2013-10-30, 16:54
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Måste det vara en amerikan i toppen i tungvikts/boxningen för att det ska vara intressant? Det är en seriöst ställd fråga. Jag personligen finner den helt obegriplig.
Varför kommer motståndet hårda över en natt? Syftar du på att intresset för tungvikt kommer öka markant, direkt, om en amerikan tar över efter WK och VK?

Vad har egentligen USA haft för framgångsrika tungviktare dom senaste 20 åren? Holyfield? Tyson? Rahman? Antingen har jag dålig koll eller så är det ganska glest med superstjärnor ... varav en av dom tre inte går att räkna in i den kategorin.

Nu är jag lite på lyset och överreagerar säkert men jag kan bli lite irriterad på att det måste vara amerikanskt och show för att det ska räknas som underhållande boxning.

Problemet är att tungviktarna från öst inte säljer några biljetter. Vem vill se dem? Tungvikten har inte varit intressant sen Lennox Lewis lade handskarna på hyllan.
Citera
2013-10-31, 18:50
Medlem
despondencys avatar
Under Lewis era sa man exakt samma sak som man säger om Klitschko-eran. Historien kommer döma bröderna snällare, precis som den gjort med Lewis och Larry Holmes. Wladimirs match emot Povetkin är dock ingen fjäder i hatten på något sätt.

Klitschko-bröderna har aldrig behövt försökt marknadsföra sig i staterna med tanke på hur mycket pengar de drar in i Tyskland och övriga Europa.

Någon nämde tidigare att de ej fått några träffar på "Klitschko" på Aftonbladet. Ganska säker på att anledningen är att Aftonbladet stavar deras namn "Klitjko" av anledningar jag inte känner till.

Angående Wilder så är han totalt oprövad och att det är ett helvete att man ska behöva se honom på TV-sändningar och på "undercards". Jag bryr mig inte om matchningen; uppenbarligen har de inte förtroende för honom ännu och med tanke på hur oraffinerad har ser ut så tycker jag de gör rätt. Det är synd att han får TV-tid bara. Särskilt med tanke på att man blir spyfärdig när han öppnar munnen. "I'm the answer to the solution!" Skämskudde. Han slår hårt men att jämföra honom med Tommy Hearns är fånigt. Wilder loopar sin vilket är anledning till att han får så mycket klagomål på att han slår mot bakhuvudet. Detta är inget jag tror han gör med mening men när man inte rätar ut slaget så blir träffytan bakom örat när motståndaren försöker parera. Inte olagligt om slaget är ett resultat av pareringen men att jämföra hans klubbande med Hearns spikraka höger? Blasfemi. Jämför den med Samuel Peter istället, han och Wilder har ungefär samma slagteknik.

Övrigt: Hopkins - Murat var mycket underhållande men Smoger förtjänar böter för hur han behandlade Murat efter matchen. Han ska ge fan i att lägga händerna på en fighter på det sättet, särskilt som Murat inte kan försvara sig. Vad ska han göra? Lita på att Murat blivit bötfälld om han lagt ut handen i Smogers ansikte som svar. Jag gillar Smoger som domare överlag men nu var han förbannat mycket pro-Hopkins. Att säga saker som "Beautiful, Bernard" samt att krama honom efter matchen? Jävla idioti. Murat förtjänade att få poäng borttagna och kunde lätt ha blivit diskad men Smoger var ungefär lika neutral som Jim Lampley under en Pacquiao-match. Dumheter. Kul att se Hopkins vinna lätt iaf; det vore kul att se honom lära Adonis Stevenson vad en riktig våldtäkt innebär. Tveksamt om han klarar det dock; Stevenson har sett väldigt bra ut, hur mycket det än stör mig att den smutsiga hallicken får uppsving i karriären.
Citera
2013-10-31, 19:10
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Han slår hårt men att jämföra honom med Tommy Hearns är fånigt. Wilder loopar sin vilket är anledning till att han får så mycket klagomål på att han slår mot bakhuvudet. Detta är inget jag tror han gör med mening men när man inte rätar ut slaget så blir träffytan bakom örat när motståndaren försöker parera. Inte olagligt om slaget är ett resultat av pareringen men att jämföra hans klubbande med Hearns spikraka höger? Blasfemi. Jämför den med Samuel Peter istället, han och Wilder har ungefär samma slagteknik.
Om det var oklart så jämförde jag aldrig Hearns och Wilder som boxare eller deras slagteknik utan enbart den liknande effekten deras slag har på sina motståndare när högern landar.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-10-31 kl. 19:12.
Citera
2013-10-31, 19:17
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Under Lewis era sa man exakt samma sak som man säger om Klitschko-eran. Historien kommer döma bröderna snällare, precis som den gjort med Lewis och Larry Holmes. Wladimirs match emot Povetkin är dock ingen fjäder i hatten på något sätt.

