2014-07-24, 16:37
Medlem
shinji ikaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vet du vart gränsen går när det börjar bli farligt? Alltså när man tagit för mkt :P

Är ingen expert men har fått för mig att 3600mg är den maximala dosen man kan ta av det, mera gör ingen skillnad.
Citera
2014-07-24, 18:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Vet du vart gränsen går när det börjar bli farligt? Alltså när man tagit för mkt :P

Att du utav enbart gabapentin är inte möjligt, det farliga är att man kan få kramper på höga doser gabapentin o har man då riktig otur kan du få ett epileptiskt anfall av typen grand mal och det vill du inte få, tro mig.
Citera
2014-07-24, 18:33
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Att du utav enbart gabapentin är inte möjligt, det farliga är att man kan få kramper på höga doser gabapentin o har man då riktig otur kan du få ett epileptiskt anfall av typen grand mal och det vill du inte få, tro mig.

Läste om det, tar alltid ikto samtidigt som gaba för att undvika det :P
Citera
2014-07-24, 19:55
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Läste om det, tar alltid ikto samtidigt som gaba för att undvika det :P

Ikto förebygger inte mot kramper utan enbart löser dom under pågående anfall, samma med diazepam o andra liknande kramplösande benso.

Tegretol däremot förebygger kramper.
Citera
2014-07-24, 20:01
Medlem
Citat:
Finns det någon som får en euforisk känsla av Gabapentin?
Tycker mest man blir trött och motivationslös av det. Har en polare som blir väldigt uppåt och glad av det, men inte jag.
Jag fick det i början, blev speedad, motiverad och otroligt välbefinnande (trötthet kom efter kanske 5-7 timmar). Tänk dig hela din tonår där du varken var glad eller ledsen pga psykiska problem och negativa händelser i livet, sedan få något som stimulerar dig något otroligt. Misstänker det var g.a.d men satans berusad och lycklig man mådde då.

Citat:

Uppåt 50.000g tror jag du kan ta för att nå LD50. Så du kan ta en hel del men det är bara onödigt då på ett förenklat språk så höjs din tolerans och du blir inte mer berusad om du tar över 3600mg. Alltså att 10.000g ger samma känsla som 3600.
Citera
2014-07-25, 12:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Jag fick det i början, blev speedad, motiverad och otroligt välbefinnande (trötthet kom efter kanske 5-7 timmar). Tänk dig hela din tonår där du varken var glad eller ledsen pga psykiska problem och negativa händelser i livet, sedan få något som stimulerar dig något otroligt. Misstänker det var g.a.d men satans berusad och lycklig man mådde då.

Uppåt 50.000g tror jag du kan ta för att nå LD50. Så du kan ta en hel del men det är bara onödigt då på ett förenklat språk så höjs din tolerans och du blir inte mer berusad om du tar över 3600mg. Alltså att 10.000g ger samma känsla som 3600.

Stämmer bra det, det ultimata är att köra på denna metoden, gärna tillsammans med ett glas Samarin innan för bäst upptag: (FB) Gabapentin
Citera
2014-07-25, 13:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Hitta inte lyrica så tänkte lite gabapentin då för att bryta alkoholmönstret, men nejdå SLUT....

Har du ingen benso då? Vill du seriöst bryta ditt alkoholmönster, fixa baklofen, hjälper bra mot ångest också.

http://web.orionpharma.se/opn/page?id=3013&key=26538
Citera
2014-07-26, 17:19
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har du ingen benso då? Vill du seriöst bryta ditt alkoholmönster, fixa baklofen, hjälper bra mot ångest också.

http://web.orionpharma.se/opn/page?id=3013&key=26538

Vill jag, benso har jag

Tack för länk
Citera
2014-07-26, 17:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Vill jag, benso har jag

Tack för länk

GP har baklofen ifall du känner för att ge det en chans.
Citera
2014-08-03, 12:22
Medlem
KringExs avatar
Är Gabapentin korstolerant med benso?
Citera
2014-08-03, 13:09
Bannlyst
Citat:
Är Gabapentin korstolerant med benso?
Ja. Helt eller delvis vet jag inte. Men det vet säkert Slingshot.
Citera
2014-08-03, 13:42
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja. Helt eller delvis vet jag inte. Men det vet säkert Slingshot.

Misstänkte att det var så. Får ta en paus från dessa piller också då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in