Citat:
Ursprungligen postat av
sprstr
Från bloggen: "Tanken är att det ska se ut såhär: Theus hämtas av denne person antingen om personalen ringer eller jag själv och sedan vore det bra om det finns ett beslut för att skicka mig till HVB- hem två veckor i taget för att bryta miljö och ge mig en chans att söka hjälpen på ett enklare sätt. Att åka bort två veckor i taget är ett enklare steg än att åka bort tre månader i taget. Men det här kräver ett beslutsunderlag som är redo, ett beviljande för mig om att en plats betalas redan innan jag behöver den. Och det är inte så socialen brukar jobba. Men vi försöker iaf jobba fram en handlingsplan för hur alla ska handla oavsett vad jag säger där och då."
Det låter nästan som att hon planerar ett återfall, eller iaf är typ säker på att det kommer hända när hon skriver "tanken är att det ska se ut såhär", "hur alla ska handla oavsett vad jag säger där och då"
Mmm, den där har vi ju hört förr, suck. Man vill tro de slitna orden men det går inte, tyvärr. Jag tror det när jag ser det. Jag tror inte det är så att hon nödvändigtvis planerar ett återfall, men låt oss vara realistiska nu det är Berny the queen of fuckups, hon kommer att ha ett återfall förr eller senare. Det är ju en fin tanke om det nu är så att hon på riktigt sitter ned och pratar om hur dom bäst löser situationen om/när hon får ett anfall, i förebyggande syfte liksom, men vi vet ju hur det gick förra gången hon fick återfall. Hon hade ju kvar Theus fasten hon hade återfallit och höll på att prostituera sig. Och det lät likadant före förra gången typ "jag kan inte utsätta honom för ett återfall till" ungefär. Mm nej det kan du inte men du kommer förmodligen göra det ändå. Och när det visar sig att jag hade rätt, så kan du sluta låtsas som att vi inte vet ett skit om dig, Berny. Vi vet inte allt men vi vet tillräckligt för att kunna förutspå det mesta. Vi har gjort det förr och vi kommer göra det igen.