2014-07-22, 00:56
Medlem
xyklopfs avatar
Vann en dags premium . Passade på att köpa Tiger H; (Tiger 1), då det var rea på den...igen...30%.

Snart elitat den, ska bara skaffa sista motorn. Kul maskin, men jag märker att jag spelar den annorlunda jämfört med Tiger P. Sidescrapar mycket mer med den, mest på grund av tornets position mitt på vagnen och det svaga pansaret fram.
Citera
2014-07-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Hoppas att du har sett nerfen av kv1s? Info från FTR.

- the top gun remains the 122mm D-2-5
- DPM nerfed from 1525 to 1220
- reload time nerfed from 15,34 secs to 19,17 secs
- ROF nerfed from 3,91 to 3,13
- gun accuracy nerfed from 0,441 to 0,46
- aim time nerfed from 3,26 to 3,45
- accuracy spread after turning turret nerfed by cca 10 percent, various (quite strong) accuracy on the move nerfs, but the accuracy while moving maximum speed without turning was actually buffed somewhat, so we’ll see how exactly will this behave
- depression nerfed from -8/+25 to -3/+20
- weight increased from 43,97 to 46,5 tons
- the engine power remained the same, but hp/t got nerfed from 13,6 to 12,9
- forward/reverse maximum speed nerfed from 43/11 to 34/14
- terrain passability on soft terrain got actually buffed a bit, the others remain the same
- viewrange buffed from 330 to 340

Den blir totalt värdelöst dålig och ospelbar. Med andra ord lär det göra en hel del statpadders och seal clubbers sura.
Ja jag har hört talas om det. Kommer det i 9.2 eller 9.3? Ska de inte dela upp KV-1S i två vagnar i 9.3? Tanken är att jag ska hinna researcha IS innan nerfen åtminstone.
Citera
2014-07-22, 07:04
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Ja jag har hört talas om det. Kommer det i 9.2 eller 9.3? Ska de inte dela upp KV-1S i två vagnar i 9.3? Tanken är att jag ska hinna researcha IS innan nerfen åtminstone.

Japp, det stämmer tror det rör sig om 9.3.

Det blir en KV-85 på tier 6 om jag fattat det hela rätt och som toknerfas enligt ovan och KV-1S som flyttas ner till tier 5, dock inte sett stats för den än. Så du har nog tid på dig att grinda fram till IS.
Citera
2014-07-22, 08:52
Medlem
different_trips avatar
Så jävla typiskt WG. Man har låtit KV1S vara hur länge som helst, men nu har allt lipande gett gehör och den nerfas sönder.

Reloaden är rent av löjlig, 19 sekunder?! Fan mer än riktiga stora TDs.
Gun depression -3? Så man ska inte kunna stå på en bro längre och skjuta?

De kunde väl dragit av 40 dmg från alphan istället så hade allt annat löst sig själv. Det är inte så att den redan har lång reload och aimtime. Sen får man fan också titta på hur tanksen fungerar när dem spelas som det är tänkt, en tank på vägen helt enkelt.

Att balansera den efter elite, med fulla moduler och crew med fyra skills...
Citera
2014-07-22, 09:07
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Så jävla typiskt WG. Man har låtit KV1S vara hur länge som helst, men nu har allt lipande gett gehör och den nerfas sönder.

De kunde väl dragit av 40 dmg från alphan istället så hade allt annat löst sig själv. Det är inte så att den redan har lång reload och aimtime. Sen får man fan också titta på hur tanksen fungerar när dem spelas som det är tänkt, en tank på vägen helt enkelt.

Saken är ju att den är som snabb som en medium, med ganska tungt pansar och hp som den heavy den klassas som, en tier 7/8 kanon samt att den har grym elevation på kanonen för att vara rysk. Den är helt enkelt för bra, men nu nerfas den ju totalt sönder. Att bara plocka bort 40 skada hade varit en piss i Nilen med allt gottit den redan har.

100 alfa bort, -5 istället för -8 och det hade räckt för att den inte skulle vara groteskt op längre.
Citera
2014-07-22, 10:15
Medlem
knypplarNs avatar
Fast skulle de börja trixa med alfan skulle det bli problem med tanke på att skadan är baserad på kaliber.

Nu verkar nerfen bli väldigt hård men ärligt talat så behövdes det nog, KV1S har inga egentliga svagheter som det är nu vilket gör att den är alldeles för bra även när en dålig spelare sitter i den.

