2014-07-22, 21:28
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Du får ursäkta - men jag går inte in på den bloggen. Där kan förekomma IP-fiske. Om du kan citera vad som får dig att lita på bloggen är du välkommen att göra så. Och i vilket stadie, och syfte, menar du att ÅK frångår sin objektivivitesplikt. Kanske ska du rentav fundera på att anmäla incidenten.

Ja varför slänger åklagarna Maria R i slasken, KJs alibi för natten mellan 18-19/5?

Efter att ha läst vad som skrivs på bloggen så går det ju att jämföra i FUP och jag tycker då att det verkar stämma.

IP-fiske?
Citera
2014-07-22, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tydligen får en åklagare fara med osanning hursomhelst...

Ett annat citat ur kommentatorsfälten:

Bådar gott. Bara inhandla popcorn och trycka F5 då.
Jag slog upp ett av svaren i lagboken.

Anmärkningsvärda uppgifter. Snudd på tjänstefel eller?

Brottsbalken: 20 kap. Om tjänstefel m. m.
Citat:
1 § Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet vid myndighetsutövning genom handling eller underlåtenhet åsidosätter vad som gäller för uppgiften skall dömas för tjänstefel till böter eller fängelse i högst två år. Om gärningen med hänsyn till gärningsmannens befogenheter eller uppgiftens samband med myndighetsutövningen i övrigt eller till andra omständigheter är att anse som ringa, skall inte dömas till ansvar.
Med tanke på att analytikern har suttit i timmar, troligen dagar, med att analysera ändlösa listor av telefonnummer, mast-id, tidpunkter så lär han klara sig utan ansvar. Däremot tycker jag att det var oaktsamt att inte dubbelkolla en så viktig uppgift som gick stick i stäv med ett vittnesmål. Men det kanske inte ingår i någons arbetsuppgifter.

Micron är laddad med popcorn, och F5 trycks regelbundet.
Citera
2014-07-22, 21:32
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ja varför slänger åklagarna Maria R i slasken, KJs alibi för natten mellan 18-19/5?
Ingen aning. Men det har sannolikt inget att göra med bristande objektivitetsplikt.
Citat:

Efter att ha läst vad som skrivs på bloggen så går det ju att jämföra i FUP och jag tycker då att det verkar stämma.

IP-fiske?
Jag vet vad "bloggar" kan göra. IP-fiske är en liten del i värvet.
Citera
2014-07-22, 21:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ingen aning. Men det har sannolikt inget att göra med bristande objektivitetsplikt.
Hur vet du det? Maria R kan ge KJ stärkt alibi.
Citera
2014-07-22, 21:35
Medlem
yoloitss avatar
Morbida tankar från en djurplågare som hade planer på att även plåga/mörda människor:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12518618&postcount=105

Visst plågade/dödade även gullponken K. Johansson olika slags djur? Jag vet inte varför jag drar paralleller med unge herr Johansson i det inlägget och även i hela den tråden men nåt är det som stämmer.

Att känna kontroll/makt över liv eller död kan vara motivet till att VB mördades

En ganska intressant tråd om man vill få en inblick i en mördares syn på livet:

(FB) Fantiserar om att bli seriemördare..
Även:
(FB) Den stora tråden om djurplågaren i Lerum !
Senast redigerad av yoloits 2014-07-22 kl. 21:39.
Citera
2014-07-22, 21:38
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ingen aning. Men det har sannolikt inget att göra med bristande objektivitetsplikt. Jag vet vad "bloggar" kan göra. IP-fiske är en liten del i värvet.

Varför gör polisen ett montage och tar med fläcken G038 trots att det inte är blod?

Är det ok?

Dom visste att det inte var blod.
Citera
2014-07-22, 21:40
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du det? Maria R kan ge KJ stärkt alibi.
Om du vet, eller är övertygad om att så är fallet - råder jag dig till att anmäla ev. tillkortakommanden till berörd part. har du gjort det?
Citera
2014-07-22, 21:40
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Morbida tankar från en djurplågare som hade planer på att även plåga/mörda människor:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12518618&postcount=105

Visst plågade/dödade även gullponken K. Johansson olika slags djur? Jag vet inte varför jag drar paralleller med unge herr Johansson i det inlägget och även i hela den tråden men nåt är det som stämmer.

