Citat:
Fast jag tror att Billström pratar om de 9000 som just nu behöver boende.
Att ingen synar lögnen är märkligt, själv är jag ingen vän av SD eller högerpopulistiska vi och dom tänkande, men inte heller jag kan blunda längre.
Läget har aldrig varit bättre för att föra upp frågan för seriös diskussion och vad det egentliga syftet med Reinfeldts "humanism" egentligen går ut på.
Att dessa siffror inte ifrågasätts och att ingen från etablerad media ställer frågan, vart ska pengarna tas ifrån, är sjukt.
Det som oroar mig mest är att detta kommer att sippra ut och ge SD ett sjuhlevetes stöd. Kan inget annat parti lyfta frågan? Jag vill inte ha värdekonservativa slynglar i maktposition...
Att ingen synar lögnen är märkligt, själv är jag ingen vän av SD eller högerpopulistiska vi och dom tänkande, men inte heller jag kan blunda längre.
Läget har aldrig varit bättre för att föra upp frågan för seriös diskussion och vad det egentliga syftet med Reinfeldts "humanism" egentligen går ut på.
Att dessa siffror inte ifrågasätts och att ingen från etablerad media ställer frågan, vart ska pengarna tas ifrån, är sjukt.
Det som oroar mig mest är att detta kommer att sippra ut och ge SD ett sjuhlevetes stöd. Kan inget annat parti lyfta frågan? Jag vill inte ha värdekonservativa slynglar i maktposition...

Du, du behöver en klapp på axeln.
Aldrig trodde jag att jag någonsin skulle hålla med dig om en enda åsikt - men - undrens tider är tydligen inte förbi.....
Jag har blivit sverigedemokrat just p g a att jag anser att de partier jag tidigare röstat på ( S resp M ) förrått svenskarna. Jag vaknade tyvärr inte förrän 2011.
Regeringarna den senaste 25 åren har medvetet undanhållit konsekvenserna, media har mer än gärna hjälpt till och mörkat. Vi tvingas nu skörda draksådden.
Jag tror inte du är redo att rösta på SD än, men fråga dig när tror du de övriga partierna är redo att ändra sig?
Och ärligt, tror du att något kommer att hända innan SD blivit ännu större och då övriga partier tvingas till en Europa-anpassning av invandringsvolymerna? SD förordar faktiskt inget "extremare" än en anpassning till europeisk nivå.
Inget kommer att ändras förrän sådana som du röstar med hjärnan (också).
Jag tänker på min egen överlevnad när jag blir pensionär. Hur säkert sitter du själv?