2014-05-12, 19:56
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Fick gabapentin Sandoz 300mg utskrivet idag..
Fick dom istället för Saroten då ja tyckte det va mer biverkningar på Sar...

Nån här med nervsmärta/diskbråck som kan ge ett uttalande om effekten..?

Fan sitter på Fass och läser om biverkningarna...
Blir ju nojig som fan att äta dom..

Hej. Lider av nersmärtor (centralt sensitations syndrom / allodyni). Det tog en vecka eller så innan dem fungerade och jag fick väldigt störande biverkningar i början (värre nervsmärtor + krypningar och synproblem) men de mesta försvann efter att jag ätit dem i ca 4:a veckor. Käkar 3600mg om dagen och tycker det tar död på det mesta av det konstanta svidandet / överkänsligheten jag annars känner. Tycker att jag blir ganska så påverkad varje dag av dosen vilket är ett minus i min synpunkt. Just nu är det dock värt det eftersom det ändå get väldigt bra smärtlindring i mitt tycke.

Gått upp ca 5 kilo i vikt sen jag började äta medicinen igen för 3 månader sen. Nog mest för att jag blivit slö och fått munchies dock.

Ger värre abstinens än både heroin och benzo dock enligt mig. Missar man att ta sista dosen innan man går och lägger sig blir det inte roligt när man vaknar. Men det är väl individuellt.
Citera
2014-05-12, 23:41
Medlem
Fjantors avatar
Felpost
Citera
2014-05-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Hej. Lider av nersmärtor (centralt sensitations syndrom / allodyni). Det tog en vecka eller så innan dem fungerade och jag fick väldigt störande biverkningar i början (värre nervsmärtor + krypningar och synproblem) men de mesta försvann efter att jag ätit dem i ca 4:a veckor. Käkar 3600mg om dagen och tycker det tar död på det mesta av det konstanta svidandet / överkänsligheten jag annars känner. Tycker att jag blir ganska så påverkad varje dag av dosen vilket är ett minus i min synpunkt. Just nu är det dock värt det eftersom det ändå get väldigt bra smärtlindring i mitt tycke.

Gått upp ca 5 kilo i vikt sen jag började äta medicinen igen för 3 månader sen. Nog mest för att jag blivit slö och fått munchies dock.

Ger värre abstinens än både heroin och benzo dock enligt mig. Missar man att ta sista dosen innan man går och lägger sig blir det inte roligt när man vaknar. Men det är väl individuellt.

Hur länge har du ätit gaba ?
Citera
2014-05-15, 18:49
Medlem
masterior26s avatar
När jag tar gaba eller lyrica för att sova bra så tycker jag faktiskt att gaba sover jag bättre på, är det någon annan som tycker samma?
Citera
2014-05-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
När jag tar gaba eller lyrica för att sova bra så tycker jag faktiskt att gaba sover jag bättre på, är det någon annan som tycker samma?

Håller med, jag sover också bättre på gabapentin. Blir inte lika stissig som på lyrica.
Citera
2014-05-16, 14:17
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Håller med, jag sover också bättre på gabapentin. Blir inte lika stissig som på lyrica.

Precis bara blir mer lugn av gaba!
Citera
2014-05-17, 10:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Samma här, man sover riktigt djupt på dom.
Citera
2014-05-17, 12:44
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Samma här, man sover riktigt djupt på dom.

Ja och när man vaknar mår man fortfarande bra!!!
Citera
2014-05-17, 13:27
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Om man inte brukat dom i flera dagar… Då känns det lite som jag tror det var Zot sa "att man har gått på heroin när man vaknat varje morgon"(avtändnigsmässigt då alltså).
Citera
2014-05-19, 17:59
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Ja känns lite som ett E light rus på morgonen, man vaknar med ett leende på läpparna.
Citera
2014-05-19, 19:42
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Om man inte brukat dom i flera dagar… Då känns det lite som jag tror det var Zot sa "att man har gått på heroin när man vaknat varje morgon"(avtändnigsmässigt då alltså).

Ja självklart men då får man ju har gått på det varje dag i 2-3 månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ja känns lite som ett E light rus på morgonen, man vaknar med ett leende på läpparna.

Precis det jag menade att man vaknar med ett leende, och när jag tagit gaba så mår jag så bra på morgonen att jag ibland glömmer av att ta min sub men jag kommer på det efter 2-3 timmar.
Citera
2014-05-19, 19:54
Bannlyst
Gillar denna mer än Lyrica. Gabapentin är jämn och måendet på lyrica går väldigt upp och ner. Detta är ialafall i lite högre doser, ej på recep.

Ska försöka på denna medicinen, snarare än Lyrica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in