2014-07-24, 17:44
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameljockey
Vad har DF gjort för Danmark? Jag var där förra året och det var menas överallt, precis som i Stockholm.

Inte hört menas tidigare, men efter googling så förstår jag du menar invandrare av viss härkomst. Visst?

Och då säger jag ditt påstående som ren bullshit. Bor mitt i centrala cph.
Citera
2014-07-24, 17:45
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trikomannen
Du är inte ensam. Sitter med en klump i magen. Det blir snart inbördeskrig. Synd att folk inte fattar att det behövs ett parti som SD med mycket sympatisörer innan det är för sent. Gemene svensk är dum i huvudet, en olycka måste ske innan man ändrar beteende.
Jag håller med dig om klumpen i magen, men något krig kommer det inte att bli, tyvärr. Det ligger inte i svenskens natur. Knyta näven i byxfickan är standard.

Men Sverige är så jävla kört så vi fattar det inte ens själva.

Övertagandet sker sakta men säkert.

Mörkrets makter flyttar fram sina positioner dag för dag. Sakta men säkert slår det nya folket in sina svarta kilar i det vi en gång kallade vårt land, vårt samhälle och som vi en gång var stolta över.

Långsamt förlorar vår kultur och våra regler och värderingar sin betydelse. Allt som vi har byggt upp saknar helt värde för det nya folket.

Samhället förfaller, förstörs och förslummas.

Glöm ett Sverige som det en gång såg ut och glöm nåt jävla 'raskrig' eller 'inbördeskrig' där svennebanan plötsligt vaknar upp, beväpnar sig och krossar allt motstånd. Vi kommer sakta blandas ut, tyna bort och försvinna...
Citera
2014-07-24, 17:46
Medlem
HobartMuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu blir det knepigt för Löfvén att rätta till eländet eftersom sossarna krympt ihop och invandringspolitiken kommer dikteras av extrema miljöpartiet och stollepartierna till vänster.
När Mona Sahlin fick hålla i ratten i 5 minuter styrde hon genast bort partiet från det pragmatiska spåret och ut flumträsket. Detta resulterade i en obalans och en brist på verklighetskontakt både i debatten och den praktiska politiken. Ingen vill ta de svåra besluten länge.

Ingen kan säga "Ja det suger att vi måste stänga dörren för invandrarna, men vi måste ta hand om våra gamla och sjuka först."

Mona Sahlin är en av de 5 ytterst ansvariga för detta fiasko, i min mening.
Citera
2014-07-24, 17:47
Medlem
Wiscounts avatar
Snart tar pengarna slut på allvar. De första konflikterna uppstår där det är som värst ställt. Etniska och religiösa konflikter tar invandrarna först. Syrianer mot syrier, kurder mot araber, osv.

Förhoppningsvis finns då starka, väpnade och svenska grupperingar som tar kampen mot den riktiga fienden, etablissemanget. Det finns ingen militär eller polis som kan skydda förrädarna då många städer står i brand på grund av blattekrig, bara SÄPO.

När det hela lugnat ner sig kommer invandringskritiska partier inte ens behöva föra valkampanj, folket kommer be att dessa tar över och ordnar upp skiten.

Det är min teori (förlåt om off topic.)
Citera
2014-07-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Inte hört menas tidigare, men efter googling så förstår jag du menar invandrare av viss härkomst. Visst?

Och då säger jag ditt påstående som ren bullshit. Bor mitt i centrala cph.
Det stämmer. Jag har bekanta som fortfarande förnekar att det är menas överallt i Stockholmstad, så vad är din poäng? Jag såg det jag såg, precis som alla andra som har sagt samma sak som mig. Norge är inte bättre.
Citera
2014-07-24, 17:50
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Från år 2017 har verksamheten förändrats så mycket i grunden att nuvarande simuleringsmodell inte kan användas för att få fram några relevanta verksamhetssiffror. I praktiken migrationen är inte längre reglerad.

Jävlarihelvete!! Stämmer detta citat? Var finns länk till denna text?
De säger ju isåfall att gränserna kommer vara helt öppna till 2017!
Citera
2014-07-24, 17:50
Medlem
Kanin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanin2
Enligt www.statsskuld.se kommer Sverige ha 10 miljoner invånare 2017, alltså 300 000 mer än idag.
Går inte fullt ihop med uträkningarna i tråden.

vart kommer siffrorna ifrån?
Citera
2014-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
De behöver betydligt mer än så. Går man igenom alla utgiftsposterna i rapporten så är de 22.7 miljarderna vad de behöver extra enbart för boendekostnaderna för BUV(barn utan vuxna) 2018. Alltså en enda utgiftspost. Jag har inte orkat plussa ihop men det landar på äver 30miljarder extra minst när man skummar igenom alla posterna som behöver mer pengar 2018. Och det är för ett år alltså. Inte för hela perioden 2014-2018.

Ska kolla igenom rapporten mycket närmare enligt det du påstår. Ifall det stämmer, då är det fan tag mig helt sinnessjukt.
Citera
2014-07-24, 17:53
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Här:
http://www.migrationsverket.se/download/18.36084ac214622cf659933de/1406196270831/Migrationsverkets+prognos+24+juli+2014.pdf (sidan 51)

Håller med om att det låter helt absurt.
Citera
2014-07-24, 17:55
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Texten finns i migrationsverkets rapport. Men dom kommer att få sina pengar, så det blir inte frågan om fri invandring.
Citera
2014-07-24, 17:56
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Om vi inte fokuserar på kostnaderna - vilka kommer att bli gigantiska - så späs befolkningen ut med ca 1 % per år.
hörde jag "massinvandring"?
En procent är ganska mycket. Det är som om USA skulle ta in drygt 3 000 000 per år.
Citera
2014-07-24, 17:59
Medlem
Räknade ihop rapporten och fick fram följande vad man vill ha mer 2018 än i dag på de olika posterna. De vill alltså höja varje år till kulmen 2018 så det blir givetvis betydligt mer om man räknar ihop hela 4årsperioden

- 5 274
- 22 694
- 339
- 50
- 11
+ 13
- 19 989
=-48344
Detta är alltså miljoner kronor extra på ett år utöver vad de redan får idag vilket väl är över 10000miljoner kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in