Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Bevis måste kritiskt granskas, och det är det jag gör. Jag påstår inte att alla bevis är fabricerade, men har du någon förklaring till skillnaden i fotomontagen annat än att polisens är fabricerat?
Jodå, jag tål kränkning, men jag har varit med om trådar där kränkningar har ingått i var och vartannat inlägg, och diskussionen blir klart otrevlig. Jag vill slippa sån't. Kan vi enas om en hövlig diskussion?
Yes, jag har inte för avsikt att vara ohövlig.
Gällande fotomontagen....har inte expertkunskaper i ämnet, men det känns som att något inte stämmer. i synnerhet filmen när Uno söker känns lite sisådär. Men det kan också förklaras av att polisen säkerligen ville göra en stor grej av det. En grupp poliser som verkligen inser vikten av detta fall och verkligen vill understryka vissa moment.
Det stör mig en smula att det inte är fastställt hur mkt blod det handlar om i bagageutrymmet. Det känns som en ganska viktig faktor. FL överdriver säkert i förhören för att sätta press på KJ.
Men; själva poängen är att om man tänker lite i banorna av att det skulle vara planterat så skulle en väldigt liten blodmängd vara logisk. Svårare för KJ att kunna upptäcka och åtgärda, plus att det verkar mer rimligt att KJ vid städning aldrig skulle missa en stor fläck, oavsett vilka bokstavskombinationer han kan tillskrivas.
Om jag spånar lite bredare kring detta fall så är det som stör mig mest att KJ:s lägenhet inte kan bevisas vara mordplatsen. Om KJ är skyldig så är lägenheten den (enda?) mest logiska mordplatsen. Jag börjar luta åt "foliehattsteorin" att det finns en skåpbil eller liknande där ute som Uno skulle ha haft en heldag i.
Sedan stör det mig också dessa vibbar jag får när jag lyssnar på inspelning av vittnesförhör i HR, där jag får väldigt olustiga känslor när jag lyssnar till KJs far och WL (visst var det så han heter, han som vittnar via telefon?) Jag får intrycket av att de båda far med en hel del osanningar baserat på rösterna, tonlägen o.s.v. Jag har svårt att tro att det bara är en enda person som har alla svaren. Jag tror det är minst två...