2014-07-23, 21:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
precis så tänkte jag,men provar på engelska. Får hålla utkik,för eller senare hittar jag den säkert på svenska.

När du har pengar över kan du köpa denna fina, inbundna och illustrerade utgåva: https://www.adlibris.com/se/bok/aldreomsorgen-i-ovre-kagedalen-forensligandet-i-det-egentliga-vasterbotte-9789185000951

Har den utgåvan hemma själv tillsammans med Vertigos pocketutgåva av boken i hyllan.
Citera
2014-07-23, 21:32
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
När du har pengar över kan du köpa denna fina, inbundna och illustrerade utgåva: https://www.adlibris.com/se/bok/aldreomsorgen-i-ovre-kagedalen-forensligandet-i-det-egentliga-vasterbotte-9789185000951

Har den utgåvan hemma själv tillsammans med Vertigos pocketutgåva av boken i hyllan.

Jag gillar fina böcker i bokhyllan,får bli som du säger.
Citera
2014-07-23, 21:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stagger lee
Jag gillar fina böcker i bokhyllan,får bli som du säger.

Är man lagd åt erotisk, ondskefull och depraverad litteratur är det Vertigo som man ska köpa ifrån!
Citera
2014-07-23, 21:40
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Är man lagd åt erotisk, ondskefull och depraverad litteratur är det Vertigo som man ska köpa ifrån!

Låter som " my kind of store". Ska undersökas.
Citera
2014-07-23, 22:29
Medlem
Ursprungligen postat av gato12
Samma här. Har dessutom bara en ganska klumpig laptop som jag inte vill läsa på, hade jag haft en I-pad så kanske...

Skulle aldrig överväga att läsa en bok på en iPad eller på datorn, pappersböcker är det enda rätta!

Hejsan.
Jag tycker det är kanon att läsa på I-paden. När man somnar så slutar den bläddra. Bara att fortsätta läsa. Inget problem med lyse heller. Man ska nog inte vara så motsträvig och principfast. Ibland är det faktiskt skönt med en bok. Undrar ibland hur det går för författarna? Skickar en fil eller lånar en fil på bibblan? I förlängningen blir det nog uppstyrt så de får sitt gage men ändå?
Citera
2014-07-23, 22:36
Medlem
Sommarboken av Tove Jansson läser jag igen i sommar-en återkommande njutning vart 5 år sådär.
Citera
2014-07-23, 22:41
Medlem
stagger lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valbobo
Ursprungligen postat av gato12
Samma här. Har dessutom bara en ganska klumpig laptop som jag inte vill läsa på, hade jag haft en I-pad så kanske...

Skulle aldrig överväga att läsa en bok på en iPad eller på datorn, pappersböcker är det enda rätta!

Hejsan.
Jag tycker det är kanon att läsa på I-paden. När man somnar så slutar den bläddra. Bara att fortsätta läsa. Inget problem med lyse heller. Man ska nog inte vara så motsträvig och principfast. Ibland är det faktiskt skönt med en bok. Undrar ibland hur det går för författarna? Skickar en fil eller lånar en fil på bibblan? I förlängningen blir det nog uppstyrt så de får sitt gage men ändå?

Håller med dig,surfplattan är oerhört bekväm ute i sommarstugan eller andra ställen utan el.
Kommer väl ihåg alla gånger man krånglat med ficklamppa och sinande batterier.
Läser oftast "riktiga" böcker,men e-böcker på surfplattor är helt okej,huvudsaken att
det är en bok.
Citera
2014-07-24, 17:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Sommarboken av Tove Jansson läser jag igen i sommar-en återkommande njutning vart 5 år sådär.

Läste den själv förra året under sommaren, gillade den!
Citera
2014-07-24, 17:33
Medlem
ragingcows avatar
Köpte När lammen tystnar och Da vinci koden för 10 kr sammanlagt på loppis.

Har läst alldeles för lite skönlittratur i mitt liv läser mest böcker om träning så jag tänkte börja med dessa två böcker. Jag är ett stort fan av filmatiseringen av När lammen tystnar så det ska bli kul och se hur den skiljer sig från filmen.

Da vinci koden har jag inte sett än så jag tänkte läsa boken först och sen se filmen.
Citera
2014-07-24, 17:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Har läst alldeles för lite skönlittratur i mitt liv läser mest böcker om träning så jag tänkte börja med dessa två böcker. Jag är ett stort fan av filmatiseringen av När lammen tystnar så det ska bli kul och se hur den skiljer sig från filmen.

Den är bra och läsvärd även om jag föredrar Röd drake framför den.
Citera
2014-07-24, 22:36
Medlem
Jag fick nyligen fatt i första delen av "The Swedish Intelligencer" från 1632.Tyckte det skulle vara trevligt att läsa en samtida skrift om trettioåriga kriget
Citera
2014-07-24, 23:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestrade
Jag fick nyligen fatt i första delen av "The Swedish Intelligencer" från 1632.Tyckte det skulle vara trevligt att läsa en samtida skrift om trettioåriga kriget

Vågar man, nyfiket fråga vad du fick ge för den, ny upplaga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in