2013-06-10, 18:25
Medlem
jag och min flickvän ska oxå flytta ihop men där lägger hon ut mest pengar då hon har mer pengar.

samboavtal ser jag som självklart, skiter sig allt vill jag inte sno hennes pengar, klart att hon ska ha dom.
Citera
2013-06-23, 12:57
Medlem
TS borde skriva vad som hände.

Mer än ett år som gått. Blev ovanligt intresserad av att läsa tråden när jag såg den).
Citera
2013-06-24, 21:16
Medlem
Pestenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Självklart ska du skriva samboavtal men tycker inte hennes villkor är orimliga heller.
Sen att du river när det känns rätt för dig är en sak men hon ger ju långt ifrån några golddigger vibbar tycker jag.
10 år senare och 3 barn senare så kan du ju riva, förstår ju att hon vill kunna ha en viss trygghet med om ni går isär eller något skulle hända med dig, gör en kompromiss om du inte redan gjort det så skriv ett testamente och skriv in att lägenheten tillfaller henne om ni har barn och att något skulle hända med dig?

Wow, inte läst om oljemiljardären i Fagersta som blev mördad av sin fru för pengarna?
Citera
2013-06-24, 22:18
Medlem
Katzyns avatar
Det låter rimligt, men jag skulle vilja göra ändringen att ni väntar till barnet fötts och ni skrivit på gemensam vårdnad om barnet.

Det händer faktiskt att man får missfall efter tredje månaden. Det händer också att män blir dumpade kort före förlossningen, och att kvinnan sen vägrar skriva på gemensam vårdnad, vilket kan vara svårt för mannen att få då, i och med att hon blir barnets anknytningsperson.

Om det hon oroar sig för att är att du ska lämna henne med ett barn utan någonstans att ta vägen, bör du oroa dig för att hon tar med sig en av dina miljoner och sticker med ert barn.

Sen antar jag att hon kommer att ha inkomst och investera även sin inkomst i ert gemensamma liv, vilket gör att förhållandena ekonomiskt jämnas ut något på sikt.
Citera
2013-06-25, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pestenstid
Wow, inte läst om oljemiljardären i Fagersta som blev mördad av sin fru för pengarna?

Vad har det med vad jag skrev att göra i en dessutom död tråd? Dom mordiska golddigger vibbarna gav som sagt inte ts tjej...
Citera
2014-07-18, 15:22
Medlem
Eeries avatar
Hej på er. Hade faktiskt glömt bort den här tråden. Såg att folk ville ha en update efter ett år. Nu har det gått två år.

Här kommer en update i väldigt lätt format.

Jag valde att inte flytta ihop med henne, då hon inte ville skriva samboavtal, jag köpte lägenheten själv. Cirka 11 månader efter att jag köpt den inkom det en begäran från jurist om bodelning trots att hon aldrig bott i bostaden. Hon hävdar att hon visst bott där och att hon även bott i min förra lägenhet.

Jag bestred och hon skickade in till TR så för närvarande sitter vi i ett bodelningsförfarande med bodelningsförrättare. Hon är alltså en idiot och en golddigger.

Oskönt att man inte kan köpa en bostad i en relation utan att löpa risken att behöva bodela om någon av parterna är svagbegåvad.
Citera
2014-07-18, 16:10
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Hej på er. Hade faktiskt glömt bort den här tråden. Såg att folk ville ha en update efter ett år. Nu har det gått två år.

Här kommer en update i väldigt lätt format.

Jag valde att inte flytta ihop med henne, då hon inte ville skriva samboavtal, jag köpte lägenheten själv. Cirka 11 månader efter att jag köpt den inkom det en begäran från jurist om bodelning trots att hon aldrig bott i bostaden. Hon hävdar att hon visst bott där och att hon även bott i min förra lägenhet.

Jag bestred och hon skickade in till TR så för närvarande sitter vi i ett bodelningsförfarande med bodelningsförrättare. Hon är alltså en idiot och en golddigger.

Oskönt att man inte kan köpa en bostad i en relation utan att löpa risken att behöva bodela om någon av parterna är svagbegåvad.

Fyfan

Inget illa menat, men nu blev tråden än mer intressant.

Har ni pratat med varandra mellan fyra ögon?
Citera
2014-07-18, 16:17
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Fyfan

Inget illa menat, men nu blev tråden än mer intressant.

Har ni pratat med varandra mellan fyra ögon?

Det är en lång historia som inkluderar mycket annat, en hel del är utelämnat av mig i min update. men till syvende och sist så vill hon bodela en lägenhet som hon aldrig bott i.

Prata med henne vill jag helst slippa även om det är oundvikligt att vi pratar.
Citera
2014-07-18, 16:31
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Du älskar henne och det är ju bra. Men du kan inte göra det med 100% av ditt hjärta, spara 10% till din hjärna.
Osäkra och paranoida tjejer är gulliga i början. Men i längden så kommer det att trasa sönder er

Testa att bo ihop men inte i en nyköpt lgh för 2 milj. Du måste ju se hur hon kommer att funka att bo ihop med först.
En del tjejer ska man bara inte bo ihop med.

Kul att du tog åt dig av att dumpa henne.

