2014-07-19, 17:54
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Rigondeauxs fight i Macao alldeles nyss:
lugna ner dig nu motståndet var ju inte det bästa direkt
Men håller med om att han grym hoppas han får möta lite bättre motstånd snart, han är väl inte kvar hos Top Rank ?
Citera
2014-07-19, 18:25
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
lugna ner dig nu motståndet var ju inte det bästa direkt
Men håller med om att han grym hoppas han får möta lite bättre motstånd snart, han är väl inte kvar hos Top Rank ?
Blev lite för ivrig där men menar att han är en av de mest skolade boxare jag sett. Givetvis om vi ser till motstånd har han en lång lång väg kvar för att kunna hävda sig bland de bästa. Men när det gäller hans färdigheter i ringen så är han helt klart en av devassaste jag sett.
Citera
2014-07-19, 18:26
Medlem
Ttoclaws avatar
Vilken tid kör Ilir Latifi?
Citera
2014-07-19, 18:31
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Rigondeauxs fight i Macao alldeles nyss:
Såg precis Rigondeauxs fight i Macao...

Citera
2014-07-20, 17:56
Medlem
tatans avatar
[quote=palehead|49621068]
Nästa helg är det också dags för Tyson Fury - Dereck Chisora II. Tyson är en roligt pladdrande clown så det ska bli kul att se vad han hittar på under nästa vecka.

Nästa helgs Gennady Golovkin - Daniel Geale, i Madison Square Garden, blir ännu ett steg upp i klass för GGG. Det är väl inte många som tror att han kommer förlora, men Daniel Geale är en gediget duktig boxare som inte kommer vika ner sig lika lätt som de flesta andra. GGG är mästare på att psyka sina motståndare innan match, inte minst på invägningen då han förmodligen kommer använda bl.a. höga platåskor och psykande stålblick. Men jag tror knappast att Geale faller lika lätt för sådana enkla tricks, som Macklin gjorde. Geale brukar vara mycket medveten om sina styrkor och svagheter relativt sina motståndare, så det ska bli intressant att höra vad han anser om sina chanser. QUOTE)

Tyson snackar mycket skit en jätte pajas emellanåt men jag gillar han alltid händer det något i och utanför ringen sen är det ju kul när det går bra för engelska boxare så man kan smidigt åka dit o kolla live helst i Manchester.
Har inte sett Daniel Geale boxas finns det någon match man borde se.
Citera
2014-07-20, 21:43
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Tyson snackar mycket skit en jätte pajas emellanåt men jag gillar han alltid händer det något i och utanför ringen sen är det ju kul när det går bra för engelska boxare så man kan smidigt åka dit o kolla live helst i Manchester.

Ja, Tysons kommentarer är ofta fyndigt dråpliga. Jag gillar att han ser sig själv som en outsider till hela etablissemanget, och från den positionen beskriver han hur besynnerligt underliga och komiska de flesta andra ter sig för honom. Han har ett barns uppriktighet, vilket många gånger leder till lustigt underhållande och humoristiska monologer. Jag tycker att han är en av de roligaste nu levande personerna alla kategorier. För det mesta är han betydligt roligare än de flesta professionella komiker, tycker jag. Muhammad Ali var också rolig, men han var inte lika vitsig som Tyson Fury. Muhammad Ali levde mer på sin charm och sitt glimt i ögat skryt.

Citat:
Har inte sett Daniel Geale boxas finns det någon match man borde se.

Daniel Geals match mot Felix Sturm i September 2012, får nog räknas som hans största framgång meritmässigt eftersom han boxades på Felixs hemmaplan. Jag blev förvånad när Daniels match mot Darren Barker blev så jämn, för jag trodde att Daniel skulle vinna relativt lätt. Men innan matchen sa faktiskt Daniel att Darren-matchen skulle bli jämn eftersom han och Darren var så lika, inte minst mentalt.

Daniel kommer försöka röra sig mycket för att göra det svårt för Gennady att landa sitt tunga artilleri, men samtidigt är han medveten om att Gennadys fotarbete är mycket bra, så Daniel vet att han måste höja sin kapacitet till en högre nivå för att ha en chans att vinna. Klarar Daniel av att ta Gennadys power, så har han en teoretisk möjlighet att vinna matchen på poäng. Men Gennady är ingen "Felix Sturm" så det gäller att Daniel klarar av att höja sig rejält, vilket eventuellt kan vara möjligt. Oddset bör nog ligga någonstans mellan 6-10 gånger pengarna, tycker jag. Men precis som du, så spelar jag inte på matcherna eftersom jag anser att det förstör en del av glädjen.

