2014-07-21, 15:23
Medlem
Stämningsansökan: http://minfil.org/4cNcfbb2b9/St_mningsans_kan.pdf
Citera
2014-07-21, 15:50
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Kändisskvaller --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2014-07-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belkin1
Stämningsansökan: http://minfil.org/4cNcfbb2b9/St_mningsans_kan.pdf

Fy vad vidrigt, läst stämningsansökan.
Räcker med de två sidor jag fick fram.
Hur kan en människa sjunka så lågt o göra det som OL är anklagad för ?

Jag tror tyvärr att detta kommer att leda till att OL går helt fri ifrån åtalet, även det i högre instans.
Blir överklagat, de beslut som Tingsrätten avger.

Klassiska är att den åtalade driver tesen att flickan var med på det, gjorde inget motstånd, inbjöd till sexuell aktivitet, tillät OL att smeka hennes kvinnliga kroppsdelar osv osv.
Sedan hittar de säkert ngt foto eller strand bild, lättklätt vilket skall tolkas som "lösdriveri"
Försvaret har snokat, letat, förhört sig ang flickans leverne och vandel många år tillbaka.

Tyvärr, går de troligen till ett frikännande till slut !

Andra åsikter, tar gärna emot argument !
Citera
2014-07-21, 20:16
Medlem
xallos avatar
Det som är intressant är ju att modus operandi ser exakt likadant ut som med CH...

"tvingat målsäganden till oralt, vaginalt och analt samlag."

Det ser inte så jävla bra ut det här!
Citera
2014-07-21, 20:24
Medlem
glodhetts avatar
Spännande att se att han fått deckarförfattaren att företräda honom:
Advokat Jens Lapidus
Citera
2014-07-21, 21:03
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glodhett
Spännande att se att han fått deckarförfattaren att företräda honom:
Advokat Jens Lapidus

Varför är det spännande? Utveckla gärna...
Citera
2014-07-21, 22:40
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urfetich
Fy vad vidrigt, läst stämningsansökan.
Räcker med de två sidor jag fick fram.
Hur kan en människa sjunka så lågt o göra det som OL är anklagad för ?

Jag tror tyvärr att detta kommer att leda till att OL går helt fri ifrån åtalet, även det i högre instans.
Blir överklagat, de beslut som Tingsrätten avger.

Klassiska är att den åtalade driver tesen att flickan var med på det, gjorde inget motstånd, inbjöd till sexuell aktivitet, tillät OL att smeka hennes kvinnliga kroppsdelar osv osv.
Sedan hittar de säkert ngt foto eller strand bild, lättklätt vilket skall tolkas som "lösdriveri"
Försvaret har snokat, letat, förhört sig ang flickans leverne och vandel många år tillbaka.

Tyvärr, går de troligen till ett frikännande till slut !

Andra åsikter, tar gärna emot argument !
Vilken bevisning! Hon har berättat för andra att hon har blivit våldtagen och sedan ska dessa berätta för rätten vad hon har berättat för dem. Man undrar vad dessa "vittnens" berättelser skall kunna tillföra utredningen. Man undrar också om åklagarens bevisläge hade blivit bättre om "BO" berättat om händelsen för 25 personer som skulle kunna berätta vad "BO" berättat för dem.

Om det där är den enda bevisningen skulle det vara förvånande om det blir en fällande dom. Rättsintyget kan ju inte gärna vara värt något eftersom man kan anta att båda inblandade är överens om vilka hål som penetrerats.
Citera
2014-07-21, 22:50
Medlem
Å fan, det här har jag missat helt. Är sen längre tillbaks i tiden , inte numera, väl bekant med många nämnda namn. Har varit inne på Nymans Ur några gånger men tyckt att det har varit något obehagligt med hela upplägget, typ kostymen är för stor, noveau riche-pack som spelade världsvana, men ack så fel det blev. Är inte förvånad över att de utreds för Ekobrott heller. Som någon nämnde hänger ju merparten anställda runt Stureplan med högst tveksamma "vänner".
Köpte mina klockor i Zürich, trots allt, och det är jag glad för. Är brodern J från Kroons ute ur företaget? Han var alltid reko mot mig.

Valet av advokat är självklart. Det florerar snabba cash-karaktärer runt den lilla butiken på Biblioteksgatan.
Senast redigerad av glendale 2014-07-21 kl. 22:57.
Citera
2014-07-22, 06:44
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det som är intressant är ju att modus operandi ser exakt likadant ut som med Hurtig...

"tvingat målsäganden till oralt, vaginalt och analt samlag."

Det ser inte så jävla bra ut det här!
Är det hovreportern du syftar på eller..
Citera
2014-07-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
... Har varit inne på Nymans Ur några gånger men tyckt att det har varit något obehagligt med hela upplägget, typ kostymen är för stor, noveau riche-pack som spelade världsvana, men ack så fel det blev...
har varit skillnad pa broderna, och broderna och personalen
varit lite show, inte alls 'obehagligt' och 'noveau riche' bakom fasaden
men da personalen varit med, sa har man kort sa
sen alla kunder har inte kant sig bekvama i butiken
darfor han man lart kanna vissa och gjort legala affarer utanfor butikerna
en ar ju helt sjysst, som jag ser det, medan en annan bakom ridan ocksa ar helt sjysst, men haft lite balt-maffia influence utat
men personalen har ju varit skrap
tror mer pa broderna an pa personalen
vill betona att jag inte vet nagot om det specifika fallet
Citera
2014-07-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Dom har precis haft en lansering av en ny klockmodell och haft ett hästpolo-event på gamla stadion, mycket möjligt att en efterfest har spårat ur, eller sur brud som inte fick rabatt på en Rolex. Han verkar ha varit i trubbel tidigare - kollade den hackade ursprungsfilen från Lexbase, kollar man sen med dagens utgåva nr 2 så finns han inte med längre, det är inte så konstigt då han har Magnus Gröndal (VD för Lexbase) i sin umgängeskrets, nedan bild på Gröndal med fru till höger:
http://www.nymansur.com/eventimg/6/4344.jpg

Det var min styvfar som höll i eventet. Hörde idag att han förtryckte sig på en kvinna på skokloster på en firmafest, varav hans fru, som ska vara en mycket trevlig och sympatisk tjej, låg i rummet bredvid. Han ska ha dunkat hennes huvud i handfatet och förtryckt sig på henne. Inte första gången något sådant händer.
Citera
2014-07-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxQUICKguyINbedxx
Det var min styvfar som höll i eventet. Hörde idag att han förtryckte sig på en kvinna på skokloster på en firmafest, varav hans fru, som ska vara en mycket trevlig och sympatisk tjej, låg i rummet bredvid. Han ska ha dunkat hennes huvud i handfatet och förtryckt sig på henne. Inte första gången något sådant händer.

Vad betyder ''förtryckte sig på henne''.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in