2014-07-24, 22:57
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, då är jag med. Hon kan ha varit på väg mot Sävast, istället för hem. Hon kan ha kommit fram också.
Det var ju bara MB hon haft kontakt med den kvällen. Inte mamman, inte styvpappan eller någon annan. Rätt naturligt att det då är MBs bostad som hon går mot. Hon ansåg nog att hon befann sig i ett nödläge. Kanske hade KJ hennes telefon och det var han som såg till att den växlade mellan 3G-2g när han sökte efter henne med bilen?
Citera
2014-07-24, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var ju bara MB hon haft kontakt med den kvällen. Inte mamman, inte styvpappan eller någon annan. Rätt naturligt att det då är MBs bostad som hon går mot. Hon ansåg nog att hon befann sig i ett nödläge. Kanske hade KJ hennes telefon och det var han som såg till att den växlade mellan 3G-2g när han sökte efter henne med bilen?
I så fall sökte han en timme innan VB iakttogs på Lejonbacksvägen. Hon hann fram till Sävast på den tiden. Eller hem.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-24 kl. 23:02.
Citera
2014-07-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fullt möjligt anser jag. VB försökte kanske skaka av sig KJ, eller så ville hon göra sken av att inte vara på väg till MB. Jag tror iof inte på att hon skulle till MB, men det spelar ingen roll, möjligheten fanns och är fullt och fast rimlig och inte en vild fantasi tycker jag.

Jag tror att hon inte ville berätta för KJ vart hon var på väg för att inte göra honom orolig.
Citera
2014-07-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, man undrar ju... dags att göra en lista för att hålla reda på allt?

= en mycket god idé
Citera
2014-07-24, 23:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
I så fall sökte han en timme innan VB iakttogs på Lejonbacksvägen. Hon hann fram till Sävast på den tiden.
Hon kanske visste när MB skulle åka från Boden och satt och gömde sig nedanför Åberget. KJ söker med bilen. När tiden är inne börjar hon gå mot stigen. Klockan är nu kring 21 30. Klart MB raderade dessa sms.
Citera
2014-07-24, 23:04
Medlem
Citat:
Men om hon gick på Lejonbacksvägen, vart kan hon ha varit på väg? Kan hon ha kommit fram?

Hon kan ha kommit fram- definitivt eller blivit upphämtad.

Återigen vad stod det i smsen mellan MB och VB den 4 maj??? - där har vi svaren tror jag! (oavsett om det var MB, AN, KJ eller någon helt annat som höll i "kniven"..)
Citera
2014-07-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hon kanske visste när MB skulle åka från Boden och satt och gömde sig nedanför Åberget. KJ söker med bilen. När tiden är inne börjar hon gå mot stigen. Klockan är nu kring 21 30. Klart MB raderade dessa sms.

Om AN och MB skulle vara oskyldiga kan de väl berätta vad som stod i smsen eller?

Notera att det var MB och inte Vb som skrev det sista smset..

Varför påstår MB att Vb var ovanligt glad efter att han kört hem henne den 2 maj, två dagar innan mordet? .. Det framgår tydligt i smset som VB skrev till MB på kvällen den 2 maj att så INTE var fallet!! Ljög MB för att tysta ner vad som faktiskt pågick mellan AN/MB/VB?
Senast redigerad av zemixon 2014-07-24 kl. 23:10.
Citera
2014-07-24, 23:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
FUP 563 "eftermiddag"
Ja, men i HR specificerar han också tiden till "mitt på dagen" och jag förutsätter att han där hunnit stämma av sina tidrapporter. Tidigare måndagsbesök har också ägt rum runt 10:30-11:30. - BB kan ej heller utesluta att den resårbotten som stått lutad mot väggen (gränsande till vardagsrummet) inne i KJ:s sovrum den 7 maj fanns kvar, men kan utesluta att den fanns i lägenheten den 20/5.
Citera
2014-07-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej den gröna fibern hittades på benet, torson hade blåa fibrer som inte kunde matchas med sonatans bilmatta.

Det här är väldigt intressant och mycket relevant information!!

Hur va MBs ford skåpbil klädd inuti samt i bagageluckan? Samt deras andra bilar?

Vilken modell var det på den bilen? år etc etc? Vet någon???
Citera
2014-07-24, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men i HR specificerar han också tiden till "mitt på dagen" och jag förutsätter att han där hunnit stämma av sina tidrapporter. Tidigare måndagsbesök har också ägt rum runt 10:30-11:30. - BB kan ej heller utesluta att den resårbotten som stått lutad mot väggen (gränsande till vardagsrummet) inne i KJ:s sovrum den 7 maj fanns kvar, men kan utesluta att den fanns i lägenheten den 20/5.
Han sa också att 15 maj var sista gången han träffade KJ, han hade kollat sina rapporter.
Citera
2014-07-24, 23:16
Medlem
Citat:
Endast en av de personer som hittade benen talade om lukt. Det talar emot att benen legat så länge i det slutna utrymmet.

Det verkar som att utplacerarna/utplaceraren visste om att MPS skulle genomsöka just det huset och just vid den tidpunkten söket genomfördes!!
Citera
2014-07-24, 23:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Om AN och MB skulle vara oskyldiga kan de väl berätta vad som stod i smsen eller?

Notera att det var MB och inte Vb som skrev det sista smset..

Varför påstår MB att Vb var ovanligt glad efter att han kört hem henne den 2 maj, två dagar innan mordet? .. Det framgår tydligt i smset som VB skrev till MB på kvällen den 2 maj att så INTE var fallet!! Ljög MB för att tysta ner vad som faktiskt pågick mellan AN/MB/VB?
Vad var det MB sa till journalisten om dessa sms några dagar efter hon försvunnit? Något om att hon varit orolig/rädd och han hade råkat radera dessa sms. Rätta mig om jag minns fel. Stod i tidningen om en manlig bekant som fått dessa sms. Antagligen raderade han kommunikationen när han förstod att VB var försvunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in