Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Ibland kan jag bli så "mätt" på alla fyrkantiga hus, men paradoxalt nog så gillar jag inte heller runda hus. Ett rundat hörn eller rum går an men sen känns det inte längre som ett hus för mig. Varför blir det så trist med alla räta linjer och begränsningar som rumsuppdelning innebär, det finns liksom inget mer att välja på. Det blir isf. öppna ytor med kök och vardagsrum i ett, men fortfarande är det fyra väggar runt om. Det känns ibland som att jag saknar en dimension. Ursäkta flummet, men detta har jag funderat på länge.

Stora burspråk brukar jag gilla, helst sådana som man kan möblera.
Själv gillar jag funkisvillor, de brukar ha en attraktiv blandning av rundade partier, burspråk och liknande. Samtidigt är de stilrena, rymliga och praktiska med fina detaljer. Det är inte en låda, men ändå praktiskt. Det finns en helt fantastisk villa i Bromma precis ovanför Ängbybadet som var till salu för ett par år sen, den hade platsat i tråden. Otroligt vacker, och förstås kostade den en bit över 20 miljoner kronor.
Apropå Bromma såg jag det här:
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ1070_1341925647
Det är alltså ett sommarstugearrende med en stuga stor som en stor kolonistuga för 1,5 miljoner kronor. Om jag inte är helt ute och cyklar är det ungefär som att köpa ett hyreskontrakt alltså(?). Man äger egentligen ingenting utan har ett hyresavtal på huset att nyttja det som sommarstuga... Förstås ett fantastiskt läge, men ändå.