Citat:
Ursprungligen postat av
ensamstark
Gjorde nyss mitt sämsta stick. Råka spilla lite på när jag öppna ampullen så fick bara 1ml gelenika i pumpen denna gång.. När jag sätter sticket var det 100% smärtfritt, kände inte ens att den åkte in. Aja väl inne så jag ska aspirera = inget blod och börjar trycka. Det var något sjukt jävla segt och jag var hal på fingrarna pga oljan jag spillt och jag pressa och nålen vibrerade lite pga nervositet men mest för att jag fick trycka så jävla..
Har bara gjort 5 stick i höger lår och det kan ju knappast blivit en ärrbildning, växlar mellan höger och vänster. Vad kan jag räkna med för konsekvenser att jag vispa med nålen? Kommer jag bli svullen och jätte ont imorgon men som kommer läka?
5 stick efter varandra på samma ställe är för mkt.
beroende på hur ofta du sätter då såklart, men eftersom de va galenika så gissar jag e5d eller nått i den stilen.
växla mellan v och h

men byt ut benet ett tag då som gick trögt.
sen bara för att de är rekat att sätta högt upp så är de inget måste, men sätt inte jätte långt ner de gör ondare om jag får gissa, och inte insidan.
vet exakt va du menar med om man är hal på fingrarna blir sjukt drygt ibland och extra skakigt.
undvik de, men fattar att de inte va med flit. :P
--
svullen tror jag inte, oroa dej inte över de.
de känns sådär ibland, bara att byta.
tänk dom som stuckit sig i många många år och dom hittar fortfarande ställen att föra in en liten nål på.