2014-07-24, 21:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menade att det kan gälla precis vem som helst och att denna person är mördaren eller medhjälpare. Det var inget specifikt som enbart passade in på KJ som gärningsman, hoppas att du förstår.
Jo, det är något mycket specifikt som enbart passar in på KJ som gärningsman - bevisningen som talar mot honom
Citera
2014-07-24, 21:24
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Edit:
21 och 22 maj får han inget alibi av fadern då denna är på arbetet...

Det är inte heller osannolikt att kroppsdelarna placerats ut/flyttats vid olika tidpunkter t ex.

Varför skulle han behöva alibi då? Han har ofelbart dygnetrunt-span på sig då och hela Mjösjöberget kryllar av poliser, hemvärnsmän och nyfiken allmänhet...

Senast redigerad av zero73 2014-07-24 kl. 21:27.
Citera
2014-07-24, 21:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det handlar inte om att våga, det handlar om att ha underlag för att ta ställning. Jag har inte det underlaget.

Varför kan inte blodet vara planterat, trots att inget talar för det?

Tja Q - just kanske för att ingenting talar för det? :-)
Citera
2014-07-24, 21:28
Medlem
Har ni alla postare läst fup och dom öht?
Citera
2014-07-24, 21:29
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du har han från Skellefteå som sett de okända männen vid KJs säng och en annan transa som varit och festat med KJ innan 4/5 och senare den 17/5. Kanske vid fler tillfällen också och kallas Gaga. Denna nummer två pysslar med droger enligt Fup och är numera skriven på Ringvägen. I samma mastriktning som MB var vid 17 26 (om jag minns rätt). Det var någon som undrade vad han kunde gjort i dess närhet.

Nummer tre är en ensamstående kille som gillar att sy osv och bor i en stuga inte så långt från fyndplatserna. Finns inga kopplingar till KJ annat än att han gillar lajv.
Okej, många transor runt KJ. Udda sexliv den grabben hade..
Citera
2014-07-24, 21:30
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Därför att ingenting talar för att så har skett. Och skulle motsatsen gälla så återstår för
dig att bevisa det och det kan du inte.

Varför kan inte KJ ha burit ner en död Vatchareeya till sin bil och lagt in henne i
bagageutrymmet?

Har han alibi så att han inte kan ha gjort det?
Till skillnad från paret som hängs ut stup i kvarten så hade han inte det den aktuella kvällen.

Skuldfrågan är uppklarad.
Den fråga jag ställer mig något bekymrad är denna: Kommer han att göra om det i framtiden?

För att mordet inte skett i lägenheten.
Citera
2014-07-24, 21:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Varför skulle han behöva alibi då? Han har ofelbart dygnetrunt-span på sig då och hela Mjösjöberget kryllar av poliser, hemvärnsmän och nyfiken allmänhet...

Fast i de första förhören var det andra datum som alibi saknades på ... och de datumen var täckta ...

Ja - kan de ha att göra med att det var bättre att möblera om vad som hände när så att tiden utan span blev täckt.
Citera
2014-07-24, 21:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Okej, många transor runt KJ. Udda sexliv den grabben hade..
Han var bisexuell - vilket är totalt betydelselöst och inte så udda heller.
Citera
2014-07-24, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Och Orup stammar när han pratar, men inte när han sjunger. Nåväl, har KJ flyttat benen eller åkt upp med torso under dagtid så lär det varit på torsdagen innan fyndet gjordes i gula huset. En banläggare KS hade mött en förare med en silvrig bil vid 15-/16-tiden den aktuella dagen. Det var orienteringstävling i området. Han hade lagt bilen och föraren på minnet. Han hade tom trott att ynglingen hyrt förrådet där man knallar in till det vattenfyllda värnet. Detta stod att läsa i Kuriren den 20/5 2013. Hur ser KJs alibi ut den aktuella torsdagen vid aktuell tid?
Endast en av de personer som hittade benen talade om lukt. Det talar emot att benen legat så länge i det slutna utrymmet.
Citera
2014-07-24, 21:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns ju tidsluckor. /.../
När det gäller den 20:e så åker KJ hem en vända - exakt hur länge han är borta vet inte hans pappa ...
Benen hittas på kvällen den 20:e - inte på dagen.
20:47 (8 min innan MP hittar benen inne i ödehuset) befinner sig KJ under masten Hednoret NO (20:50: Q Slipvägen 10 SO). JJ vet inte vad KJ har gjort under em/kvällen (ej heller under natten). - Under denna dag, den 20/5, får KJ i sin bostad besök av hemmahosaren BB, och tiden ska enligt BB ha varit "mitt på dagen" - hur nu den tidsuppgiften kan stämma med Beijerskvittot 14:40? - KJ ska även ha upplyst om att han från och med nu hade för avsikt att bo hemma hos sina föräldrar.
Citera
2014-07-24, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Fler mysterier i telelistan. Har polisen manipulerat den? http://falletvatchareeya.blogg.se/
Citat:
Den logiska slutsatsen av detta blir då att antingen är det fel i Telias loggar som lämnats till polisen eller så har listan polisen lämnat till tingsrätten behäftats med fel.

Min källa inom polisen har bekräftat att telefonlistan som gått till tingsrätten inte var originallistan från Telias särskilda utredningar, utan en redigerad och bearbetad version av originalet pga av sekretess.
Citera
2014-07-24, 21:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
För att mordet inte skett i lägenheten.
Ingen vet var mordet skedde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto