2014-07-18, 17:28
Medlem
Såg din update nu, läste bara första sidan. Told ya, samboavtal lol...

Hoppas de löser sig för dig!!
Citera
2014-07-18, 18:39
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassol
Såg din update nu, läste bara första sidan. Told ya, samboavtal lol...

Hoppas de löser sig för dig!!

Eh ja, det absurda är ju att hon inte ville det och då lät jag inte henne flytta in. Case closed tänkte jag.

Det kan ju inte vara rimligt att skriva samboavtal med någon man inte bott eller bor ihop med...
Citera
2014-07-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Alltså jag skulle ju köpa bostaden oavsett, antingen själv eller tillsammans. Tillsammans krävde dock samboavtal vilket hon motsträvigt gick med på att skriva muntligt för att sedan inte skriva något utan istället flyttade hon aldrig in, hon fick inte, och efter ett kort tag gick vi isär helt. Jag köpte den således själv men nu menar hon att vi var ett par och att hon dessutom bott där och eftersom det inte finns ett samboavtal eftersom hon vägrade skriva på så är sitsen lite prekär.

Dock kan hon inte hävda att hon bott där mer än ett par veckor så en eventuell ekonomisk kompensation blir liten. Därav hävdar hon att vi var sambo på min förra adress i 1½ år innan dess för att kunna få mer pengar om hon vinner. Hon har inget att förlora på att göra detta mer än sin anständighet. Dok var hon aldrig skriven på min gamla adress och hon har heller aldrig betalt en räkning elelr fört över några pengar till mig för något som rör hushållet. Hon har heller aldrig bott där. Men påstå saker kan ju alla göra och det är rätt obehaglig sits att vara i.

Det borde ju vara böter på att belasta tingsrätten med sån här idioti! Hoppas hon inte lyckas manipulera folk i er omgivning att vara på hennes sida i konflikten bara. Har du bra kontakt med gamla eller nya grannar så kan det nog vara en god idé att ta de som vittnen till att hon inte bott i någon av dina lägenheter.

Hur som helst är den här tråden en bra varning till de som förblindade av kärleken ger sig in destruktiva förhållanden.
Citera
2014-07-19, 09:56
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Eh ja, det absurda är ju att hon inte ville det och då lät jag inte henne flytta in. Case closed tänkte jag.

Det kan ju inte vara rimligt att skriva samboavtal med någon man inte bott eller bor ihop med...

Kan du få med dina grannar som vittne på att hon inte bott där?

Vet inte hur sådant här fungerar, kan bara beklaga läget
Citera
2014-07-21, 08:25
Medlem
Eeries avatar
Har intyg från hela styrelsen i min gamla bostadsrättsförening då jag även själv satt i styrelsen så ringde jag upp dem och förklarade läget. Samtliga ställde upp då de vet hur det ligger till, vi hade till och med styrelsemöten i min gamla lägenhet. Även två grannar på den nya adressen har varit och hälsat på i min nya lägenhet, den ena av nyfikenhet på den renovering som jag gjorde då hon bor i en likadan lägenhet och ordföranden som hälsade välkommen och kikade att renoveringen verkade ok.

Så jag har en hel del intyg från folk.

Även mäklaren som sålde lägenheten till mig intygar att jag köpte den själv, hon visste inte ens om att jag hade en relation när jag köpte bostaden.
Citera
2014-07-21, 08:27
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:

Hur väl känner du de nya grannarna? Som en posten över så kan de verifiera att ditt ex aldrig bodde där ifall de har koll på läget.

Annars, posten? Har de delat ut brev till henne på adressen? Kanske inte är starka bevis nog för rätten dock.
Citera
2014-07-21, 09:46
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Hur väl känner du de nya grannarna? Som en posten över så kan de verifiera att ditt ex aldrig bodde där ifall de har koll på läget.

Annars, posten? Har de delat ut brev till henne på adressen? Kanske inte är starka bevis nog för rätten dock.

Hon har inte varit skriven eller fått post till den gamla adressen. På den nya adressen var hon skriven i 2½ månad varav 1 månad var under tiden jag bodde där. Den första 1½ månaderna stod lägenheten tom då renovering pågick. Sedan skrev hon bort sig från adressen iom att relationen definitivt avslutades.

Posten delades ut en kort period till min lägenhet, via eftersändning, och jag överlämnade hennes post till henne vid de tillfällen vi sågs då hon inte bodde där.
Citera
2014-07-22, 21:48
Medlem
rejmans avatar
Haha fyfan.. gäller att vara strong, brudar kan ställa till med såna jävulskaper alltså. Blir knappt förvånad längre men detta fick mig fan att höja på ögonbrynen lite Tur att du klara dig ur fällan, tjejen är ju helt psyk.
Citera
2014-07-22, 21:52
Medlem
Hon verkar bara vara ute efter dina pengar.

EDIT: såg att det var en gammal tråd nu.

Förövrigt så kan man väl göra abort i månad 4-5?
Senast redigerad av Kratatch 2014-07-22 kl. 21:55.
Citera
2014-07-23, 05:18
Medlem
om ni köper lägenhet tillsammans bör väl köpesumman delas i två...
då har ni ju båda gått in med samma risk.
hon får ta lån till hela hennes del och du får ta lån till din del

du är ju schyst och betalar delar av din lånesumma direkt i kontantinsats + lite till kanske.
du ger henne möjlighet att göra en god affär på lägenheten men risken har ni ju båda ställt upp med.

säg att lgh kostar 2 000 ksek

hon: lån 1000 ksek
du : 300ksek i kontantinsats + lån 700 ksek

ni amorterar respektive lån efter egen förmåga, hon har sin ekonomi du din.

Edit: bahhh gammal tråd
Senast redigerad av obisvenkanobi 2014-07-23 kl. 05:21.
Citera
2026-05-03, 18:47
Medlem
Citat:
Hon har inte varit skriven eller fått post till den gamla adressen. På den nya adressen var hon skriven i 2½ månad varav 1 månad var under tiden jag bodde där. Den första 1½ månaderna stod lägenheten tom då renovering pågick. Sedan skrev hon bort sig från adressen iom att relationen definitivt avslutades.

Posten delades ut en kort period till min lägenhet, via eftersändning, och jag överlämnade hennes post till henne vid de tillfällen vi sågs då hon inte bodde där.
Supergammal tråd, men man undrar ju hur upplösningen blev?
Citera
2026-05-03, 22:14
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grainger-13
Supergammal tråd, men man undrar ju hur upplösningen blev?

Det blev förlikning till slut. Så inget rättsligt besked i frågan, vilket iofs hade varit intressant att ha fått.

Men nu är det över 10 år sedan och det är överspelat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in