.
Citera
2014-07-21, 10:19
Medlem
Reggie Hamonds avatar
117-109 för Canelo??? Vad är det för domare???

Hade Lara som vinnare men som fighten såg ut är jag dock inte förvånad att Canelo fick med sig domslutet. Lara kan inte var sådär försiktig i en stor fight mot ett större namn. Tycker mer det vara Lara som gav bort segern.

Hur som helst det verkar som att det kan bli Kirkland som får gå upp i ringen mot Canelo....vad tycker ni om denna fight? En sak är säker blir den här fighten av så går den INTE tiden ut.

Citat:
TBO Reporting
‏@tboreporting

Saul Alvarez vs James Kirkland to be announced. I expect it will be at 154lbs, but we all know that can change.
Citera
2014-07-21, 19:24
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
117-109 för Canelo??? Vad är det för domare???

Hade Lara som vinnare men som fighten såg ut är jag dock inte förvånad att Canelo fick med sig domslutet. Lara kan inte var sådär försiktig i en stor fight mot ett större namn. Tycker mer det vara Lara som gav bort segern.

Hur som helst det verkar som att det kan bli Kirkland som får gå upp i ringen mot Canelo....vad tycker ni om denna fight? En sak är säker blir den här fighten av så går den INTE tiden ut.
Canelo sätter ett exempel för alla boxare med att ta sig an alla utmanare. Tror han är boxaren som duckar minst, i alla fall är han på god väg att utvecklas till det. Mayweather, Trout, Lara, Angulo och nu Kirkland? Det är verkligen imponerande. Och han är 23 år gammal!

Håller med dig att den inte skulle gå tiden ut, har Canelo som vinnare i den fighten. Bättre haka, bättre boxare. Klarar han av de inledande ronderna där Kirkland lär trycka på ordentligt så kommer han nog avsluta Kirkland.
Citera
2014-07-24, 04:26
Medlem
Någon som vet vilken kanal som sänder matchen mellan Chisora och Fury eller vart man kan streama den? Tv 10 vet jag kommer inte sända den matchen.
Citera
2014-07-24, 10:28
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dutch201
Någon som vet vilken kanal som sänder matchen mellan Chisora och Fury eller vart man kan streama den? Tv 10 vet jag kommer inte sända den matchen.

matchen är inställd, dereck chisora bröt sin hand.
Citera
2014-07-24, 10:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Canelo sätter ett exempel för alla boxare med att ta sig an alla utmanare. Tror han är boxaren som duckar minst, i alla fall är han på god väg att utvecklas till det. Mayweather, Trout, Lara, Angulo och nu Kirkland? Det är verkligen imponerande. Och han är 23 år gammal!

Håller med dig att den inte skulle gå tiden ut, har Canelo som vinnare i den fighten. Bättre haka, bättre boxare. Klarar han av de inledande ronderna där Kirkland lär trycka på ordentligt så kommer han nog avsluta Kirkland.

Canelo är den bättre boxaren men dert är just Kirklands ostabila haka som nog är det som kommer fälla avgörandet. Annars kan ju Kirklands konstana press och aggressiva stil bli ett rent helvete för en boxare som Canelo som boxar i spurter. Jag hoppas verkligen att fighten blir av för hur den än går så är jag 100% att det blir en mycket underhållande match som bäst kan beskrivas non stop action. Luktar som en kandiatat till Fight of the year om denna matchning.

Citat:
Citat:
matchen är inställd, dereck chisora bröt sin hand.

Matchen är inställd men det blir fight på lördag ändå. Chisora har dragit sig ur pga en handskada som had drog på sig när han sparrade mot Vitryssen Ustinov. Nu möter Tyson istället Ustinov på Lördag. Jättarnas kamp båda är över två meter långa.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2014-07-24 kl. 10:36.
Citera
2014-07-24, 11:20
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Matchen är inställd men det blir fight på lördag ändå. Chisora har dragit sig ur pga en handskada som had drog på sig när han sparrade mot Vitryssen Ustinov. Nu möter Tyson istället Ustinov på Lördag. Jättarnas kamp båda är över två meter långa.

nice, tror inte jag sett ustinov tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in