Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-21, 23:53
Medlem
Glisseurs avatar
Kan man få en psykos/depression av MDMA? Har tidigare rökt cannabis (endast ett fåtal gånger) vilket slutade i en depression. Ska till Berlin i augusti och vill hemskt gärna testa MDMA, men är lite orolig med tanke på min tidigare erfarenhet av droger (inte för att cannabis och mdma har mycket gemensamt, men men...).

Kokain å andra sidan gick galant! har även testat MDMA för 1,5 år sedan, dock var det en väldigt liten dos. Blev snarare avtrubbad och ville gå hem från klubben. Kan tillägga att jag var rätt berusad på alkohol vid den tid då jag intog kristallerna.
Citera
2014-07-22, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Kan man få en psykos/depression av MDMA? Har tidigare rökt cannabis (endast ett fåtal gånger) vilket slutade i en depression. Ska till Berlin i augusti och vill hemskt gärna testa MDMA, men är lite orolig med tanke på min tidigare erfarenhet av droger (inte för att cannabis och mdma har mycket gemensamt, men men...).

Kokain å andra sidan gick galant! har även testat MDMA för 1,5 år sedan, dock var det en väldigt liten dos. Blev snarare avtrubbad och ville gå hem från klubben. Kan tillägga att jag var rätt berusad på alkohol vid den tid då jag intog kristallerna.

självklart kan man få psykos eller bli långtidsdeprimerad utav MDMA.
Citera
2014-07-22, 11:35
Medlem
Glisseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
självklart kan man få psykos eller bli långtidsdeprimerad utav MDMA.
Hur kommer det sig? även om man inte tänkt ha ett långvarigt bruk?
Citera
2014-07-22, 13:48
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Hejsan! Ber om ursäkt ifall detta redan tagits upp i tråden men klarar inte av att läsa allt i mitt nuvarande tillstånd.

I helgen tog jag "E" för första gången i mitt liv, helt underbart! Tog totalt ca 6 tabletter på 3 dagar.

Nu ca 1,5 dag senare mår jag verkligen skit! Illamående, dålig aptit, väldigt yr, dålig balans, svårt att fokusera, utmattad osv. Känner mig helt enkelt jäääääävligt bakfull. Kan jag påverka detta på något sätt eller måste jag helt enkelt vänta tills det går över och i så fall hur lång tid bör det ta?

Mvh
Citera
2014-07-22, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Hejsan! Ber om ursäkt ifall detta redan tagits upp i tråden men klarar inte av att läsa allt i mitt nuvarande tillstånd.

I helgen tog jag "E" för första gången i mitt liv, helt underbart! Tog totalt ca 6 tabletter på 3 dagar.

Nu ca 1,5 dag senare mår jag verkligen skit! Illamående, dålig aptit, väldigt yr, dålig balans, svårt att fokusera, utmattad osv. Känner mig helt enkelt jäääääävligt bakfull. Kan jag påverka detta på något sätt eller måste jag helt enkelt vänta tills det går över och i så fall hur lång tid bör det ta?

Mvh
Ja, du tog lite för mycket och för ofta helt enkelt. Illamåendet, balansen och att du är yr bör gå över snart men du kan känna dig deppig och ledsen i en vecka efteråt.
Citera
2014-07-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Hur kommer det sig? även om man inte tänkt ha ett långvarigt bruk?

Enkelt förklarat har man en brist på serotonin i hjärnan efter att ha tagit mdma, vilket då teoretiskt skulle kunna utlösa en depression om man redan har dålig kemisk balans i hjärnan så att säga.
Sen tycker jag att man generellt sett faller i depression av mdma-bruk när det är långvarigt bruk man talar om, precis som du antar.

Jag skulle personligen säga att risken för att få psykiska men efter en gång är försvinnande liten om allt går rätt till väga.
Citera
2014-07-22, 14:46
Medlem
Citat:

Mvh

5-HTP skall hjälpa att återhämta sig från en MDMA avtändning. Använd det 24 timmar efter intag ifall du vill använda det. Om man tar 5-HTP för nära inpå MDMA ruset kan det bli neurotoxiskt och man kan om man har extrem otur få sertoningen syndrom av. Du borde inte ta MDMA flera dagar i rad. Många påstår att det ökar de skadliga effekterna markant.
Citera
2014-07-22, 14:49
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:

Mvh
Har även sjukt ångest och fått några panikattacker där jag börjar gråta och hyperventilera, helt oförklarliga :S fan måste ju till jobbet imorgon, kan någon kunnig förklara för mig vad det är jag går igenom och hur jag ska göra?
Citera
2014-07-22, 14:51
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
5-HTP skall hjälpa att återhämta sig från en MDMA avtändning. Använd det 24 timmar efter intag ifall du vill använda det. Om man tar 5-HTP för nära inpå MDMA ruset kan det bli neurotoxiskt och man kan om man har extrem otur få sertoningen syndrom av. Du borde inte ta MDMA flera dagar i rad. Många påstår att det ökar de skadliga effekterna markant.
Okej finns det på Apoteket att köpa?
Det var över 24-timmar sedan som jag senast tog MDMA, hjälper det ändå om jag tar 5-HTP nu? Vad är det för slags medicin/preparat?
Citera
2014-07-22, 15:02
Bannlyst
Citat:
Okej finns det på Apoteket att köpa?
Det var över 24-timmar sedan som jag senast tog MDMA, hjälper det ändå om jag tar 5-HTP nu? Vad är det för slags medicin/preparat?
Inte på apoteket, men finns inrikes om du googlar snabbt. Dock dyrt inrikes.
Citera
2014-07-22, 15:06
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Inte på apoteket, men finns inrikes om du googlar snabbt. Dock dyrt inrikes.
Finns det ingen mat man kan äta istället som innehåller samma sak? Vissa vitaminer mm? Om jag beställer idag så får jag ju tabletterna tidigast i övermorgon..
Citera
2014-07-22, 18:38
Medlem
Citat:
Finns det ingen mat man kan äta istället som innehåller samma sak? Vissa vitaminer mm? Om jag beställer idag så får jag ju tabletterna tidigast i övermorgon..

Bit ihop, käka ordentligt med mat och rör på dig.
Det går över men det kan ta tid när man dragit på som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in