Citat:
Ursprungligen postat av
613125
Jodå, det gör man. På preklinterminerna ser det ut ungefär såhär: muntor, duggor och terminstentor. Längtar också till patologin, men det lär dröja. Ja, det är ju grymt dyrt flr en student med CSN. Det finns däremot olagliga sätt att få fram kurslitteraturen gratis om man letar och kan tänka sig att läsa digitalt på en platta. Och jag antar att utbildningsnivåerna börjar att trappas upp med högre terminer?
Första terminen är det i princip bara biokemi!
Hur ser er studieteknik ut? Vad funkar bäst?
Ja, klarar man av att läsa på surfplatta kan man spara in många kronor, jag skulle dock aldrig orka läsa så många sidor som man måste göra på en surfplatta.
Biokemi ja, då antar jag att era föreläsare vill att ni inhandlar en kloss till biokemibok, förmodligen
Stryer. Jag vill dock slå ett slag för
Lippincott's enklare bok.
Eftersom vi kör PBL så innebär det i stort sätt att jag sitter och översätter delar från kurslitteraturen till nästa basgruppsträff. När tentaperioden drar igång har man cirkus 30 dokument á 10-15 sidor som man sedan plockar det viktigaste ur, jag brukar under tenta-p använda mig av stora A3-block att rita på.
Mitt största problem är att jag har svårt att begränsa mig, dokumentet skulle egentligen inte alls behöva vara 10-15 sidor men det är svårt att veta vad som är relevant och inte. Precis som ledningen vill ha det.