2014-07-24, 18:01
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Inte hört menas tidigare, men efter googling så förstår jag du menar invandrare av viss härkomst. Visst?

Och då säger jag ditt påstående som ren bullshit. Bor mitt i centrala cph.

Citat:
Ursprungligen postat av Cameljockey
Det stämmer. Jag har bekanta som fortfarande förnekar att det är menas överallt i Stockholmstad, så vad är din poäng? Jag såg det jag såg, precis som alla andra som har sagt samma sak som mig. Norge är inte bättre.

MENAs i Köpenhamn (jag jobbar där en del av året och är uppvuxen i samma stad) hittar du i bydelarna,
  • Nørrebro (främst gatorna kring Blågårds Plads, Mjølnerparken och området Nordvest)
  • Vesterbro (främst dom lite sunkigare gatorna)
  • Amager (i princip de områden där det finns höghus)
  • Østerbro (mestandels gator som startar med ett bynamn och slutar på -gade)
  • Förorter som Ishøj, Tingbjerg, Brøndby Strand, Greve Strand - dessa ligger dock en bit ifrån København, men folk därifrån är nog rätt ofta inne och hälsar på i huvudstaden.

Dock tycker jag inte att det kan jämföras med vad man kan uppleva i t ex Malmö....
Citera
2014-07-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick
Lyssnade på P1 på vägen hem och Billström intervjuades bland annat och det chockerande här är nu att INGEN ifrågasätter ökningen av kostnader för denna stora mängd folk som vi utan att blinka skall ta emot och hjälpa.

Stor ironi när det nämns att man någon entreprenör kanske bygger om något gammalt nedlagt äldreboende.
I GP häromdagen stod det i en debattartikel om hur jäkla illa det är med äldreomsorgen
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2437242-aldrevarden-en-tickande-samhallsbomb

och att då idag höra att man minsann snyter ur sig pengar för att fixa mer boende i kanske då nedlagda äldreboenden.
Viktigare att utbilda handläggare på Migrationsverket än att ordna mer personal i hemtjänsten.
Schysst.

Under denna tid har jag kikat på GP.se, SVT.se, DN.se och där på deras första sida är denna nyhet inte med längre.
På SVD.se hittar jag en liten notis under rubriken " mest delat på Aftonbladet ".

EDIT: hittade även en liten notis på DN nu när jag sökte på sidan.

Operation sopa under mattan pågår för fulla muggar av våra stora nyhetssajter.

Det stämmer bra. Alla försöker tysta ner sanningen då den svider för hårt och är ett direkt hot mot deras mångkulturella "utopia"...

Men, jag liksom många andra tror på att förändring måste komma neråt och upp, lita inte på de högsta ansvariga att de ska lösa problemen.

Sprid information, prata med vänner, få dem att prata med sina vänner, lyft debatten och visa fakta & bevis, och led dem in på rätt spår, men låt de själva få tänka på vad som behövs göras för ifall man predikar något som strider mot deras "normala" synsätt på dessa frågor för hårt så kommer de endast att förneka faktan och bevisen, för det strider mot deras åsikter. Detta kallas även för kognitiv dissonans (http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans).

Bäst är att bara lägga korten på borden och låta personerna spela med dem. Men, du kan bestämma vilka kort de ska spela genom att presentera och diskutera vissa fakta och bevis t ex. denna rapporten ifrån migrationsverket. Fråga dem sedan ifall de skulle haft alla dessa miljarder kr, vart skulle de vilja lägga dem? Sjukvård? Botemedel mot cancer, alzheimers etc? Skolan? Eller på ett fåtal av de rikaste människorna (de som kan ta sig hit) av de fattiga som inte vill offra sig för sitt land precis som vi svenskar fick göra förr i tiden?
Citera
2014-07-24, 18:03
Medlem
Pyramidspel

Invandringen från Afrika är ett slags pyramidspel. Först kommer 1 ung kille från byn, och får PUT och livstidsförsörjning. Sen hämtar han hit sin familj, det bli 5-10 nya som får livstidsförsörjning. De 10 grannfamiljerna i hembyn hör talas om familjens väldiga vinst på Sveriges "invandrarlotto", och beslutar göra likadant, det blir 50-100 nya som ska livstidsförsörjas av svenska skattebetalare. Alla dessa framgångssagor sprider sig sen med djungeltrummorna över hela Afrika. Nu kommer 100 nya familjer, det blir 500-1000 ytterligare. Sen blir det 1000 nya familjer som också vill dela på vinsterna i välståndslottot.

Ja ni fattar kanske vad som pågår. Människosmugglarna lär ut alla knepen till negrerna som flockas till vårt land, hur de ska lura Migrationsverket att tro på deras asylskäl. Migrationsverkets anställda får direktiv att bara ge ut PUT så snabbt det bara går, för att överhuvudtaget kunna orka med arbetsbördan. Inga närmare granskningar av skäggbarnens ålder, inga språkanalyser, inga undersökningar av vittnesuppgifter...

Situationen är verkligen på väg att explodera. Om detta pyramidspel får fortgå som hittills har vi snart, inom 10-20 år, hela Afrikas befolkning här. 2 miljarder negrer
Senast redigerad av Arne-Karlsson 2014-07-24 kl. 18:06.
Citera
2014-07-24, 18:05
Medlem
geir44s avatar
Med tanke på at ni i Sverige redan har 15-20 % från 3.a värden, så er 1% i året otroligt mycke.

Dom får ju 5 barn pr. kvinna alla dom som redan har uppehåll, så det blir långt mer enn 1 % uttynning totalt. 50/50 fördeling om 20 år....
Citera
2014-07-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Jo och med höja försvarspengen menar man att man tar bort 1 miljard i smyg och sedan lägger till 500 miljoner utåt och kallar det HÖJNING.

