2014-07-22, 17:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Är inte alldeles säker på att jag förstår men om de inte tillbringat natten tillsammans, rent hypotetiskt, varför säger hon då att de gjort det?

Och vilka uppgifter är det hon lämnar som tyder på att de inte tillbringat natten tillsammans?
Antingen vill hon skydda sin man, eller så vill han skydda henne, men mer sannolikt vill de skydda varandra.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-07-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Antingen vill hon skydda sin man, eller så vill han skydda henne, men mer sannolikt vill de skydda varandra.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

OK, tack, läste dina jämförelser och i mitt tycke låter det väl helt rimligt det de säger. Man skulle bli väldigt misstänksam om samstämmigheten var mycket större med exakta tidsuppgifter med mera. Om jag förstår det rätt så är din hypotes (för något mer kan det väl inte vara) att det är någon av dom eller båda som ligger bakom såväl mord/dråp som styckning och dessutom också ditsättandet av KJ. Är det riktigt?
Citera
2014-07-22, 17:48
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Antar att när det gäller KJ så har du inte uppfattningen att någon honom närstående
vill skydda honom så att man lämnar oriktiga uppgifter eller förtiger ett och annat?
På det hållet är du väl beredd att köpa rubbet? Inga kritiska glasögon på där inte...

"Vill skydda varandra", skriver du här ovan alltså.
Skydda från VAD närmare bestämt?

Vågar du gå hela vägen och för en gångs skull säga rent ut vad du menar?
Citera
2014-07-22, 17:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
OK, tack, läste dina jämförelser och i mitt tycke låter det väl helt rimligt det de säger. Man skulle bli väldigt misstänksam om samstämmigheten var mycket större med exakta tidsuppgifter med mera. Om jag förstår det rätt så är din hypotes (för något mer kan det väl inte vara) att det är någon av dom eller båda som ligger bakom såväl mord/dråp som styckning och dessutom också ditsättandet av KJ. Är det riktigt?
Jag förväntar mig inte fullständig samstämmighet, men något kunde de ha varit överens om.

Nu har du fått veta varför JJ är mer trovärdig än AN, vilket var din ursprungliga fråga.
Citat:
Varför är hon mindre trovärdig som alibigivare för MB än vad JJ är för KJ? Rent principiellt om inte annat?
Citera
2014-07-22, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Antar att när det gäller KJ så har du inte uppfattningen att någon honom närstående
vill skydda honom så att man lämnar oriktiga uppgifter eller förtiger ett och annat?
På det hållet är du väl beredd att köpa rubbet? Inga kritiska glasögon på där inte...
Jag är inte beredd att köpa rubbet, men JJ är mer trovärdig än AN av skäl som jag just har anfört.
Citat:
"Vill skydda varandra", skriver du här ovan alltså.
Skydda från VAD närmare bestämt?
Lagens långa arm.
Citat:
Vågar du gå hela vägen och för en gångs skull säga rent ut vad du menar?
Det har jag gjort. Varför kan inte blodet vara planterat?
Citera
2014-07-22, 17:56
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig inte fullständig samstämmighet, men något kunde de ha varit överens om.

Nu har du fått veta varför JJ är mer trovärdig än AN, vilket var din ursprungliga fråga.

Mja, jag har fått reda på varför du fått för dig att JJ är mer trovärdig än AN och det är en viss skillnad. Det är i grunden en fråga om människosyn.
Citera
2014-07-22, 17:57
Medlem
Citat:
Jag är inte beredd att köpa rubbet, men JJ är mer trovärdig än AN av skäl som jag just har anfört.Lagens långa arm.Det har jag gjort. Varför kan inte blodet vara planterat?

Återkommer dock till detta, som jag inte fick något svar på:

Om jag förstår det rätt så är din hypotes (för något mer kan det väl inte vara) att det är någon av dom eller båda som ligger bakom såväl mord/dråp som styckning och dessutom också ditsättandet av KJ. Är det riktigt? Du kanske kan brodera ut det lite så att det går att komma vidare?
Citera
2014-07-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Exakt och det om något är anmärkningsvärt- i synnerhet eftersom samma kvinna var mycket svartsjuk på VB och därtill har hon även hotat att mörda VB. Den pågående konflikten VB/MB/AN verkade vara mycket infekterad vid tidpunkten för mordet...

Sen helt plötsligt hittas VB styckmördad och allt tyder på att det finns ett samband...!!.......
Älskaren var den sista som skickade sms till VB kl ca 19.31 den 4 maj... älskaren raderar dessa sms permanent och vägrar berätta vad de innehöll!!!