Att känna kontroll/makt över liv eller död kan vara motivet till att VB mördades

En ganska intressant tråd om man vill få en inblick i en mördares syn på livet:

(FB) Fantiserar om att bli seriemördare..

Månne för att du är störd kanske?

Fram med bevisen att han har plågat djur... har du sett det eller?
Citera
2014-07-22, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om du vet, eller är övertygad om att så är fallet - råder jag dig till att anmäla ev. tillkortakommanden till berörd part. har du gjort det?
Det var inte svar på min fråga.
Citera
2014-07-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Finns ingen anledning att skriva om en som bevisligen inte är GM och avskrivs av polis och åklagare tämligen fort. Skall de göra ett "hemma hos" reportage om karate kanske..
Man kan ju göra ett reportage om "vänsterprassel" men det säljer inte särskilt bra då dessutom minst halva befolkningen prasslar både hit och dit..
Personen ifråga är en helt vanlig medborgare utan att något särskilt sticker ut, han är inte ens intressant i en liten byhåla mer än att han har en restaurang som säljer suchi..
Föreslår att du läser texten en gång till så kanske du kommer till insikt om att den inte handlade specifikt om MB, snarare om enskilda aktörers förhållningssätt och objektivitet till händelser som i vissa lägen kan gynna en utsatt person.
Citera
2014-07-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Hur säker är du på att de sms som älskaren skickat till VB också blir lästa av henne? Det kan ju vara mördaren/dräparen som redan dödat VB och nu använder hennes telefon till att skicka sms till älskaren.

Jo eftersom ett vittne observerat en tjej promenera ensam och som sannolikt var VB kl 21.30.
Älskaren, VB och AN hade dessutom en pågående och eskalerande konflikt.... vid tidpunkten för mordet.

Varför gör älskaren en permanent radering av smsen han skrivit till VB den 4 maj??
Citera
2014-07-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hur skulle ett tänkbart scenario kunna se ut om mb/an skulle vara gm?
Jag har hela tiden trott att vb lämnade kjs bostad runt nio-tiden den 4/5 och tror också att vittnet på leijonbacksv mötte vb när de var på väg hem. Så långt stämmer bilden överens med fakta. Vad som händer härnäst är svårare att få ihop då stora delar av fup och dom väcker mer frågor än svar.

Kan mb och vb bestämt att träffas och mb dödar vb?
Tittar man på de skador vb hade på kroppen så ter dessa lite väl "mesiga" för att ha åstadkommits av machomannen mb. Tror att om han verkligen skulle ha dödat vb hade skadebilden på kroppen sett annorlunda ut. Styckningen hade också varit mer professionell.

Kan an själv ha dödat vb?
Vb kan ha fått en impuls till att besöka mb i hemmet, hon har tidigare kontaktat mb när han varit tillsammans med an ute på stan. Kanske uppstod det bråk och an dödade vb förblindad av svartsjuka?

Tittar man på de olika knivhuggen verkar de inte ha gjorts i blint raseri utan snarare behärskat men bestämt, de har också utdelats från olika håll och sårkanalernas djup har varierat en del.
Sedan kan man undra varför vb blivit styckad och varför har man huggit av hennes händer men inte huvudet? Var det enkom för transport eller finns det andra orsaker till styckningen?

Om nu vittnet såg vb var hon ju redan ute ur bostaden och en styckning av henne vore onödig eller blev hon styckad i en annan fastighet?
Teknikerna har ju meddelat att kjs bostad är varken mord- eller styckningsplats så är det frågan om en transportstyckning så har hon både blivit mördad och styckad i någon annan persons hem än kjs.

Frågor frågor frågor

Bra inlägg. AN kan ha dödat VB själv- ja definitivt, kanske lånat makens verktyg och knivar?
Om AN är skyldig borde hon ha fått hjälp med styckning och plantering etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in