2014-07-24, 18:12
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Fast jag tror att Billström pratar om de 9000 som just nu behöver boende.

Att ingen synar lögnen är märkligt, själv är jag ingen vän av SD eller högerpopulistiska vi och dom tänkande, men inte heller jag kan blunda längre.
Läget har aldrig varit bättre för att föra upp frågan för seriös diskussion och vad det egentliga syftet med Reinfeldts "humanism" egentligen går ut på.

Att dessa siffror inte ifrågasätts och att ingen från etablerad media ställer frågan, vart ska pengarna tas ifrån, är sjukt.

Det som oroar mig mest är att detta kommer att sippra ut och ge SD ett sjuhlevetes stöd. Kan inget annat parti lyfta frågan? Jag vill inte ha värdekonservativa slynglar i maktposition...

Du, du behöver en klapp på axeln.

Aldrig trodde jag att jag någonsin skulle hålla med dig om en enda åsikt - men - undrens tider är tydligen inte förbi.....
Jag har blivit sverigedemokrat just p g a att jag anser att de partier jag tidigare röstat på ( S resp M ) förrått svenskarna. Jag vaknade tyvärr inte förrän 2011.
Regeringarna den senaste 25 åren har medvetet undanhållit konsekvenserna, media har mer än gärna hjälpt till och mörkat. Vi tvingas nu skörda draksådden.

Jag tror inte du är redo att rösta på SD än, men fråga dig när tror du de övriga partierna är redo att ändra sig?
Och ärligt, tror du att något kommer att hända innan SD blivit ännu större och då övriga partier tvingas till en Europa-anpassning av invandringsvolymerna? SD förordar faktiskt inget "extremare" än en anpassning till europeisk nivå.

Inget kommer att ändras förrän sådana som du röstar med hjärnan (också).
Jag tänker på min egen överlevnad när jag blir pensionär. Hur säkert sitter du själv?
Citera
2014-07-24, 18:13
Medlem
Det enda problemet som jag har med invandringen är att de tar alla jävla hyresrätter plus att s*malier stinker skit.

* = o
Citera
2014-07-24, 18:13
Medlem
Ja detta kommer väl förr eller senare sluta i någon slags katastrof, men till dess är det locket på och enbart plyktskyldig rapportering a la TT's PK-censur som gäller. Jag tycker migga_x är lite för hoppfull och en aningens naiv då denne tror att detta kan leda till krav på Billströms avgång; detta stärker väl snarare hans position hos PK-media. "Var god passera, inget att se här."
Citera
2014-07-24, 18:15
Medlem
Uran233s avatar
Vad säger egentligen framsidan till rapporten? En snurrig och yr värld centrerad i Afrika, Sverige får inte ens vara med på kartan, med en stor pil som pekar obönhörligt uppåt, och en grå Pacman nedertill som äter upp allt i sin väg? Vad ville Migrationsverket egentligen säga med detta omslag, är det en illa dold steganografi?
Citera
2014-07-24, 18:16
Medlem
Jag ställer frågan till svenska regering kan vi lösa världens flytningsproblem?
Har ni skaffat ett stort problem i sverige?
Det sitter massa idioter i regering och resten spelar idioter för att inte förlora sitt anstälning!
Citera
2014-07-24, 18:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobartMuddy
När Mona Sahlin fick hålla i ratten i 5 minuter styrde hon genast bort partiet från det pragmatiska spåret och ut flumträsket. Detta resulterade i en obalans och en brist på verklighetskontakt både i debatten och den praktiska politiken. Ingen vill ta de svåra besluten länge.

Ingen kan säga "Ja det suger att vi måste stänga dörren för invandrarna, men vi måste ta hand om våra gamla och sjuka först."

Mona Sahlin är en av de 5 ytterst ansvariga för detta fiasko, i min mening.

Vadå, Mona Sahlin fick aldrig någonsin hålla i någon ratt. Totalt utan inflytande i dessa frågor.
Som partiledare var sossarna i opposition. Som statsråd var hon en underhuggare utan makt under cheferna Persson respektive Carlsson.

.
Citera
2014-07-24, 18:17
Medlem
blofeld88s avatar
Borgarna tjatar alltid om sin krona för krona finansiering men inom det här området har tydligen inte pengar något värde.
Citera
2014-07-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilves
Jag ställer frågan till svenska regering kan vi lösa världens flytningsproblem?
Har ni skaffat ett stort problem i sverige?
Det sitter massa idioter i regering och resten spelar idioter för att inte förlora sitt anstälning!

Ja man måste ju vara en idiot för att smälta in i samhället så det är inget konstigt med det. I Sverige är alla idioter. Ok inte alla men majoriteten. 95%
Citera
2014-07-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Hela rapporten MÅSTE ifrågasättas. För mycket som är skitkonstigt!!
Kolla in 3.3 Arbete, besök och bosättning. (S.42/60)

Hur kan siffrorna för inkommande ärenden bli lägre eller bara höjas marginellt jämfört med 2013, när det är så pass många fler som anländer 2014?
Detta gäller hela spektrat kring alla ärenden som Migrationsverket handhar och enligt deras egen kalkyl.

Det finns definitivt oegentligheter här som är så pass grova att det borde vara straffbart! Kan det fifflas med siffror för andra ändamål än att dölja kostnaderna?
Tänk lite utanför boxen nu alla högermänniskor...
Hur läser du statistiken? 2013 inkom 50200 ärenden och 2014 62000 ärenden under 3.3 anknytning. Det är väl en ökning på 12000. Och det är anhöriginvandring ej relaterad till de som kommer som asylsökande just nu. Den invandringen kommer lite senare typ nästa år och 40 år framåt
Senast redigerad av Ateistallan 2014-07-24 kl. 18:21.
Citera
2014-07-24, 18:19
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Det enda problemet som jag har med invandringen är att de tar alla jävla hyresrätter plus att s*malier stinker skit.

* = o

Snart får dom även förtur till bostadsrätter (om dom inte redan har det), och lediga hus på säljmarknaden + att staten löser in fritidshus, sommarstugor, placerar Abbdullah + familj i ditt egna hem om du anses ha mer yta än du behöver, vare sig man vill eller ej!!

Inom 18 månader är min gissning!!
Citera
2014-07-24, 18:19
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djangoo
Precis svenskarna är för rika för att bry sig.
Tills tillräckligt många unga svenskar står där, arbetslösa, fattiga och måste bo hos föräldrarna. När systemet havererar kommer det braka loss på många sätt. Invandrarna kommer göra upplopp (=ökad kriminalitet). Svenskarna kommer att bli förbannade och inse att de har blivit förrådda av makthavarna. Frågan är om man verkligen vill bo här när det sker, man kanske borde sticka till något annat land innan tunnan med krut exploderar...
Citera
2014-07-24, 18:21
Medlem
Split-eds avatar
Jaha, var det någon som märkte något idag då..? Som jag sa, det här rinner ut i sanden och folk skiter i det i vanlig ordning.

Men en fråga jag ställer mig, alla vet vi ju att Sd inte kommer vinna valet, utan det gör troligen socialdemokraterna, och vad händer då? Kommer siffrorna öka ÄNNU mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in