2014-07-23, 19:49
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet man inte, men det finns ingen anledning att misstro JJ som hovrätten gör efter åklagarens falska påstående.
Han vittnade inte under ed och det är hans eget kött och blod, klart man ifrågasätter hans trovärdighet och tolkar in orden för värdering om det är sanning eller om han döljer något. Troligtvis såg de att han inte talade helt sanning helt enkelt.....
Citera
2014-07-23, 19:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Han vittnade inte under ed och det är hans eget kött och blod, klart man ifrågasätter hans trovärdighet och tolkar in orden för värdering om det är sanning eller om han döljer något. Troligtvis såg de att han inte talade helt sanning helt enkelt.....
Troligen trodde rätten på åklagarens falska bevisning och insåg att han inte talade sanning helt enkelt.
Citera
2014-07-23, 19:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är ingen som klarar av att smula sönder den bevisning som finns, det går att ifrågasätta vissa saker in i absurdum, men nu har både TR och HR sagt sitt och där finns inte minsta tvivel om hans skuld. Inte heller verkar advokaten tvivla så värst frenetiskt heller, han är noggrann med att säga att det är KJ som hävdar att han är oskyldig.
Vem förutom KJ skulle han hänvisa till menar du?

Det är givetvis KJ och ingen annan som förklarar sig skyldigt eller hävdar sig oskyldig till brott .. Det är alltså inget i advokatens noggrannhet som talar för KJ:s skuld.

Citat:
Det som krävs nu för att fria eller kanske få KJ att framstå som oskyldigt dömd är att påvisa att någon annan än KJ har kunnat utföra mordet, inget annat kommer att räcka för att få till stånd resning, för det är väl det som måste vara målet antar jag, eller diskuteras konspirationer bara för nöjets skull, tro.

Vad är du ute efter egentligen, få KJ att framstå som felaktigt dömd på grund av att bevisningen är otillräcklig eller få KJ att framstå som oskyldig på grund av att det finns saker som talar för annan gärningsman.
Detta stämmer ju inte alls. Det är bara att titta på fallet Thomas Quick och Joy Rahman - man behöver inte peka ut någon skyldig för att få resning.
Citera
2014-07-23, 20:01
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Troligen trodde rätten på åklagarens falska bevisning och insåg att han inte talade sanning helt enkelt.
Jag tror nog rätten kan se och tolka in helheten själva och avgöra vad som är falskt och inte. Det är inte robotar som sitter i rätten, som åklagarna kan programmera..
Citera
2014-07-23, 20:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Hans far ger honom alibi, precis. Varför skulle det alibit vara mindre trovärdigt än ANs och MBs motsägelsefulla alibi på varandra?
Därför att han i egenskap av far är partisk kanske.
Citera
2014-07-23, 20:05
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att han i egenskap av far är partisk kanske.

Och AN i egenskap av fru är partisk?
Citera
2014-07-23, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jag tror nog rätten kan se och tolka in helheten själva och avgöra vad som är falskt och inte. Det är inte robotar som sitter i rätten, som åklagarna kan programmera..
Om åklagaren bevisar att vittnet ljuger låter de sig nog programmeras till att inte tro på vittnet.

Varför skrev du "Troligtvis såg de att han inte talade helt sanning helt enkelt....."? Finns det något som talar för att han inte talade sanning?
Citera
2014-07-23, 20:11
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem förutom KJ skulle han hänvisa till menar du?
Det är givetvis KJ och ingen annan som förklarar sig skyldigt eller hävdar sig oskyldig till brott .. Det är alltså inget i advokatens noggrannhet som talar för KJ:s skuld.
Det där är "standardsvar" från försvarsadvokater. "-Min klient hävdar att h*n är oskyldig". Blablablabla.
Citat:
Detta stämmer ju inte alls. Det är bara att titta på fallet Thomas Quick och Joy Rahman - man behöver inte peka ut någon skyldig för att få resning.
Att som några i tråden sitta och idissla tidigare förebringad bevisning är fruktlöst i resningssammanhang. Det krävs nya, smoking guns för att få saken i lås. Och av det som presenterats hittills ser det tämligen fruktlöst ut. Styckdräparen sitter i 5-6 år till. Obönhörligt.
Citera
2014-07-23, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det där är "standardsvar" från försvarsadvokater. "-Min klient hävdar att h*n är oskyldig". Blablablabla. Att som några i tråden sitta och idissla tidigare förebringad bevisning är fruktlöst i resningssammanhang. Det krävs nya, smoking guns för att få saken i lås. Och av det som presenterats hittills ser det tämligen fruktlöst ut. Styckdräparen sitter i 5-6 år till. Obönhörligt.
Källa?
Citera
2014-07-23, 20:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det lät som om du hade tagit del av dokumentationen och ifrågasatte den. Du hade alltså inte ens tagit del av den men ändå ifrågasatte dess riktighet.

Skämmigt ta mig fan.

Vad menar du nu, jag har läst fup och telelistorna, men det påstås att det var information som framfördes i i rätten och det är den källa/dokumentationen jag vill se.

Men du menar på allvar att du tror delar i fup är förfalskat, det är skämmigt ta mig fan.
Citera
2014-07-23, 20:18
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Källa?
Du får söka själv. Men det är så det är oavsett vad du tycker om den saken. TR och HovR har beaktat vad som förevisats. Enda hoppet för KJ är en smoking gun, helt okänd för de tidigare rätterna. KJ lär sitta av sitt straff under tiden du hinner postjaga litet till.
Citera
2014-07-23, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Och AN i egenskap av fru är partisk?
Ja, vittnesmål från make/maka bör också hanteras försiktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in