2014-07-21, 00:49
Medlem
xyklopfs avatar
Preliminära patch notes 9,2.

Men seriöst! Måste sovjetiska vagnar buffas ännu mera?? Har de nånsin nerfats?

http://ftr.wot-news.com/2014/07/01/0-9-2-supertest-patchnotes/
Citera
2014-07-21, 02:31
Medlem
xyklopfs avatar
Usch vilka kålrotslag man hamnar i nu. Mer eller mindre standard nu att MINST 8 i laget ska ha mindre än 50 exp när matchen är över. Heavies som står stilla halva/hela matchen, scouts som tror de är TD´s o.s.v. Inte hjälper det att använda chatten och skrika ut "check the f###ing minimap." I och för sig kan de flesta inte engelska med tanke på vad som skrivs där...

Och det ska knuffas och vådaskjutas ständigt.
Hade just en match på Karelen där våra två arty´s fick den ljusa idén att testskjuta i startområdet . Hejdå xyklopf och en till.

Annan sak jag märkt. Har en funktion som gör att man ser vem som slog ut en i en match, men den funkar bara ibland. Mer och mer exploderar man bara plötsligt och sen ser man inget. Gäller även matcher utan arty´s. Något WG har ändrat eller?
Citera
2014-07-21, 02:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Annan sak jag märkt. Har en funktion som gör att man ser vem som slog ut en i en match, men den funkar bara ibland. Mer och mer exploderar man bara plötsligt och sen ser man inget. Gäller även matcher utan arty´s. Något WG har ändrat eller?
Recieved damage announcer?
Citera
2014-07-21, 03:35
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Recieved damage announcer?

"visa vagnen som förstörde din vagn i post-mordem-läge", finns på allmänna inställningar.
Citera
2014-07-21, 08:40
Medlem
Citat:

Nej, du får bara se fiendetanken som dödar dig om den är lyst (spottad). Annars inte.
Citera
2014-07-21, 10:20
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

LOL, någon som tror på Russian Bias.

T-44, samt den mindre populära USSR TD linjen buffas. T-44 var trevligt, men var inget måste.
Dessa TDs får bättre RoF vilket antagligen behövs eftersom de förlorade camo med senaste TD nerfen.

Intressanta buffar är aim time på AMX 50B och Indienpanzer samt OTM på Patton.
HESH shell penetration på 183an nerfas till 230 eftersom tanken inte är balanserad kring att folk ska skjuta guldammo i den, vilket bara visar hur aningslösa WG är när det gäller balaneringen.

Waffenträgers nerfas, men det är bara en marginell nerf.
Citera
2014-07-21, 13:19
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderBerg
Nej, du får bara se fiendetanken som dödar dig om den är lyst (spottad). Annars inte.
Tack för hjälpen .

Mötte just en VK 72.01 K. Jäklar vilken best det var . Enda gången hittills jag sett en sådan.

http://worldoftanks.eu/encyclopedia/vehicles/germany/vk7201/
Citera
2014-07-21, 18:13
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Vadå sovjetiska vagnar buffas? Det är vagnar man knappt ser som det är.
T-44 behöver dessutom alla buffar den kan få då den är praktiskt taget värdelös.

Nerfsen på Waffentragen är också meh. Det har enorma kanoner med autoloaders, men sen då? Skjut HE på rätt ställe så ryker både moduler och crews åt helvete på första träffarna.

Jag erkänner jag tyckte att de har helt sjuka och svor som fan. Nu laddar jag bara HE och sniprar - pang borta.

Edit:

I det stora hela så är nerfs och buffs helt meningslöst så länge man inte löser matchmakingen. Man kan nerfa en Waffentrager hur mycket man vill, men kommer det 2-3 st i ett lag så kvittar det.

Det bör finnas ett antal fasta platser i varje game som måste fyllas. Vem fan bryr sig om det skulle ta 15 sekunder längre att ta sig in i ett game - så länge det är jämt och fint.
Senast redigerad av different_trip 2014-07-21 kl. 18:22.
Citera
2014-07-21, 22:08
Medlem
På tal om matchmaking upplevde jag en riktig välsignelse idag. Rullar runt i min KV-1S och i en match är jag den enda tier 6 i mitt lag, motståndarlaget har också bara en tier 6, en Hellcat. Resten är tier 5 och 4... Jag fick "bara" 8 kills den matchen. Like a dwarf among midgets!
Citera
2014-07-21, 22:30
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
På tal om matchmaking upplevde jag en riktig välsignelse idag. Rullar runt i min KV-1S och i en match är jag den enda tier 6 i mitt lag, motståndarlaget har också bara en tier 6, en Hellcat. Resten är tier 5 och 4... Jag fick "bara" 8 kills den matchen. Like a dwarf among midgets!

Hade liknande pissmatch men utan en massa dödade, hetzer i tier4 match och chans att vinna 89%
Mitt lag hade 13 vagnar med wn8 med snitt på 15 vagnar 464.26, fienden hade 14 vagnar med wn8 med snitt på 15 vagnar 189.66.

Ni kan ju tänka er själva hur matchen såg ut med dom statsen, visst jag vann ju och 854 skada men inte roligt att spela i ett lag så överlägset

Om mm ändå tittade på spelarstats när lagen sattes ihop :/ att bara väga in vagnar ger inte jämna lag.
Citera
2014-07-22, 00:35
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Streams är ganska värdelösa, har jag tid att se det så har jag också tid att spela själv. Gissa vilket jag föredrar.
Replays har en fördel, om man har problem med en tank kan man se hur andra bra spelare kör den och lära sig av det.