Man ska som man alltid använda hjärnan före hjärtat. För kvinnor är det tvärtom. Så akta dig för kvinnor som använder hjärnan mer än hjärtat.

Lycka till med bodelningen!
Citera
2014-07-18, 16:35
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Hade jag inte vetat att hon var kvinnan i mitt liv hade jag inte orkat ta mig igenom de mer stormiga delarna av förhållandet. Vi hade gått skilda vägar för ett bra tag sedan.

Du ser!

Låt detta vara en lektion för alla män där ute. Ingen kvinna är speciell. Ingen man heller för den delen.
Citera
2014-07-18, 16:36
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malko
Kul att du tog åt dig av att dumpa henne.

Man ska som man alltid använda hjärnan före hjärtat. För kvinnor är det tvärtom. Så akta dig för kvinnor som använder hjärnan mer än hjärtat.

Lycka till med bodelningen!

Alltså jag skulle ju köpa bostaden oavsett, antingen själv eller tillsammans. Tillsammans krävde dock samboavtal vilket hon motsträvigt gick med på att skriva muntligt för att sedan inte skriva något utan istället flyttade hon aldrig in, hon fick inte, och efter ett kort tag gick vi isär helt. Jag köpte den således själv men nu menar hon att vi var ett par och att hon dessutom bott där och eftersom det inte finns ett samboavtal eftersom hon vägrade skriva på så är sitsen lite prekär.

Dock kan hon inte hävda att hon bott där mer än ett par veckor så en eventuell ekonomisk kompensation blir liten. Därav hävdar hon att vi var sambo på min förra adress i 1½ år innan dess för att kunna få mer pengar om hon vinner. Hon har inget att förlora på att göra detta mer än sin anständighet. Dok var hon aldrig skriven på min gamla adress och hon har heller aldrig betalt en räkning elelr fört över några pengar till mig för något som rör hushållet. Hon har heller aldrig bott där. Men påstå saker kan ju alla göra och det är rätt obehaglig sits att vara i.
Senast redigerad av Eerie 2014-07-18 kl. 16:39.
Citera
2014-07-18, 17:26
Medlem
Citat:
Kära FB!

Jag har nu umgåtts med en donna i 1,5 år. Vi har haft våra gräl och meningsskiljaktigheter. Både mindre och större. Jag bor sedan tidigare i en BR och hon bor hemma. Vi har dock ett tag pratat om att flytta ihop och det har då gällt min lägenhet. Nu så har vi fått en toppenchans, vi kan nämligen köpa en trea med möjlighet att köpa loss råvinden vilket skulle ge oss ett vindsetage på 130 kvm. Dock så kostar ju sånt en hel del. Jag kommer ha dryga 2 milj att stoppa in och hon har 0 kr.

Vi har bestämt oss för att förlova oss i sommar och gifta oss nästa sommar, vi har även diskuterat att försöka skaffa barn.

jag vill skriva samboavtal som ger mig mina 2 milj tillbaka om det spricker, hon tycker det är ok tills hon är gravid i månad 3-4 nånstans sen ska det rivas. Hon vill inte bli blåst säger hon. Saken är den att det vill inte jag heller. Jag har inget emot att betala mer till vardags, skämma bort henne och pyssla om henne. Det gör mig glad när jag får göra det. men samtidigt känner jag att mina bostadspengar är mina, separerar vi inte så spelar det ingen roll, separerar vi så har jag iaf inte förlorat en miljon.

Hon menar att hon inte vill att jag ska lämna henne med ett barn utan möjlighet till att lösa sin bostadssituation på ett vettigt sätt.

Skälet till att jag är tveksam för stunden är vårt brokiga förflutna. Hon har nämligen blivit bedragen under väldigt lång tid i ett tidigare förhållande och är besatt av att hon kan komma att bli det igen. Vilket resulterat i allmän osäkerhet och ett stort behov av att kontrollera mig. Kontrollen består tex i att noggrant fråga ut mig vad jag anser vara otrohet, fråga mig om jag skulle kunna tänka mig att prata med andra tjejer om jag är ute osv. Hon har även fått för sig att jag flörtar med en kollega, min frisör, en läkare under ett läkarbesök, en tjej som jobbade i en klädbutik där jag skulle handla, en ex kollega att jag konstant tittar på andra.

Allt det har tärt på mig under vårt förhållande och jag har gjort slut ett flertal gånger men ångrat mig för det är verkligen en fin tjej, som jag älskar. Ja, jag är en toffel. Jag är rädd att hon en dag ska poppa upp och skälla ut mig för att jag bytte tre ord med nån kvinna på en krog eller att hon ska få för sig att jag är otrogen med en kollega eller ja vad som helst och sedan göra slut och dra...

Så vad ska jag göra?
  • Gå med på hennes krav?
  • Skita i samboavtalet helt
  • Kräva samboavtal (resultatet av detta val är okänt)

Snälla hjälp mig med input och fråga gärna om sånt ni undrar över. Det här är verkligen jobbigt och plågsamt för mig.

Sambo avtal definitvt. Hon har inget att säga till om när du lägger ner 2 milj.
Förklara bara för henne att du adlrig kommer lämna henne och att om något skulle hända s¨å skulle du inte låta din son/dotter sova på gatan med henne... SAMBOAVTAL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in