Citat:
Ursprungligen postat av
despondency
Under Lewis era sa man exakt samma sak som man säger om Klitschko-eran. Historien kommer döma bröderna snällare, precis som den gjort med Lewis och Larry Holmes. Wladimirs match emot Povetkin är dock ingen fjäder i hatten på något sätt.
Klitschko-bröderna har aldrig behövt försökt marknadsföra sig i staterna med tanke på hur mycket pengar de drar in i Tyskland och övriga Europa.
Någon nämde tidigare att de ej fått några träffar på "Klitschko" på Aftonbladet. Ganska säker på att anledningen är att Aftonbladet stavar deras namn "Klitjko" av anledningar jag inte känner till.
Angående Wilder så är han totalt oprövad och att det är ett helvete att man ska behöva se honom på TV-sändningar och på "undercards". Jag bryr mig inte om matchningen; uppenbarligen har de inte förtroende för honom ännu och med tanke på hur oraffinerad har ser ut så tycker jag de gör rätt. Det är synd att han får TV-tid bara. Särskilt med tanke på att man blir spyfärdig när han öppnar munnen. "I'm the answer to the solution!" Skämskudde. Han slår hårt men att jämföra honom med Tommy Hearns är fånigt. Wilder loopar sin vilket är anledning till att han får så mycket klagomål på att han slår mot bakhuvudet. Detta är inget jag tror han gör med mening men när man inte rätar ut slaget så blir träffytan bakom örat när motståndaren försöker parera. Inte olagligt om slaget är ett resultat av pareringen men att jämföra hans klubbande med Hearns spikraka höger? Blasfemi. Jämför den med Samuel Peter istället, han och Wilder har ungefär samma slagteknik.
Övrigt: Hopkins - Murat var mycket underhållande men Smoger förtjänar böter för hur han behandlade Murat efter matchen. Han ska ge fan i att lägga händerna på en fighter på det sättet, särskilt som Murat inte kan försvara sig. Vad ska han göra? Lita på att Murat blivit bötfälld om han lagt ut handen i Smogers ansikte som svar. Jag gillar Smoger som domare överlag men nu var han förbannat mycket pro-Hopkins. Att säga saker som "Beautiful, Bernard" samt att krama honom efter matchen? Jävla idioti. Murat förtjänade att få poäng borttagna och kunde lätt ha blivit diskad men Smoger var ungefär lika neutral som Jim Lampley under en Pacquiao-match. Dumheter. Kul att se Hopkins vinna lätt iaf; det vore kul att se honom lära Adonis Stevenson vad en riktig våldtäkt innebär. Tveksamt om han klarar det dock; Stevenson har sett väldigt bra ut, hur mycket det än stör mig att den smutsiga hallicken får uppsving i karriären.
Har inte hört nån jämföra Wilder med Hearns men som du säger, blasfemi. Man ska inte svära i kyrkan. Det är ljusår i skillnad mellan de två i slagteknik och leverans av högersläggan. Att jämföra en vilt sluggande tungviktare med historiens näst bästa raka höger är inte ok. Men man försöker väl hypa Wilder så gott det går, vilket är förståeligt. Jag har väl inget speciellt emot Wilder som person, vet inte mkt om honom. Men någon Hearns-höger har han inte ännu.
Angående Smoger så måste jag faktiskt erkänna jag gillade hans attityd i fighten, en hands-on-approach där han var lite sträng mot boxarna och knuffade och höll på. Jag gillar när en referee är så, när han visar var skåpet ska stå. MEN.. Smoger var ju bara så mot Murat. Inte för att det hade ändrat matchbilden något eller att Murat var oskyldig på nåt sätt, han var väl lite ruffigare än Bernard, men en referee måste vara opartisk och rättvis. Det var inte Smoger riktigt. Inte det värsta exemplet man sett, långtifrån, men ändå. Och som du säger, att se Smoger efteråt med Bernard var faktiskt magstarkt.
"Kul att se Hopkins vinna lätt iaf; det vore kul att se honom lära Adonis Stevenson vad en riktig våldtäkt innebär." Ha ha ha, helt klart. Stevenson borde också bli utnyttjad och torterad, den grisen. Karma har gjort ett dåligt jobb med honom än så länge, hoppas han får sitt när tiden är inne. Men han är svårslagen nu, är man inne i en zon som han är nu så blir han tuff för vemsomhelst, aset har grymt självförtroende nu och rider på vågen.