Klitschko-bröderna har aldrig behövt försökt marknadsföra sig i staterna med tanke på hur mycket pengar de drar in i Tyskland och övriga Europa.

Någon nämde tidigare att de ej fått några träffar på "Klitschko" på Aftonbladet. Ganska säker på att anledningen är att Aftonbladet stavar deras namn "Klitjko" av anledningar jag inte känner till.

Angående Wilder så är han totalt oprövad och att det är ett helvete att man ska behöva se honom på TV-sändningar och på "undercards". Jag bryr mig inte om matchningen; uppenbarligen har de inte förtroende för honom ännu och med tanke på hur oraffinerad har ser ut så tycker jag de gör rätt. Det är synd att han får TV-tid bara. Särskilt med tanke på att man blir spyfärdig när han öppnar munnen. "I'm the answer to the solution!" Skämskudde. Han slår hårt men att jämföra honom med Tommy Hearns är fånigt. Wilder loopar sin vilket är anledning till att han får så mycket klagomål på att han slår mot bakhuvudet. Detta är inget jag tror han gör med mening men när man inte rätar ut slaget så blir träffytan bakom örat när motståndaren försöker parera. Inte olagligt om slaget är ett resultat av pareringen men att jämföra hans klubbande med Hearns spikraka höger? Blasfemi. Jämför den med Samuel Peter istället, han och Wilder har ungefär samma slagteknik.

Övrigt: Hopkins - Murat var mycket underhållande men Smoger förtjänar böter för hur han behandlade Murat efter matchen. Han ska ge fan i att lägga händerna på en fighter på det sättet, särskilt som Murat inte kan försvara sig. Vad ska han göra? Lita på att Murat blivit bötfälld om han lagt ut handen i Smogers ansikte som svar. Jag gillar Smoger som domare överlag men nu var han förbannat mycket pro-Hopkins. Att säga saker som "Beautiful, Bernard" samt att krama honom efter matchen? Jävla idioti. Murat förtjänade att få poäng borttagna och kunde lätt ha blivit diskad men Smoger var ungefär lika neutral som Jim Lampley under en Pacquiao-match. Dumheter. Kul att se Hopkins vinna lätt iaf; det vore kul att se honom lära Adonis Stevenson vad en riktig våldtäkt innebär. Tveksamt om han klarar det dock; Stevenson har sett väldigt bra ut, hur mycket det än stör mig att den smutsiga hallicken får uppsving i karriären.

Har inte hört nån jämföra Wilder med Hearns men som du säger, blasfemi. Man ska inte svära i kyrkan. Det är ljusår i skillnad mellan de två i slagteknik och leverans av högersläggan. Att jämföra en vilt sluggande tungviktare med historiens näst bästa raka höger är inte ok. Men man försöker väl hypa Wilder så gott det går, vilket är förståeligt. Jag har väl inget speciellt emot Wilder som person, vet inte mkt om honom. Men någon Hearns-höger har han inte ännu.

Angående Smoger så måste jag faktiskt erkänna jag gillade hans attityd i fighten, en hands-on-approach där han var lite sträng mot boxarna och knuffade och höll på. Jag gillar när en referee är så, när han visar var skåpet ska stå. MEN.. Smoger var ju bara så mot Murat. Inte för att det hade ändrat matchbilden något eller att Murat var oskyldig på nåt sätt, han var väl lite ruffigare än Bernard, men en referee måste vara opartisk och rättvis. Det var inte Smoger riktigt. Inte det värsta exemplet man sett, långtifrån, men ändå. Och som du säger, att se Smoger efteråt med Bernard var faktiskt magstarkt.

"Kul att se Hopkins vinna lätt iaf; det vore kul att se honom lära Adonis Stevenson vad en riktig våldtäkt innebär." Ha ha ha, helt klart. Stevenson borde också bli utnyttjad och torterad, den grisen. Karma har gjort ett dåligt jobb med honom än så länge, hoppas han får sitt när tiden är inne. Men han är svårslagen nu, är man inne i en zon som han är nu så blir han tuff för vemsomhelst, aset har grymt självförtroende nu och rider på vågen.
Citera
2013-10-31, 19:22
Medlem
despondencys avatar
Under matchens gång så var det gränsfall men inget jag brydde mig om särskilt mycket; händelsen som irriterar mig å det grövsta är efter tolfte rondens avslut då Smoger sätter handen i ansiktet på Murat och trycker bort honom. Murat boxades som en idiot och Smoger var säkert irriterad men han gick verkligen över gränsen, särskilt då Murat inte har några medel med att försvara sig om han inte vill bli bötfälld eller ännu värre, förlora sin boxningslicens. Oerhörd brist på respekt.
Citera
2013-11-01, 14:29
Medlem
nickoruts avatar
Nu kommer kanske jag in med en trist attityd här men jag vill inte se Hopkins längre. Han har min "tillåtelse" att fortsätta om han älskar sporten och jag är inte orolig över hans hälsa för han är fortfarande game men jag ärtrött på att allt handlar om hans ålder. Han är oerhört klok och är mästerlig på att göra vad som krävs men möter han adonis så är det godnatt och jag tror han vet om det.