För övrigt blev jag ammorackad tre matcher i rad igår. Skön RNG.
Citera
2014-07-22, 10:34
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Saken är ju att den är som snabb som en medium, med ganska tungt pansar och hp som den heavy den klassas som, en tier 7/8 kanon samt att den har grym elevation på kanonen för att vara rysk. Den är helt enkelt för bra, men nu nerfas den ju totalt sönder. Att bara plocka bort 40 skada hade varit en piss i Nilen med allt gottit den redan har.

100 alfa bort, -5 istället för -8 och det hade räckt för att den inte skulle vara groteskt op längre.

De tog väl 8km/h på hastigheten också?

Att den är för bra är det inget snack om, men när man lägger på 0,1s i sikttider på våfflan och reload ökar med 0,2s på en Rhm så undrar man om de käkat svamp före dem gick på kv1s.

Tur man redan kört den linjen.

Men är det konfirmerade nerfs?
Citera
2014-07-22, 12:22
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
De tog väl 8km/h på hastigheten också?

Att den är för bra är det inget snack om, men när man lägger på 0,1s i sikttider på våfflan och reload ökar med 0,2s på en Rhm så undrar man om de käkat svamp före dem gick på kv1s.

Tur man redan kört den linjen.

Men är det konfirmerade nerfs?

Troligtvis är det inte ens konfirmerade nerfs, utan det är taget från "tank viewer". Men ja, duttar man bara lite på alla waffelträgers och samtidigt nerfar sönder KV-1S, kan man ju börja undra alltså.
Citera
2014-07-22, 19:57
Medlem
xyklopfs avatar
Kanske bara jag, men det är markant skillnad på MM och "spelarkvalitén" när man kör med premium jämfört med gratisspelandet. Bättre matchade lag och mera seriöst spelande.

Angående den ev. nerfen av KV1S. På tiden tycker jag. Trist förstås för de som använder den, men den är på tok för op. En anledning till att nationbattles försvann var att möta lag med enbart sådana i, man blev helt enkelt överkörd. Samma gällde lag med enbart Hellcats i. 15-0, 15-1, 15-2 osv var inte alls ovanligt då.

Marder 2 var också väldigt populär när den kom och tydligen alldeles för op, så WG nerfade den 8 (!) gånger i sträck. Numera ser man inte den så mycket på matcherna. Blir en vagn FÖR populär så kan man nog räkna med att WG gör något åt den. På gott och ont.
Citera
2014-07-22, 20:10
Medlem
Citat:

Gråt mer

Era glansdagar är över och ni får börja lära er spela som alla andra.

Kanske det är dags att börja spela WoT igen för min del!
Citera
2014-07-22, 21:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Kanske bara jag, men det är markant skillnad på MM och "spelarkvalitén" när man kör med premium jämfört med gratisspelandet. Bättre matchade lag och mera seriöst spelande.
Paranoia brukar sånt bortförklaras som men jag köpte en månad premium + lite gratisdagar och wr gick upp 0.19%, med 26k matcher i bagaget är det rätt mycket fler vinster än normalt.
När jag tittat på noobmeter har jag vissa 7 dagarsperioder haft wr över 54% och jag har verkligen inte haft hälsan att ligga på topp, bla ändringar av mediciner har strulat med både uppmärksamhet, energi och koncentration.

Jag skjuter lite mer med premiumammunition när jag har premiumkonto men bortser man från su-152 så är det inte mycket men gillar att trolla ibland med m3 lee och t127 som kan va grymt op ibland.

Framöver kommer jag inte ha premiumkonto om jag inte får det gratis och mest spela sporadiskt men kommer jag ihåg kan jag skriva en uppdatering.

Citat:
Marder 2 var också väldigt populär när den kom och tydligen alldeles för op, så WG nerfade den 8 (!) gånger i sträck. Numera ser man inte den så mycket på matcherna.
Tycker den är otrevlig att möta, visst räcker med en välriktad fjärt för att slå ut den men bra tryck i kanonen.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-07-22 kl. 22:01.
Citera
2014-07-23, 01:50
Medlem
Ace Venturas avatar
Har inte spelat så mycket nu på slutet eftersom jag lackat ur på WGs jävla trollande med spelet. Som nu t.ex.. Laddade just ur 4 skott på en M103 med T57 från 20-30 meters håll.... - för 0 damage!? Herregud!!!? Alla 4 var klockrena sidoskott!!! Nej, fy fan. Det är sånt jävla skit med det här spelet nu så det liknar ingenting.

Säger bara det. Spendera inte era surt förvävade slantar på det här jävla horspelet och de satans jävla vitryssarna som styr skiten. Stay away! Det kommer (förhoppningsvis) bättre tankspel snart att köra.

Armored Warfare. Vi väntar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in