Citat:
Ursprungligen postat av
tatan
Tyson snackar mycket skit en jätte pajas emellanåt men jag gillar han alltid händer det något i och utanför ringen sen är det ju kul när det går bra för engelska boxare så man kan smidigt åka dit o kolla live helst i Manchester.
Ja, Tysons kommentarer är ofta fyndigt dråpliga. Jag gillar att han ser sig själv som en outsider till hela etablissemanget, och från den positionen beskriver han hur besynnerligt underliga och komiska de flesta andra ter sig för honom. Han har ett barns uppriktighet, vilket många gånger leder till lustigt underhållande och humoristiska monologer. Jag tycker att han är en av de roligaste nu levande personerna alla kategorier. För det mesta är han betydligt roligare än de flesta professionella komiker, tycker jag. Muhammad Ali var också rolig, men han var inte lika vitsig som Tyson Fury. Muhammad Ali levde mer på sin charm och sitt glimt i ögat skryt.
Citat:
Ursprungligen postat av
tatan
Har inte sett Daniel Geale boxas finns det någon match man borde se.
Daniel Geals match mot Felix Sturm i September 2012, får nog räknas som hans största framgång meritmässigt eftersom han boxades på Felixs hemmaplan. Jag blev förvånad när Daniels match mot Darren Barker blev så jämn, för jag trodde att Daniel skulle vinna relativt lätt. Men innan matchen sa faktiskt Daniel att Darren-matchen skulle bli jämn eftersom han och Darren var så lika, inte minst mentalt.
Daniel kommer försöka röra sig mycket för att göra det svårt för Gennady att landa sitt tunga artilleri, men samtidigt är han medveten om att Gennadys fotarbete är mycket bra, så Daniel vet att han måste höja sin kapacitet till en högre nivå för att ha en chans att vinna. Klarar Daniel av att ta Gennadys power, så har han en teoretisk möjlighet att vinna matchen på poäng. Men Gennady är ingen "Felix Sturm" så det gäller att Daniel klarar av att höja sig rejält, vilket eventuellt kan vara möjligt. Oddset bör nog ligga någonstans mellan 6-10 gånger pengarna, tycker jag. Men precis som du, så spelar jag inte på matcherna eftersom jag anser att det förstör en del av glädjen.
.