Älskaren säljer/ger bort en av sina ford skåpbilar strax efter att VB mördas.....

Hur säker är du på att de sms som älskaren skickat till VB också blir lästa av henne? Det kan ju vara mördaren/dräparen som redan dödat VB och nu använder hennes telefon till att skicka sms till älskaren.
Citera
2014-07-22, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Återkommer dock till detta, som jag inte fick något svar på:

Om jag förstår det rätt så är din hypotes (för något mer kan det väl inte vara) att det är någon av dom eller båda som ligger bakom såväl mord/dråp som styckning och dessutom också ditsättandet av KJ. Är det riktigt? Du kanske kan brodera ut det lite så att det går att komma vidare?
Jag kom med ett hypotetiskt scenario medan du var i tråden. Varför läste du inte det? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jag börjar tröttna på att svara på dina frågor.
Citera
2014-07-22, 18:20
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Mja, jag har fått reda på varför du fått för dig att JJ är mer trovärdig än AN och det är en viss skillnad. Det är i grunden en fråga om människosyn.

Varför en fråga om människosyn?

http://falletvatchareeya.blogg.se/2014/july/en-dom-som-vilar-pa-ytterligare-en-felaktighet-i-forundersokningen.html

JJ har fått mycket fler tids kritiska frågor än många andra jämställda alibi vittnen ex: AN.

Människosyn har inte med rättslig tyngd att göra:

Tänk efter, om HR anser detta minska JJ:s trovärdighet och denna slutsats är fel innebär inte detta att om det är fel blir det motsatsen, ÖKAR.
Citera
2014-07-22, 18:32
Medlem
Hur skulle ett tänkbart scenario kunna se ut om mb/an skulle vara gm?
Jag har hela tiden trott att vb lämnade kjs bostad runt nio-tiden den 4/5 och tror också att vittnet på leijonbacksv mötte vb när de var på väg hem. Så långt stämmer bilden överens med fakta. Vad som händer härnäst är svårare att få ihop då stora delar av fup och dom väcker mer frågor än svar.

Kan mb och vb bestämt att träffas och mb dödar vb?
Tittar man på de skador vb hade på kroppen så ter dessa lite väl "mesiga" för att ha åstadkommits av machomannen mb. Tror att om han verkligen skulle ha dödat vb hade skadebilden på kroppen sett annorlunda ut. Styckningen hade också varit mer professionell.

Kan an själv ha dödat vb?
Vb kan ha fått en impuls till att besöka mb i hemmet, hon har tidigare kontaktat mb när han varit tillsammans med an ute på stan. Kanske uppstod det bråk och an dödade vb förblindad av svartsjuka?

Tittar man på de olika knivhuggen verkar de inte ha gjorts i blint raseri utan snarare behärskat men bestämt, de har också utdelats från olika håll och sårkanalernas djup har varierat en del.
Sedan kan man undra varför vb blivit styckad och varför har man huggit av hennes händer men inte huvudet? Var det enkom för transport eller finns det andra orsaker till styckningen?

Om nu vittnet såg vb var hon ju redan ute ur bostaden och en styckning av henne vore onödig eller blev hon styckad i en annan fastighet?
Teknikerna har ju meddelat att kjs bostad är varken mord- eller styckningsplats så är det frågan om en transportstyckning så har hon både blivit mördad och styckad i någon annan persons hem än kjs.

Frågor frågor frågor
Citera
2014-07-22, 19:17
Medlem
Grandiosos avatar
Åklagarna gick i sin sluplädering igenom den tekniska bevisning som de anser binder 22-åringen vid mordet. De anser också att det är möjligt att mordet begåtts i 22-åringens lägenhet.

Anledningen är att obduktionen av kvarlevorna visar att hon utsatts för yttre våld mot halsen och att de första stickskadorna kan ha gett enbart inre blödningar och lämnat få eller inga blodspår i lägenheten.

Åklagarna är övertygade om att styckningen gjorts någon annanstans och att den är gjord av en person som inte är kunnig inom området.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=98&grupp=19361&artikel=57 05756

Påståendet - det fetade - skulle då gå emot kriminalteknikernas slutsats att inget mord
kan ha skett i lägenheten, vilket nån snubbe här ovanför ville göra gällande har framförts:
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Teknikerna har ju meddelat att kjs bostad är varken mord- eller styckningsplats så är det frågan om en transportstyckning så har hon både blivit mördad och styckad i någon annan persons hem än kjs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in