2014-07-18, 00:56
Medlem
FlamingBacons avatar
Bevisar ju bara hur falskt och ondskefullt vårt nuvarande system är. Kan man ens föreställa sig hur det skulle låta om man fick reda på att aktivister från SMR nätmobbat en jude tills denne tog livet av sig. Ondskans hantlangare skulle klättra på varandra i sin iver att kasta fram förslag om allt från konstant övervakning till internetlicens.
Citera
2014-07-18, 07:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad bra det är att ha sådana tunga personer som den pensionerade städtanten micro i tråden som kan tillrättavisa poliser som inte har koll på lagen.

Nej helt klart finns det flera tänkbara brott här som faller under allmänt åtal och det är mycket intressant att en polis tar upp att det eventuellt kan rubriceras som ett politiskt brott. Om det är en korrekt bedömning sätter det förstås klart högre prio att utredda detta och begära in info från bl.a. twitter vilket säkerligen går även om det har blivit raderat av Lucas och de som skrev det.
Vilka skulle dessa rubriceringar vara - och nej, det är inte ens tänkbart att det kan tas upp som politiskt brott.
Citera
2014-07-18, 10:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka skulle dessa rubriceringar vara - och nej, det är inte ens tänkbart att det kan tas upp som politiskt brott.

Vilka lagtexter stödjer du dig på för det påståendet?
Citera
2014-07-18, 10:26
Medlem
Lucas:
Jag gillar Flashback. Visst skrivs det hemska saker där, men det är viktigt för demokratin med forum som garanterar allas yttrandefrihet.

Är det inte troligt att Lucas faktiskt finns bakom något nick? Har vi förlorat någon? Ännu mer tragiskt! Det här börjar bli personligt. Hur jag inte skulle vilja komma åt de skyldiga...
Senast redigerad av ManManne 2014-07-18 kl. 10:29.
Citera
2014-07-18, 10:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Direktlänk https://twitter.com/lucashertzman/status/481847817234042882

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Lucas:
Jag gillar Flashback. Visst skrivs det hemska saker där, men det är viktigt för demokratin med forum som garanterar allas yttrandefrihet.

Är det inte troligt att Lucas faktiskt finns bakom något nick? Har vi förlorat någon? Ännu mer tragiskt! Det här börjar bli personligt. Hur jag inte skulle vilja komma åt de skyldiga...

Ja och micro argumenterar starkt för att vi måste respektera hans åsikter för att respektera honom, annars är man en hycklare enligt henne.

Tillåt alltså inte att någon kväver yttrandefriheten genom att vantolka Lucas åsikter till att feministerna som mobbat ihjäl honom inte får kritiseras.
Citera
2014-07-18, 10:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vilka lagtexter stödjer du dig på för det påståendet?
Du frågar alltså om man stiftat en lag som säger att det här fallet inte faller under politiskt brott?

Är du verkligen så okunnig/obildad på området?
Citera
2014-07-18, 10:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja och micro argumenterar starkt för att vi måste respektera hans åsikter för att respektera honom, annars är man en hycklare enligt henne.

Tillåt alltså inte att någon kväver yttrandefriheten genom att vantolka Lucas åsikter till att feministerna som mobbat ihjäl honom inte får kritiseras.
Du tolkar alltså att Lucas gillade Flashback som att hen skulle tycka att det var okej att användas i kampen mot det ha stod för och definierades som?

Är du så där dum på riktigt?
Citera
2014-07-18, 10:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du frågar alltså om man stiftat en lag som säger att det här fallet inte faller under politiskt brott?

Om du hade varit läskunnig hade du sett att jag frågade dig vilka lagtexter du stödde dig på för att slå fast att det inte kan vara ett politiskt brott som polisen nämnde.

Givetvis kunde du som vanligt inte svara.

Citat:
Du tolkar alltså att Lucas gillade Flashback som att hen skulle tycka att det var okej att användas i kampen mot det ha stod för och definierades som?

Är du så där dum på riktigt?

Lucas gillade yttrandefrihet. Du vill begränsa den genom att få oss sluta kritisera de som näthatat ihjäl honom. Ja du är dum på riktigt.
Citera
2014-07-18, 11:04
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:

Om du ens hade googlat politiska brott, så hade du vetat att det klart och tydligt handlar om hot och trakasserier mot förtroendevalda, vilket tillsynes är exakt vad som har hänt.
Citera
2014-07-18, 11:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om du hade varit läskunnig hade du sett att jag frågade dig vilka lagtexter du stödde dig på för att slå fast att det inte kan vara ett politiskt brott som polisen nämnde.

Givetvis kunde du som vanligt inte svara.
Och jag frågar dig om du tror att det finns någon lagtext som utesluter det här som ett politiskt brott ..

Det fungerar inte så - en rubricering berättar vad som omfattas av rubriceringen - inte vad som utesluts.

Ni som hävdar att det finns rubriceringar som skulle täcka det här ärendet och som faller under allmänt åtal är de som skall leda det ni påstår i bevis. Tills ni gör det är det enbart tomtugg ni kommer med.

Citat:
Lucas gillade yttrandefrihet. Du vill begränsa den genom att få oss sluta kritisera de som näthatat ihjäl honom. Ja du är dum på riktigt.
Att gilla yttrandefrihet är skilt ifrån att användas som slagträ i kampanjer man inte står för eller ställer sig bakom. Fast att du/ni inte förstår det är ingen överraskning.
Citera
2014-07-18, 11:17
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Och jag frågar dig om du tror att det finns någon lagtext som utesluter det här som ett politiskt brott ..

Det fungerar inte så - en rubricering berättar vad som omfattas av rubriceringen - inte vad som utesluts.

Ni som hävdar att det finns rubriceringar som skulle täcka det här ärendet och som faller under allmänt åtal är de som skall leda det ni påstår i bevis. Tills ni gör det är det enbart tomtugg ni kommer med.

Att gilla yttrandefrihet är skilt ifrån att användas som slagträ i kampanjer man inte står för eller ställer sig bakom. Fast att du/ni inte förstår det är ingen överraskning.

Du tycker alltså att vissa fall av politisk brottslighet ska mörkas om det är så konvulerat att det är offrets egna förbundskamrater som står för trakasserierna? Givetvis ska det registreras som vad det är om en polisanmälan mot förmodan görs.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3401400.svd
Citera
2014-07-18, 11:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nu var det du som påstod att det här inte kunde klassas som ett politiskt brott och därför var min fråga vilka lagtexter du stödjer dig på för den slutsatsen. Vilken grund har du för detta påstående?

Om du inte ger svar nu tredje gången jag frågar utgår jag från att du som vanligt bara fantiserar ihop påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in