2014-05-05, 22:29
Medlem
highfives avatar
Däremot finns det jaktstugor inte så långt från Altersjön. Jaktstugor har ofta någon sorts väg fram till deras platser så att ta med vatten i en bil går bra. Lite gammalt blod och annat i dess närhet skulle inte heller bidra till någon större uppståndelse. Dessa värms ofta upp med en vedkamin och avfångningsknivar som är treeggade kan nog också finnas. Lika väl såg och yxa. Säkert förbandslådor med tejp också. Ofta ensligt belägna.

Vad jag vet hade inte KJ tillgång till någon sådan, men han har kamrater som kan ha det.
Citera
2014-05-05, 22:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Privata sökgrupper? Det är jag, Bodenforever och 9ver som beskrivit att vi sökt i områdena. Själv ska jag iväg en sväng inom närtid. Vid skjutbanan mellan värnet och fyndplatserna finns också byggnader, men även om jag inte har övertro på polisen så måste de väl iaf kollat sådana ställen. Bodenforever är nog den som varit flitigast.
Jag skulle utgå från att ingenting kollats ordentligt och heltäckande. - Men det hela är mycket komplicerat. Antag att VB aldrig hann anlända till lägenheten (och att ett vittne hört skrik och röster från en påslagen TV; ett annat vittne tagit miste på dag betr. när en skäggig man ska ha stängt KJ:s fönster): Var hamnar vi då? - Ja, då kan vi hamna vi på en plats nära den bil där KJ påstår sig ha snott en tejprulle. - Där skulle jag också söka i de byggnader och skrymslen som finns.
Citera
2014-05-05, 22:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag skulle utgå från att ingenting kollats ordentligt och heltäckande. - Men det hela är mycket komplicerat. Antag att VB aldrig hann anlända till lägenheten (och att ett vittne hört skrik och röster från en påslagen TV; ett annat vittne tagit miste på dag betr. när en skäggig man ska ha stängt KJ:s fönster): Var hamnar vi då? - Ja, då kan vi hamna vi på en plats nära den bil där KJ påstår sig ha snott en tejprulle. - Där skulle jag också söka i de byggnader och skrymslen som finns.
Denna bil stod vid ett villakvarter. Däremot pågick en fest denna lördag inte långt från KJs lägenhet. På festen fanns en hel del bekanta till KJ. Både skäggiga och icke skäggiga.
Citera
2014-05-05, 22:38
Medlem
Alltså, en jävla trög fråga, men framgår det nånstans att de letat under det gula huset. Det är väl krypgrund så GM borde ju kunnat hiva in saker där...
Citera
2014-05-05, 22:38
Medlem
highfives avatar
Har iaf skrivit om denna Saab tidigare. Har han hämtat tejpen i mars så måste han i stort sett skottat fram bilen. Var mycket snö förra vintern och bilen hade varit avställd hela vintern om jag minns rätt.
Citera
2014-05-05, 22:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANANAN
Alltså, en jävla trög fråga, men framgår det nånstans att de letat under det gula huset. Det är väl krypgrund så GM borde ju kunnat hiva in saker där...
Så brukar inte gm göra om man läser befintlig statistik, vilket polisen utgår ifrån. Detta fall följer inte tidigare statistik så vem vet, men de lär väl lyst med ficklampa iaf.
Citera
2014-05-05, 22:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Denna bil stod vid ett villakvarter. Däremot pågick en fest denna lördag inte långt från KJs lägenhet. På festen fanns en hel del bekanta till KJ. Både skäggiga och icke skäggiga.
Ja, bilen stod i ett villakvarter, men hur ser det ut om man rör sig en bit därifrån. Tycker mig se gamla lador och en del förrådsbyggnader inte så långt från tejpbilen. - Betr. skäggig man så ska ju den granne som har sin altan nedanför KJ:s balkong ha sett en man stänga KJ:s sovrumsfönster - eller hur menar du att festen som KJ:s bekanta hade kommer in i bilden?
Citera
2014-05-05, 22:50
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Då är vi nästan nere vid älven om jag inte minns fel. Hur ser det ut där nere? Det var väl ganska fint väder den aktuella kvällen, så det är väl inte helt otänkbart att de fick för sig att sätta sig på en plats utomhus.
Citera
2014-05-05, 22:52
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
nämnde det jag också tidigare i tråden, såg ut som nån vit ladugård iaf. Har för mig att "bodengrabb" sa något om det stället.

Jag tänkte framför allt på tillgången på vatten, i händelse av att det är så. Polisen måste ju inte hittat spår även om kroppen sköljts av.
Citera
2014-05-05, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har iaf skrivit om denna Saab tidigare. Har han hämtat tejpen i mars så måste han i stort sett skottat fram bilen. Var mycket snö förra vintern och bilen hade varit avställd hela vintern om jag minns rätt.
Den kan ha stått under tak.
Citera
2014-05-05, 23:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Då är vi nästan nere vid älven om jag inte minns fel. Hur ser det ut där nere? Det var väl ganska fint väder den aktuella kvällen, så det är väl inte helt otänkbart att de fick för sig att sätta sig på en plats utomhus.
Ja, där finns det vatten. - Och skog.
Citera
2014-05-05, 23:24
Medlem
Citat:
Besudlingarna hade trängt in i tyget. Fläckvis finns det rödbruna stråk; blodet är mer koncentrerat på vissa ställen. Handskarna måste ha utsatts för väta i samband med, alt. efter det att de kommit i kontakt med VB:s blod.Han kan inte stå emot - nej. Om mordvapnet bara var ett par timmar gammalt kliade det i fingrarna att pröva vad det gick för; om han lyckats med skärpan.Ja, det bör också ha varit KJ:s mening att försöka slå i förhörsledarna den storyn.Nej, och han behöver inte heller ha hittat tejpen i Saaben som han dillar om - i vart fall inte rullen som återfanns på hans badrumsskåp.
Får inte ihop varför KJ erkänner att det är hans tejp om han vet att han använt den på VB. Hade ju varit lättare att komma undan med att neka att han aldrig sett tejpen förut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in