2014-07-22, 11:55
Medlem
Från bloggen: "Tanken är att det ska se ut såhär: Theus hämtas av denne person antingen om personalen ringer eller jag själv och sedan vore det bra om det finns ett beslut för att skicka mig till HVB- hem två veckor i taget för att bryta miljö och ge mig en chans att söka hjälpen på ett enklare sätt. Att åka bort två veckor i taget är ett enklare steg än att åka bort tre månader i taget. Men det här kräver ett beslutsunderlag som är redo, ett beviljande för mig om att en plats betalas redan innan jag behöver den. Och det är inte så socialen brukar jobba. Men vi försöker iaf jobba fram en handlingsplan för hur alla ska handla oavsett vad jag säger där och då."

Det låter nästan som att hon planerar ett återfall, eller iaf är typ säker på att det kommer hända när hon skriver "tanken är att det ska se ut såhär", "hur alla ska handla oavsett vad jag säger där och då"
Citera
2014-07-22, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprstr
Var? På hennes blogg? Vad är adressen?

http://www.hellomynameislittlemonster.blogspot.se/?m=1
Vet inte om det är inlägget PS ni menar? Det är ju ett par dagar gammalt.
BPs senaste inlägg (det om stil) är så skrattretande att jag får ont i magen.
Citera
2014-07-22, 12:02
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Var? På hennes blogg? Vad är adressen?

http://hellomynameislittlemonster.blogspot.se/
Citera
2014-07-22, 17:37
Medlem
Kardnialvokals avatar
Från Bernys blogg:

Citat:
Det hon har gjort om mig. Hånat mina övergrepp, beskyllt mig för att ljuga om dom, skvallrat och snackat skit på forum om mig. Gång på gång bittra uttryck om att jag får uppmärksamhet och att hon slängt mina "värdelösa böcker".

Hon projicerar verkligen exakt sitt eget beteende på Elisa. Sen kan jag väl förvisso hålla med om att jag inte riktigt förstår meningen från Elisas sida att försöka läxa upp Berny om "stil" i hemmet. Stil är ju verkligen subjektivt. Tycker i ärlighetens namn inte Elisa har bättre smak än Berny med sina trista Buddah-statyer och guldpläterade frukter. Pengar är verkligen inte synonymt med stil och med tanke på var Elisa fått sina pengar ifrån så kan jag tycka det är lite bisarrt att hon ens uttrycker en åsikt i frågan. Tycker de är lika tacky båda två.
Citera
2014-07-22, 17:52
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Från Bernys blogg:

Hon projicerar verkligen exakt sitt eget beteende på Elisa. Sen kan jag väl förvisso hålla med om att jag inte riktigt förstår meningen från Elisas sida att försöka läxa upp Berny om "stil" i hemmet. Stil är ju verkligen subjektivt. Tycker i ärlighetens namn inte Elisa har bättre smak än Berny med sina trista Buddah-statyer och guldpläterade frukter. Pengar är verkligen inte synonymt med stil och med tanke på var Elisa fått sina pengar ifrån så kan jag tycka det är lite bisarrt att hon ens uttrycker en åsikt i frågan. Tycker de är lika tacky båda två.

Var kommer denna beryktade guldananas ifrån? Finns ju ingen bild på varken bloggen eller instagram. *lost*
Citera
2014-07-22, 18:08
Medlem
motyls avatar
Berny har nu slagit personligt (botten)rekord i hur lågt man kan sjunka för att få ut sin egen borderline/histrioniska ångest. Läkaren är nu uthängd med för- och efternamn på hennes facebook som är öppen för allmänheten. Vem ska våga hjälpa henne i framtiden?
Citera
2014-07-22, 18:11
Medlem
Och så skriver hon att hon behöver ett "na-möte eller vad som helst" på fb. Så gå på na-möten då! Istället för argbigga alkohol på nätet. Here we go again....
Citera
2014-07-22, 21:13
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Från bloggen: "Tanken är att det ska se ut såhär: Theus hämtas av denne person antingen om personalen ringer eller jag själv och sedan vore det bra om det finns ett beslut för att skicka mig till HVB- hem två veckor i taget för att bryta miljö och ge mig en chans att söka hjälpen på ett enklare sätt. Att åka bort två veckor i taget är ett enklare steg än att åka bort tre månader i taget. Men det här kräver ett beslutsunderlag som är redo, ett beviljande för mig om att en plats betalas redan innan jag behöver den. Och det är inte så socialen brukar jobba. Men vi försöker iaf jobba fram en handlingsplan för hur alla ska handla oavsett vad jag säger där och då."

