Citat:
Ursprungligen postat av
attog
Menar du kanske att JH inte är en traditionell mördare? Den iskalla typen.
Att styckningen blev ett sätt att lösa logistiken.
Hade JH varit en skoningslös mördare, hade JH planerat för följderna av ett mord.
D v s en kropp måste bort. Hur då?
Styckning! Glöm inte verktygen för styckning.
Men det var ju det JH gjorde.
Så var det planerat mord?
Ja precis. Hon inte en traditionell mördare och mycket tyder på att styckningen inte var planerad. Skulle jag stycka någon så skulle åtminstone ta med verktygen, annars kan man ju skita i att dyka upp i huvud taget typ
-----
Tänk er detta: Jag lägger fram tio bilder på olika personer med olika utseenden, bakgrunder och personligheter, varav en är en ung hästtjej utan kriminell bakgrund, missbrukarproblem eller lång "mentalsjukhus-journal". Sedan säger jag till er att rangordna från ett till tio, vem av dessa skulle ni misstänka för ett styckmord?
Det behövs ingen statistik för att hävda att JH inte passar in i bilden som styckmördare, det är för uppenbart, vi hade aldrig placerat hästtjejen på en hög plats i övningen jag presenterade ovan. Sen sker det givetvis undantag, nu har den där tjejen dödat och styckat ändå. Om det var mord vet vi inte än men dödade gjorde hon definitivt. Jag har gjort många försök i att komma underfund med varför/hur JH gjorde som hon gjorde. En del idéer jag kommit med tror jag fortfarande på, en del har jag lagt åt sidan efter att ha bollat tankarna här med er alla. Att styckningen inte var planerad är jag fortfarande rätt så övertygad om men vad man ska rubricera brottet som är jag mycket osäker om. Det finns för många brister för att jag ska tro att detta var ett välplanerat mord iaf... men kvar återstår ju flera andra alternativ som jag hoppar mellan i mina funderingar.
Jag har träffat och känt ett flertal grovt kriminella personer (en av mina föräldrar samt ett flertal andra personer som jag haft olika typer av relationer med i mina yngre år). De tillhörde definitivt kategorin "narcissistiska sadist-psykopater." Någon riktig diagnos har jag ju inte på dem för dessa typer går ju inte till psykologer precis. Om någon av dessa skulle begå ett styckmord så skulle jag inte bli förvånad alls. De skulle antagligen ha gillat det också. Jag är faktiskt förvånad att de inte redan har sådana handlingar på sitt samvete. En av dessa, en numera död förälder till mig, brukade till och med hota med att döda och stycka sin familj om de inte gjorde som han sade. Så jag är inte naiv och så, utan jag har sett vilka avskum som finns. Mitt intresse för att försöka förstå mig på ondska härstammar från att jag växte upp med sånt i min närhet. Mitt intresse i att försöka förstå detta ska inte blandas ihop med att jag tycker att de gör något bra. Jag tar avstånd från alla dessa personer och har engagerat mig mycket i att sprida kunskap om ämnet med fokus på de som fallit offer för dessa gärningsmän. Däremot är jag nog härdad och reagerar inte lika starkt på JH som vissa andra gör. Jag vill bara vara tydlig om att när jag skriver att JH inte passar in bland typer som planerar mord och styckning så gör jag inte det för att försvara henne, inte alls, men min erfarenhet av "iskalla psykopater" gör att jag inte riktigt tror att hon hör hemma där. För det första så tror jag inte att hon njöt av det, för det andra så tror jag att hon känner både skuld och ångrar sig och för det tredje så tror jag inte att det var planerat.