2014-07-24, 23:24
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Tiger 1...har bytt till "bästa" motorn nu men....i 18 av 20 matcher har den fattat eld när man träffats. Har inte haft en sån eldbefängd motor på någon annan vagn. Fast jag kanske bara har haft extrem otur. Har gått en del manuella brandsläckare, känns inte värt att utrusta med automatiska med tanke på hur det varit hittills.

Grindar mot Tiger 2 nu, men kommer nog inte att skaffa den. Har en känsla av att jag kommer bli grymt besviken på den.

Annars hade jag oturen att hamna i ett lag inatt med den fegaste IS 8 förare jag nånsin sett.
För att göra en lång historia kort: han campa i basen första tredjedelen av matchen. När ena sidan började falla använda han våra arty´s som skydd och smet undan sen. När det var en fientlig arty och en T95 kvar och vi hade fyra vagnar kvar, (inte jag), började han röra sig. Men ETT skott, som missa, från fiendes arty - och han åkte och gömde sig resten av matchen som slutade oavgjort.
Han blev, med rätta, hudflängd i chatten och han fick X antal anmälningar på sig. Och givetvis, var han den tyngsta vagnen i laget.

Det är egentligen inget fel på Tiger II alls, klar uppgradering från Tiger I. Bättre kanon, mycket bättre och fram för allt, vinklad pansar. Den brinner dock lika bra när folk skjuter dig i den stora underplåten.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Misslyckades med den men E-75 har jag nästan 55% wr med efter drygt 200 matcher, gillar du tunga vagnar är E-75 givet.

Samma här, misslyckades totalt med Tiger II, drygt 45% eller nåt slutade jag på. E-75 däremot gick det kanon med, har närmare 60% med den rackaren, grym heavy som passar min spelstil mycket bättre än papperstigrarna som kom innan.
kom innan.
Citera
2014-07-25, 00:11
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det är inte bara introduktionen av physics och förändringen av skottdispersionen?
Jag tror inte på smygnerfar och särskilt inte på en tank som spelas så mycket som Hellcat.
Skulle vilja säga att det skedde i samband med att Hellcaten blev HD-modellerad. Har ändå spelat tusentalet matcher i vagnen så jag anser mig nog ha en rätt bra känsla för hur den var tidigare och hur jag upplever den nu. Den är fortfarande obalanserad men jag tycker inte den ska nerfas på ett sätt som bara missgynnar bra spelare. Men det ligger väl i linje med vad jag tycker rent generellt om spelet och utevecklingen, WG fokuseras alldeles för mycket på att försöka gynna dåliga spelare.
Citera
2014-07-25, 00:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Samma här, misslyckades totalt med Tiger II, drygt 45% eller nåt slutade jag på. E-75 däremot gick det kanon med, har närmare 60% med den rackaren, grym heavy som passar min spelstil mycket bättre än papperstigrarna som kom innan.
kom innan.
Kan va brytpunkten börja möta tier10 och börjar matcha tier10 som spelar roll, lättare att bära en match med E-75 och 128mm kanonen som är rätt potent mot tiger2's lilla knallpuffra.
Citera
2014-07-25, 07:58
Medlem
Shuffless avatar
Hur ska man köra stock t32 utan att vilja ta livet av sig? Knappt att jag kör för min dagliga x2, blir krossad av alla i samma tier och över....
Citera
2014-07-25, 08:21
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Hur ska man köra stock t32 utan att vilja ta livet av sig? Knappt att jag kör för min dagliga x2, blir krossad av alla i samma tier och över....

Sidescrape, hull down och sikta noga - pen på den är ju inte så mycket att hurra för i tier 8 men när man får lite grepp om den så går det bättre.
Citera
2014-07-25, 08:29
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Sidescrape, hull down och sikta noga - pen på den är ju inte så mycket att hurra för i tier 8 men när man får lite grepp om den så går det bättre.
Hulldown med stock turret??
Citera
2014-07-25, 10:58
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Topptornet på T32 är en av de mest självklara modulerna att free-xpa i spelet.
Citera
2014-07-25, 11:02
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Ja, bättre än att inte göra det iaf. Stock turret suger förvisso, men den har i varje fall 100 eller så pansar, mer med lite vinkling. Spelade bara ett par matcher som stock T-32, tröttnade på skiten, köpte guld och konverterade tillräckligt med xp för att slippa det. Rekommenderar dig att göra samma sak.

La in en högre växel och har nu på morgonen innan jag åker iväg på ett par veckors semester, spelat klart Indien och Centurion och de är de klart bästa och roligaste T8 mediums hittills. Centurion är ett hulldown/höjd monster med otroligt bra bössa och indien är inte långt efter.

Hoppas Centurion 7/1 är lika kul, leo pta var det inte, saknar -10 elevation på kanonen något enormt, fattar inte varför den har -6 istället när den är byggd av papper och inte alls har samma välrundade pansar som Indien.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-07-25 kl. 11:44.
Citera
2014-07-25, 14:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Man kör den inte stock, eller så lider man sig igenom den tills man har turret.
Klaga över stock tanks är helt meningslöst, eftersom du har valet att freeXPa alla moduler om du inte står ut med grinden.
Om du sedan svarar med att du inte vill betala för spelet, så kommer jag skratta åt dig och säga skyll dig själv då.
Citera
2014-07-25, 17:44
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:

Ja inte fan vill du visa chassit även om tornet är klent, t32 tar en del i fronten men i en t9 match är det rätt många som lätt pennar dig där. Men vagnen är rätt kompakt och tornet är inte så stort så om du tränar in vinklarna så funkar den ganska bra med sidescraping. Men den är ju ingen t29.
Citera
2014-07-25, 17:48
Medlem
Grishnacs avatar
Förresten, jag funderar på att köpa en andra premiumvagn för att harva lite krediter med men kan inte bestämma mig för vilken jag skall ta. En tanke är T34 eftersom jag gillar t29 skarpt, men är den i klass med den? Den är ju ändå en tier högre, jag har hört att folk gnäller rätt mycket över den.
Jag gillar även WT's men finns det någon premium som ligger nära dom?
Citera
2014-07-25, 18:12
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Förresten, jag funderar på att köpa en andra premiumvagn för att harva lite krediter med men kan inte bestämma mig för vilken jag skall ta. En tanke är T34 eftersom jag gillar t29 skarpt, men är den i klass med den? Den är ju ändå en tier högre, jag har hört att folk gnäller rätt mycket över den.
Jag gillar även WT's men finns det någon premium som ligger nära dom?

Alla premium är ju sämre än en elited av samma klass.

Hur som helst så gillar jag T34, även fast den är långsam och pappersskrov. Men döljer man det så klarar turreten det mesta så länge man håller kupolen borta. Kanonen är jävligt styv, så det är lätt att få mycket krediter.

Jag ångrar inte mitt köp alls, vissa gillar Löwen pga bättre armor, men hur mycket bättre är den egentligen? Det mesta går igenom ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in