Kul att få se GGG på lördag som alltid men när ska han börja gå riktigt stora fighter? Min uppfattning när jag läser intervjuer med honom är att han är flexibel och Ian fofhtas mellan 154-168. Känns som det borde finnas massor av stora fighter där framförallt nu när GGG fått hela HBOs hypemaskin bakom sig. Den våta drömmen för mig är förstås Floyd-GGG på 154 men det kär ju inte hända tyvärr.

För övrigt så rekommenderar jag "Legendary nights- Gatti vs Ward". Lite väl ibland då Lampley sitter och gråter över hit underhållen han blev men som alltid top notch produktion och en intressant historia!
Citera
2013-11-01, 17:35
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Under matchens gång så var det gränsfall men inget jag brydde mig om särskilt mycket; händelsen som irriterar mig å det grövsta är efter tolfte rondens avslut då Smoger sätter handen i ansiktet på Murat och trycker bort honom. Murat boxades som en idiot och Smoger var säkert irriterad men han gick verkligen över gränsen, särskilt då Murat inte har några medel med att försvara sig om han inte vill bli bötfälld eller ännu värre, förlora sin boxningslicens. Oerhörd brist på respekt.
Jomen vafan, det är boxning å inte balett de sysslar med. Slår han när ronden är slut så får han vara beredd på att få kardan i ansiktet. Det är sånt man får tåla. Gnälla över småsaker kan golfare göra, vi boxare är vana att bli lite rufsiga i håret (förutom the great Benny Leonard då!)

Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Nu kommer kanske jag in med en trist attityd här men jag vill inte se Hopkins längre. Han har min "tillåtelse" att fortsätta om han älskar sporten och jag är inte orolig över hans hälsa för han är fortfarande game men jag ärtrött på att allt handlar om hans ålder. Han är oerhört klok och är mästerlig på att göra vad som krävs men möter han adonis så är det godnatt och jag tror han vet om det.

Kul att få se GGG på lördag som alltid men när ska han börja gå riktigt stora fighter? Min uppfattning när jag läser intervjuer med honom är att han är flexibel och Ian fofhtas mellan 154-168. Känns som det borde finnas massor av stora fighter där framförallt nu när GGG fått hela HBOs hypemaskin bakom sig. Den våta drömmen för mig är förstås Floyd-GGG på 154 men det kär ju inte hända tyvärr.

För övrigt så rekommenderar jag "Legendary nights- Gatti vs Ward". Lite väl ibland då Lampley sitter och gråter över hit underhållen han blev men som alltid top notch produktion och en intressant historia!

Nu är ju ändå Hopkins den äldsta mästaren överhuvudtaget inom alla sporter och det i den hårdaste sporten. Det är ju ändå ganska anmärkningsvärt. Så man förstår att de pushar på just det, speciellt nu när man inte kan marknadsföra honom som "The Executioner" längre, han knockar inte folk nuförtiden. Fast nu ligger ju fokus lite grann på om han kan gå ner till 160 för en ev. fight med Floyd.

Ska kolla in Legendary Nights, tack för tipset!

Kan återigen tipsa om 30 for 30 - No mas. En bra dokumentär om en av de största rivaliteterna i en tid då boxning fortfarande var en riktigt stor sport.
Citera
2013-11-01, 18:19
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut

Jag är inte så taggad själv på GGG-Mayweather. Skulle absolut inte klaga om det blev av men tycker det är dags för Ward, Martinez, Canelo och de grabbarna att hantera GGG och visa om han är ett hypejobb eller inte. Mayweather kan inte möta alla. Hopkins pratar om att gå till 160 o möta honom, Roy Jones sa att han skulle kunna gå ner till 170 för Mayweather. Tycker bara det är löjligt, Mayweather är på en bra dag 150 pounds. Mayweather-Hopkins skulle dock göra under för Mayweathers legacy.

Legendary Nights - Gatti-Ward var grym. Saknade introlåten från när serien sändes tidigare men riktigt grymt, ser framemot de framtida avsnitten.

