Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick
Lyssnade på P1 på vägen hem och Billström intervjuades bland annat och det chockerande här är nu att INGEN ifrågasätter ökningen av kostnader för denna stora mängd folk som vi utan att blinka skall ta emot och hjälpa.
Stor ironi när det nämns att man någon entreprenör kanske bygger om något gammalt nedlagt äldreboende.
I GP häromdagen stod det i en debattartikel om hur jäkla illa det är med äldreomsorgen
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2437242-aldrevarden-en-tickande-samhallsbomb
och att då idag höra att man minsann snyter ur sig pengar för att fixa mer boende i kanske då nedlagda äldreboenden.
Viktigare att utbilda handläggare på Migrationsverket än att ordna mer personal i hemtjänsten.
Schysst.
Under denna tid har jag kikat på GP.se, SVT.se, DN.se och där på deras första sida är denna nyhet inte med längre.
På SVD.se hittar jag en liten notis under rubriken " mest delat på Aftonbladet ".
EDIT: hittade även en liten notis på DN nu när jag sökte på sidan.
Operation sopa under mattan pågår för fulla muggar av våra stora nyhetssajter.
Det stämmer bra. Alla försöker tysta ner sanningen då den svider för hårt och är ett direkt hot mot deras mångkulturella "utopia"...
Men, jag liksom många andra tror på att förändring måste komma neråt och upp, lita inte på de högsta ansvariga att de ska lösa problemen.
Sprid information, prata med vänner, få dem att prata med sina vänner, lyft debatten och visa fakta & bevis, och led dem in på rätt spår, men låt de själva få tänka på vad som behövs göras för ifall man predikar något som strider mot deras "normala" synsätt på dessa frågor för hårt så kommer de endast att förneka faktan och bevisen, för det strider mot deras åsikter. Detta kallas även för kognitiv dissonans (
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans).
Bäst är att bara lägga korten på borden och låta personerna spela med dem. Men, du kan bestämma vilka kort de ska spela genom att presentera och diskutera vissa fakta och bevis

t ex. denna rapporten ifrån migrationsverket. Fråga dem sedan ifall de skulle haft alla dessa miljarder kr, vart skulle de vilja lägga dem? Sjukvård? Botemedel mot cancer, alzheimers etc? Skolan? Eller på ett fåtal av de rikaste människorna (de som kan ta sig hit) av de fattiga som inte vill offra sig för sitt land precis som vi svenskar fick göra förr i tiden?