2014-06-11, 23:32
Medlem
Har hört från en bra källa att O.L. sitter häktad för att på en personalfest fullbordat en våldtäkt på en anställd. Han äger Nymans Ur så det ligger väl nära till hands att det är nån stackare därifrån. Om jag inte helt missminner mig så har han varit misstänkt för våldtäkt tidigare. Vet ni mer om äcklet?
Citera
2014-06-12, 02:03
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterSthlm
Har hört från en bra källa att O.L. sitter häktad för att på en personalfest fullbordat en våldtäkt på en anställd. Han äger Nymans Ur så det ligger väl nära till hands att det är nån stackare därifrån. Om jag inte helt missminner mig så har han varit misstänkt för våldtäkt tidigare. Vet ni mer om äcklet?

Dom har precis haft en lansering av en ny klockmodell och haft ett hästpolo-event på gamla stadion, mycket möjligt att en efterfest har spårat ur, eller sur brud som inte fick rabatt på en Rolex. Han verkar ha varit i trubbel tidigare - kollade den hackade ursprungsfilen från Lexbase, kollar man sen med dagens utgåva nr 2 så finns han inte med längre, det är inte så konstigt då han har Magnus Gröndal (VD för Lexbase) i sin umgängeskrets, nedan bild på Gröndal med fru till höger:
http://www.nymansur.com/eventimg/6/4344.jpg
Citera
2014-06-12, 08:32
Medlem
Någon som vet något mer? Skulle du kunna lägga upp/länka till lexbase1 där OL förekommer?

Någon som har länk till häktningsbeslut?
Senast redigerad av 3bbagron 2014-06-12 kl. 08:35.
Citera
2014-06-12, 10:20
Medlem
Hur är det med sekretess under häktning/förundersökning? Får man ut allt via personnumret? Någon som vet mer? Lär ju läcka ut till dagspressen inom kort.

Hittade O.L. här och han är tydligen involverad i flera bolag än Nymans Ur på Biblioteksgatan i Stockholm. Det råder iaf en mycket tryckt stämning i bolaget/butiken just nu enligt min källa
Citera
2014-06-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterSthlm

Har hört från en säker källa att han har/haft ett kokainmissbruk. Tror dock att han var på rehab och blev av med missbruket.
Citera
2014-06-12, 11:07
Medlem
Nu när jag tänker efter så ser han lite gay ut. Han är visserligen gift med en yngre dam.
Det behöver ju inte vara en kvinnlig anställd. Långt fler manliga anställda.
Citera
2014-06-12, 11:15
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Har hört från en säker källa att han har/haft ett kokainmissbruk. Tror dock att han var på rehab och blev av med missbruket.

Skall tydligen ha trillat dit igen...
Citera
2014-06-12, 14:43
Medlem
xallos avatar
Finns en del historier att berätta om den mannen, typ hans "flip" på klockmässan i Basel bland annat!
Citera
2014-06-12, 15:27
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Finns en del historier att berätta om den mannen, typ hans "flip" på klockmässan i Basel bland annat!
Kom igen och upplys oss!
Citera
2014-06-12, 16:06
Moderator
Schlesiens avatar
Mkt tunt med verifikationer ännu för påståendena om denne semikändis. Tråden lever på nåder ett tag till.

/ Moderator
Citera
2014-06-12, 17:16
Medlem
OL är ännu inte häktad, men däremot sitter han anhållen.
Häktningsbegäran från åklagare väntas lämnas in till tingsrätten under fredagen.
Citera
2014-06-12, 17:34
Medlem
I vilket skede blir handlingarna offentliga? Är det bara att uppge personnumret för Stockholms Tingsrätt? Inväntar fredag m a o.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in