Det låter nästan som att hon planerar ett återfall, eller iaf är typ säker på att det kommer hända när hon skriver "tanken är att det ska se ut såhär", "hur alla ska handla oavsett vad jag säger där och då"

Mmm, den där har vi ju hört förr, suck. Man vill tro de slitna orden men det går inte, tyvärr. Jag tror det när jag ser det. Jag tror inte det är så att hon nödvändigtvis planerar ett återfall, men låt oss vara realistiska nu det är Berny the queen of fuckups, hon kommer att ha ett återfall förr eller senare. Det är ju en fin tanke om det nu är så att hon på riktigt sitter ned och pratar om hur dom bäst löser situationen om/när hon får ett anfall, i förebyggande syfte liksom, men vi vet ju hur det gick förra gången hon fick återfall. Hon hade ju kvar Theus fasten hon hade återfallit och höll på att prostituera sig. Och det lät likadant före förra gången typ "jag kan inte utsätta honom för ett återfall till" ungefär. Mm nej det kan du inte men du kommer förmodligen göra det ändå. Och när det visar sig att jag hade rätt, så kan du sluta låtsas som att vi inte vet ett skit om dig, Berny. Vi vet inte allt men vi vet tillräckligt för att kunna förutspå det mesta. Vi har gjort det förr och vi kommer göra det igen.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-22 kl. 21:21.
Citera
2014-07-22, 22:12
Medlem
Kluster B alltså. Man märker ju tydligt hur hon försöker visa på antisocial personlighetsstörning och psykopati med sin "munvighet" etc. Och visst hon har säkert en del psykopatiska drag. Men jag tvivlar oerhört starkt på att berny skulle vara psykopat på riktigt. Alla känslor, rädslor (övergivenhetsångest, extrema känslor som tangerar bipolär sjukdom, övriga borderlinesymptom hon förnekar, etc.) hon har skrivit om i alla år på helgon, i blogg och böcker osv. vore en osannolikt konsekvent lögn för att vara psykopat (även om psykopater ljuger extremt mycket t.ex. för att vända situationer till sin egen fördel är deras lögner skiftande och de håller knappast vid samma story (i Bönans fall: "jag hör demoner som säger åt mig att göra si eller så") Histrionisk personlighetsstörning har jag inte läst lika mycket om men den låter ju onekligen träffande när det gäller berny, åtminstone vid en snabb sökning. Nån annan som har nån åsikt? Sedan menar jag absolut inte att jag har någon psykiatrisk utbildning och kan sätta någon diagnos men just psykopati har jag läst en del om i en kurs på universitetet, jag bara skriver utifrån det berny har delat med sig av. Och att hon skulle vara psykopat tror jag som sagt är högst osannolikt.
Citera
2014-07-22, 22:28
Medlem
"Stil" enligt Berny? Hahahaha!
Det verkar nästan som om hon har ett uns av självironi/ självinsikt där.
Annars är histrionisk en bra giv.
Citera
2014-07-22, 22:30
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Kluster B alltså. Man märker ju tydligt hur hon försöker visa på antisocial personlighetsstörning och psykopati med sin "munvighet" etc. Och visst hon har säkert en del psykopatiska drag. Men jag tvivlar oerhört starkt på att berny skulle vara psykopat på riktigt. Alla känslor, rädslor (övergivenhetsångest, extrema känslor som tangerar bipolär sjukdom, övriga borderlinesymptom hon förnekar, etc.) hon har skrivit om i alla år på helgon, i blogg och böcker osv. vore en osannolikt konsekvent lögn för att vara psykopat (även om psykopater ljuger extremt mycket t.ex. för att vända situationer till sin egen fördel är deras lögner skiftande och de håller knappast vid samma story (i Bönans fall: "jag hör demoner som säger åt mig att göra si eller så") Histrionisk personlighetsstörning har jag inte läst lika mycket om men den låter ju onekligen träffande när det gäller berny, åtminstone vid en snabb sökning. Nån annan som har nån åsikt? Sedan menar jag absolut inte att jag har någon psykiatrisk utbildning och kan sätta någon diagnos men just psykopati har jag läst en del om i en kurs på universitetet, jag bara skriver utifrån det berny har delat med sig av. Och att hon skulle vara psykopat tror jag som sagt är högst osannolikt.

Jag tror borderline och/eller histrionisk faktiskt. Det passar in så jävla bra på henne. Förmodligen en hel del av hennes symptom som är pga knarkandet sen har vi säkert minst lika många symptom som bara är ren och skär lögn.

Histrionisk på wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Histrionisk_personlighetsst%C3%B6rning
Vill man läsa om borderline är det bara söka

Edit:

"har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller dissociativa symptom." står det om borderline. Hon har ju pratat mycket om dissociationer.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-07-22 kl. 22:42.
Citera
2014-07-22, 23:01
Medlem
Och återfallet verkar ju så gott som vara igång. Alkohol, någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in