På tal om Roy Jones. Roy Jones vs Bobby Gunn den 4:e december. Nu har Roy Jones enligt mig förstört sin legacy ganska rejält men fortfarande synd att se honom boxa. Hans "vinst" mot Pawel Glazewski förra året var ganska tragiskt att se. Lätt att säga i efterhand men tänk om han hade slutat efter första beslutsvinsten mot Tarver med 49-1, där mot Tarver såg man verkligen hur vikthoppandet hade påverkat hans skills och reflexer. Så synd att så många boxare har den där tendensen att ta en fight för mycket (ofta fler än 1), Ali, Sugar Ray Leonard osv. Få som avslutar på topp, Lennox Lewis gjorde det bra att inte ta en lukrativ rematch mot Vitali. Hoppas Mayweather också slutar på topp.
Citera
2013-11-02, 22:02
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Under Lewis era sa man exakt samma sak som man säger om Klitschko-eran.

Källa?

Du snackar nämligen strunt.
Citera
2013-11-02, 22:56
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tänk om GGG blir brutalt knockad inatt.

Missa för all del inte tungviktsmatchen mellan Perez och Abdusalamov. Kan mycket väl bli den bästa fighten.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-11-02 kl. 23:00.
Citera
2013-11-03, 03:16
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tänk om GGG blir brutalt knockad inatt.

Missa för all del inte tungviktsmatchen mellan Perez och Abdusalamov. Kan mycket väl bli den bästa fighten.
Stevens kommer in med rätt inställning i alla fall. Han är nog för stationär för att verkligen hota GGG men en punchers chance har han allt. Ganska bra timing och den där vänsterkroken är inget skämt. Intressant att se hur GGG reagerar om han blir träffad rent av en hård puncher. Har sett han backa upp mot t.ex. Rosado men aldrig märkbart skadad.
Citera
2013-11-03, 10:27
Medlem
tom-joness avatar
För första gången i livet så såg den här gamla gubben en fight direkt via sk streaming. Vilka grejer det finns nuförtiden! Brasilianska kommentatorer dock, man fick försöka använda den lilla portugisiskan man kan.
Inte speciellt imponerad av GGG. Att han behövde så lång tid på sig för att göra sig av med en så pass limiterad fighter som Stevens är inte bra. För ska man vara ärlig så har Stevens inget i en VM-fight att göra. Hans record är inte imponerande. Har man torskat mot Jesse Brinkley så är man inte mycket att hänga i granen. Vilken är Stevens mest imponerande seger? Han har ju inte slagit en enda duktig fighter. Han hade en punchers chance, men det var också allt. Man såg från första minuten att vänsterkroken var allt han satsade på. Ganska enkelt för GGG att slappna av då och boxa ut honom men jag tyckte det gick sådär. Trots att Stevens oftast gick in i turtle shell defence så kunde inte Golovkin få ut honom. Han fick stå och måtta, ladda med högern och vänstern på ett stationärt mål, men kunde ändå inte göra nåt uppseendeväckande. (Undantaget nerslagningen i andra, Stevens ansiktsuttryck var kul, helt chockad!)
Nja, the jury is still out för Golovkin. Blir kul att se honom mot ett toppnamn som kan pressa honom ordentligt. Han var mkt bättre mot Macklin tycker jag. Men Golovkins record saknar ju fortfarande att bra namn. Jag vill se honom testad.

Perez-Mago var en ganska bra tungviktsfight. Mago har jag sett flera ggr förut så jag visste vad som väntade, press och hård bombardering. Perez var faktiskt riktigt slick defensivt, han hade väldigt bra blick och reflexer och var riktigt bra på att stå in the pocket. Det måste han ju med sin begränsade storlek och korta armar. Det som var sjysst att se var att han kunde old school tricks som nästan inte används idag. Vet inte vad man säger på svenska men parrying och barring var två tekniker han var duktig på. Såna grejer användes på 10- och 20-talet. Parrying gör man ju genom att parera och styra undan motståndarens slag med sin öppna handske. Barring då använder man sin underarm och armbåge för att styra undan slagen och sätta sig själv i posititon för kontring. Jag var cp-trött inatt men tyckte att Perez såg ganska vass ut på dessa glömda metoder. Kul att se. Lite som en bättre tränad southpaw version av James Toney.
För Mago var det en sån fight som kan korta av karriären. Inte bara förlorade han, han vart ordentligt tillbucklad både fysiskt och mentalt.

Angående Deontay Wilder som vi diskuterat en del, tänk på detta. I sin proffsfight nr 2 så mötte Tyson Fury en kille som var 21-3. Wilder har efter 30 fighter knappt mött nån med liknande record. Jag säger inte att 21-3 mannen var nåt bra men ändå, de har inte chansat mot nån. Wilder är väldigt väldigt grön för en kille som gått 30 profighter och deltagit på OS. Ungefär som när Pavan fick boxa för Sverige på EM-91. Vad hade han, 11 matcher eller nåt sånt. Bara talang och storlek, inte utvecklade skills. Samma för Wilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in