Japp, replays kan ju ha ett visst värde, streams gör mig (precis som dig) bara sugen på att gå ut och spela själv.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Svarade på ditt PM.

Medelåldern på WoT är nog rätt hög, i varje fall i Sverige. Att se andras repriser och analysera olika matchsituationer tycker inte jag är trams utan ett bra sätt att utveckla sitt eget spelande. Med tanke på att spelmekaniken är rätt avancerad för att vara ett FPS (eller tredjepersonsskjutare) underlättar det inlärningskurvan att kolla guider där man får viktig information serverad. Att känna till penetration och pansar på alla vagnar i en match tar en stund att lära sig men är värdefull kunskap när man väl är i strid för att undvika onödiga skott eller kanske ta ett chansskott som kan bli matchavgörande. Att verkligen lära sig hur camo och spotting fungerar är även det värdefullt men svårt om man inte antingen testar i ett träningsrum eller kollar en guide som någon annan gjort.

Repriser är det inget fel på, där kan man både få analyser av andra och se sina egna misstag. Men att sitta och fanboya andra spelare när de streamar sina matcher känns lite som samma fenomen som skrikande fjortistjejer framför valfritt pojkband

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Streams är inget jag brukar kolla på, men har lärt mig jävligt mycket av att se klipp på YouTube. Jag byter nog ingen speltid mot att kolla klipp men det är betydligt enklare att analysera matcher när man inte själv spelar vilket gör att man ökar uppfattningen för hur andra beter sig och agerar i olika situationer. Framförallt tycker jag det är lärorikt att se hur bra spelare gör att för att klara sig ur kniviga situationer där man kanske ensam måste bära laget till seger i slutskedet av en match. Dessutom tycker jag "recensioner" av vagnar kan vara bra för att se huruvida ett träd är värt att grinda eller inte. Även om olika spelare gillar olika vagnar kan det vara intressant att se hur en vagn bör/ska spelas för att få en uppfattning om hur man själv skulle gilla den.

Kan hålla med dig här. Satt och kollade på min första WoT stream på WG's hemsida för någon vecka sen, två topplag mot varandra och tyckte inte det gav mig speciellt mycket faktiskt. För icke insatta är det ju ett stort ? vad som försiggår egentligen. Till det hade man två kommentatorer som försökte att liva upp 5 minuters campande på Steppes, ingen lätt uppgift, sen small det och alla dog inom loppet av ytterligare ett par minuter där ett misstag är direkt avgörande. Som sagt, inte lätt att analyseras en sån match och dra lärdommar av det hela.

Ser förvisso på en del youtube klipp, där man kan lära sig en del matnyttigt. Reviews brukar jag inte kolla på, men den här var förjävla rolig. En total toksågning av T28 och den får mig inte direkt sugen på att köpa en, trots att killen egentligen gör en riktigt bra match och får det att se enkelt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av lubb

Hoppas att du har sett nerfen av kv1s? Info från FTR.

- the top gun remains the 122mm D-2-5
- DPM nerfed from 1525 to 1220
- reload time nerfed from 15,34 secs to 19,17 secs
- ROF nerfed from 3,91 to 3,13
- gun accuracy nerfed from 0,441 to 0,46
- aim time nerfed from 3,26 to 3,45
- accuracy spread after turning turret nerfed by cca 10 percent, various (quite strong) accuracy on the move nerfs, but the accuracy while moving maximum speed without turning was actually buffed somewhat, so we’ll see how exactly will this behave
- depression nerfed from -8/+25 to -3/+20
- weight increased from 43,97 to 46,5 tons
- the engine power remained the same, but hp/t got nerfed from 13,6 to 12,9
- forward/reverse maximum speed nerfed from 43/11 to 34/14
- terrain passability on soft terrain got actually buffed a bit, the others remain the same
- viewrange buffed from 330 to 340

Den blir totalt värdelöst dålig och ospelbar. Med andra ord lär det göra en hel del statpadders och seal clubbers sura.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hade liknande pissmatch men utan en massa dödade, hetzer i tier4 match och chans att vinna 89%
Mitt lag hade 13 vagnar med wn8 med snitt på 15 vagnar 464.26, fienden hade 14 vagnar med wn8 med snitt på 15 vagnar 189.66.

Ni kan ju tänka er själva hur matchen såg ut med dom statsen, visst jag vann ju och 854 skada men inte roligt att spela i ett lag så överlägset

Om mm ändå tittade på spelarstats när lagen sattes ihop :/ att bara väga in vagnar ger inte jämna lag.

WG har ju ett eget skillsystem, bara att sätta upp lagen i en stor tabell innan matchen och portionera ut dem en efter en i varje lag efter ranking. Ettan i lag 1, tvåan i lag 2 etc, svårare än så är det inte tycker jag. Sen får man ju se till så att inte ena laget blir fullt med td:s och artys som möter ett helt lag med scouts och snabba mediums, även om det skulle vara kul.
Citera
2014-07-22, 00:42
Medlem
swebarbs avatar
på tiden kv1s blir nerfad, löjligt op tank det där för sin tier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in