-19, 19:35
Medlem
TheVoids avatar
Men 75000:- SEK per familj ska de få om de sticker frivilligt skattefritt givetvis.

Men bara om du är från denna högst begränsade list...

"Vilka omfattas av stödet?

För närvarande bedömer Migrationsverket att personer som återvänder till följande länder är aktuella för att erhålla stödet:

Afghanistan, Burundi, Centralafrikanska Republiken, Demokratiska Republiken Kongo, Elfenbenskusten, Eritrea, Irak, Jemen, Liberia, Libyen, Mali, Sierra Leone, hela Somalia, statslösa från Gaza och Västbanken, Sudan, Sydsudan, Syrien, Tchad."

"Du kan ansöka om stöd när du fått avslag på din ansökan om asyl eller när du återkallat din ansökan om asyl."

Så skicka hit en 5-6 personer från samma klan, sök asyl, dra tillbaka asylansökningen, stick hem och inkassera ca 10.000$, återupprepa med nästa flock från samma klan med förfalskade papper/stulna pass och inkassera nästa 10k $.
Citera
2014-12-19, 19:43
Medlem
På TV4 imorse talades det om en halv miljon syrier till Sverige de kommande fem åren. Var kan man finna underlag till dessa uttalanden?
Citera
2015-01-07, 12:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
http://www.helahalsingland.se/halsingland/soderhamn/kostnader-for-asylmottagning-utreds

Citat;

Citat:
Migrationsverket och Sveriges kommuner och landsting, SKL, har gjort en pilotstudie med fem svenska kommuner som tar emot många asylsökande. Syftet var att undersöka om den ersättning kommunerna får från Migrationsverket täcker de kostnader som asylmottagandet för med sig.
Kommunerna får ersättningar enligt olika schablonbelopp för att tillhandahålla till exempel allmän förskola, grundskola och gymnasieskola för asylsökande barn. Men andra merkostnader som till exempel fritids, skollokaler, tolkar, elevhälsa, utredningar och annat som kommunerna är skyldiga att ordna, ersätts inte enligt studien.

Inte heller ersätts försörjningsstöd vad jag känner till, bör vara en tung post i kommunernas budgetar.
Citera
2015-01-07, 12:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Men 75000:- SEK per familj ska de få om de sticker frivilligt skattefritt givetvis.

Men bara om du är från denna högst begränsade list...

"Vilka omfattas av stödet?

För närvarande bedömer Migrationsverket att personer som återvänder till följande länder är aktuella för att erhålla stödet:

Afghanistan, Burundi, Centralafrikanska Republiken, Demokratiska Republiken Kongo, Elfenbenskusten, Eritrea, Irak, Jemen, Liberia, Libyen, Mali, Sierra Leone, hela Somalia, statslösa från Gaza och Västbanken, Sudan, Sydsudan, Syrien, Tchad."

"Du kan ansöka om stöd när du fått avslag på din ansökan om asyl eller när du återkallat din ansökan om asyl."

Så skicka hit en 5-6 personer från samma klan, sök asyl, dra tillbaka asylansökningen, stick hem och inkassera ca 10.000$, återupprepa med nästa flock från samma klan med förfalskade papper/stulna pass och inkassera nästa 10k $.

Menar du att det är så enkelt att komma hit och hämta 75000 spänn, det är ju inte klokt. Det är ju som att gå till en bankomat och hämta ut pengar, någon annans pengar. Det är ett rån, varför uppmärksammas inte det här i media?
Citera
2015-01-12, 15:55
Medlem
Revolteras avatar
Vet någon hur mycket staten totalt finansierat för gällande flyktingmottagande under 2015? Jag vet att de kommer ta 8,4 miljarder från biståndspengarna för att utöka flyktingmottagandet, men hur många miljarder ligger det på ursprungligen utan dessa 8,4 miljarder?

Det totala beloppet som innefattar flyktingmottagande, behandling av asylärenden och allt som innefattas i dessa kostnader. Jag hittar inte budgeten för flyktingmottagandet i regeringens budgetproposition, utan enbart den totala migrationsbudgeten.
Citera
2015-01-12, 16:20
Medlem
Revolteras avatar
Finns det några siffror på hur mycket som lades på flyktingmottagande under 2014?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in