Den genomsnittliga svensson kommer nog inte märka av skillnaden förrän de blir några fler Husby. Är inte förrän det brakar ihop ordentligt ( när det redan är försent? ) som huvuddelen kommer vakna upp och inse vad som händer.
Ja vår välfärd är körd hursomhelst!
Och att det söks mer invandrings bidrag hela tiden lär knappast bygga upp det som raserats ang välfärden.
Staten betalar i början med våra skattepengar som morot sen kommer skiten haverera när stad efter stad blir ruinerade

Ingen välfärd är kvar i det sk världens bästa land!
Kommer vi tvingas konvertera till Islam nästa tro?

Förvånas varje gång hur jävla extrema ändringar det blir inom landet och inte folk reagerar mer!
Citera
Medlem
Vi måste börja byggas skyskrapor snart. Spännande. Det kommer att bli som manhattan eller?
Citera
Medlem
Jimbos avatar
Hela rapporten MÅSTE ifrågasättas. För mycket som är skitkonstigt!!
Kolla in 3.3 Arbete, besök och bosättning. (S.42/60)

Hur kan siffrorna för inkommande ärenden bli lägre eller bara höjas marginellt jämfört med 2013, när det är så pass många fler som anländer 2014?
Detta gäller hela spektrat kring alla ärenden som Migrationsverket handhar och enligt deras egen kalkyl.

Det finns definitivt oegentligheter här som är så pass grova att det borde vara straffbart! Kan det fifflas med siffror för andra ändamål än att dölja kostnaderna?
Tänk lite utanför boxen nu alla högermänniskor...
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Inget kommer att hända, Sverige fortsätter utför, och Svensken fortsätter fredagsmyset med ostbågar och läskeblasken in i det sista!!

Inga siffror i världen kommer få någon att reagera, för ingen orkar läsa 40 sidor fakta i siffror....

Aftonhoran o Ex-pressen presenterar enkelhet = "allt är finfint, fortsätt med mysandet.."
Citera
2014-07-24, 18:09
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Om vi inte fokuserar på kostnaderna - vilka kommer att bli gigantiska - så späs befolkningen ut med ca 1 % per år.
hörde jag "massinvandring"?

Beror det inte på hur du räknar?

När du skriver att befolkningen späs ut med 1% per år, avser du då den ursvenska befolkningen eller menar du den totala folkmängden?

Kan man påstå att de med invandrarbakgrund späs ut av fler invandrare? Jag är tveksam.

min slutledning är att du bör göra om dina beräkningar och precisera de begrepp du använder.
Citera
2014-07-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Inget kommer att hända, Sverige fortsätter utför, och Svensken fortsätter fredagsmyset med ostbågar och läskeblasken in i det sista!!

Inga siffror i världen kommer få någon att reagera, för ingen orkar läsa 40 sidor fakta i siffror....

Aftonhoran o Ex-pressen presenterar enkelhet = "allt är finfint, fortsätt med mysandet.."

Precis svenskarna är för rika för att bry sig.
Citera
2014-07-24, 18:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
De behöver betydligt mer än så. Går man igenom alla utgiftsposterna i rapporten så är de 22.7 miljarderna vad de behöver extra enbart för boendekostnaderna för BUV(barn utan vuxna) 2018. Alltså en enda utgiftspost. Jag har inte orkat plussa ihop men det landar på äver 30miljarder extra minst när man skummar igenom alla posterna som behöver mer pengar 2018. Och det är för ett år alltså. Inte för hela perioden 2014-2018.

Mmm-mm...

Så säg då ca 30 miljarder årligen..
Var ifrån kommer dessa pengar att hämtas.., det är ju frågan.

Har sett på årets budget : http://www.regeringen.se/sb/d/2548/a/223578
Där underskottet då bara ökar..

Mitt stalltips : pensionärerna kommer att få betala mer, och skatterna generellt sätt ökas...
Citera
2014-07-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Här kan du lära dig lite matnyttigt.

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Dåren Reinfeldt och hans kriminella banditgäng har vräkt in immigranter till Sverige. Under sossarnas styre, avsevärt lägre antal. Vem fan bryr sig om ifall sossarna tog in 10.000 per år när galningarna i alliansen nu tar in 110.000 per år?

Nu blir det knepigt för Löfvén att rätta till eländet eftersom sossarna krympt ihop och invandringspolitiken kommer dikteras av extrema miljöpartiet och stollepartierna till vänster.

Amen, sluta försök att leva som det vore ett blommigt tidigt 70-tal precis innan massinvandringensexperimentet tog fart.

Kollar du på kommunerna där socialdemokraterna har makt så är det de kommunerna som är mest misskötta och tar in flest invandrare. Visste du att över 50% av folkbokförda i Malmö är nu med utländsk bakgrund? ÖVER 50%!!! Detta är en kommun som har varit starkt sossestyrd i tiotals år. När ska du vakna upp och inse att hela S är inte Stefan Löfven? Röstar du på sossarna så röstar du på vänsterpartiet samt miljöpartiets inflytande. Sossarna kommer ALDRIG att få tillbaka egen majoritet över 50% i riksdagen igen. ALDRIG. Sluta lev i en dröm och se problemen istället t ex. som den här rapporten ifrån migrationsverket har gett ut. Läs den och tänk själv på vad som du tycker man borde göra?

Vad tror du sossarna kommer att göra? De var de som startade hela massinvandringsexperimentet på 70 talet.

Det krävs en tydlig och kraftig motpol emot denna invandringen som har bedrivits de senaste decennierna... och där är Sverigedemokraterna det enda rätta valet.
Senast redigerad av Harakash 2014-07-24 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in