2014-07-17, 17:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Varför skulle du ta ansvar för ngt dåligt som händer i vårt samhälle? - VARFÖR INTE?

Igen - du försöker bara lägga skulden på Lucas - varför naglar du dig fast vid detta synsätt, varför är det så viktigt för dig så att du måste fortsätta förneka o släta över.

Jag tycker att du gör dig skyldig till de fetaste förvridna tolkningarna i denna tråd.
Nej, men fortsätt du - det stärker bara min poäng av hyckleriet.

Citat:
Var är källan på att Lucas lämnade FU frivilligt helt på eget initiativ?
Han kritiserades/ifrågasattes och valde då att lämna.
Citera
2014-07-17, 17:12
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kom upp som exempel på att Lucas själv inte var någon duvunge som hoppades på för sitt kön - utan att hen själv var provokativ och valde konfrontation när hen debatterade.
Du håller en rak o tydlig linje tråden igenom - Skylla sig själv - tänket. Det är mycket orättvist gjort av dig - hur tänker du dig att detta på nåt sätt skulle rättfärdiga det som hänt?
Citat:
Nej, det är korrekt - jag blir inte upprörd över att någon som för mig är totalt främmande tar livet av sig ...
Om någon har utsatts för något synnerligen jäkligt så kan jag finna det upprörande - när det gäller Lucas har jag inte sett något exempel på sådant.
Vet du vad empati o medkänsla innebär? Kan du känna sympati inför ngt öht i ditt liv?

[quote]Ursprungligen postat av micro113
Eller du kanske har några bra exempel som visar på denna mobbing som skulle vara tillräckligt grov för att utgöra en polissak?
Ursprungligen postat av ManManne
Ja. Han är död.
Citat:
Ja, efter eget val - så?
Ännu ett exempel på din förmåga att känna sympati - varför är du så känslokall?
Citat:
Jag skrev i mitt första inlägg kring just detta "naiv" .. och jag tror inte Lucas räknade med exakt vilka känslor hens retorik kunde väcka.
Jag tror samhället förlorade en god debattör, en människa som visste vad hen stod för och som kunde ha tillfört mycket gott för alla de som tvingas leva i "utanförskap" utanför normer och outtalade regler om hur allt "borde" fungerat.
Fetade; Detta va det enda vettiga du kommit med i tråden, vi förlorade en medmänniska - tycker du det som hände Lucas fortfarande går att rättfärdiga o bortförklara? Varför anser du att sådant ens är acceptabelt Micro?
Citera
2014-07-17, 17:59
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
vi förlorade en medmänniska - tycker du det som hände Lucas fortfarande går att rättfärdiga o bortförklara? Varför anser du att sådant ens är acceptabelt Micro?

Eller hur. "Ni" kan ju ocksa stalla er fragan: hur hade ni bemott Lucas om han valde att ta sina debatter har pa FB. Kallat han for "djavla feminist" ? Talat om for L. att han "har problem med sin sexualitet och ar forvirrad" ?
Sa du kan ju upplysa oss okansliga fortryckare hur ni hade bemott medmanniskan Lucas, har i Flashbacks egen lilla avdelning dar respekten for feministerna star i topp.
Citera
2014-07-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Eller hur. "Ni" kan ju ocksa stalla er fragan: hur hade ni bemott Lucas om han valde att ta sina debatter har pa FB. Kallat han for "djavla feminist" ? Talat om for L. att han "har problem med sin sexualitet och ar forvirrad" ?
Sa du kan ju upplysa oss okansliga fortryckare hur ni hade bemott medmanniskan Lucas, har i Flashbacks egen lilla avdelning dar respekten for feministerna star i topp.

Ah ja visst, tänk hur han hade bemötts här inne som manlig feminist som vill kallas hen.

Eller det är ju möjligt att han läste om det här inne och kände att han inte orkade med att ta en diskussion här?

Det här om att vara en hen är detsamma som att vilja vara en get eller en gris.

Jag vet inte alls vad som fick honom att tänka på att inte vilja leva längre, vad han hade för grundproblem som han dragit på en längre tid om något sådant fanns och vad som fick honom att ta steget fullt ut.

Att sitta och tjafsa och peka ut en syndabok är riktigt dåligt. En ung människa har gått bort, Inte orkat leva längre.

Det borde uppmana till eftertanke.
Citera
2014-07-17, 20:20
Medlem
Ego-Legos avatar
Eftersom det finns förmågor här som ältar sida upp och sida ner men bevisligen inte bemödat sig att surfa in på Lucas twitter-flöde så föreslår jag att ni gör det. Hen lurkade garanterat bl a här i feministdelen.

https://twitter.com/lucashertzman
Citera
2014-07-17, 21:56
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Eftersom det finns förmågor här som ältar sida upp och sida ner men bevisligen inte bemödat sig att surfa in på Lucas twitter-flöde så föreslår jag att ni gör det. Hen lurkade garanterat bl a här i feministdelen.

Vem syftar du på?
Citera
2014-07-17, 22:03
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Vem syftar du på?

LadyMystica och nie som nu ägnar sig om halmgubbar angående hur en feministisk transa skulle klara sig här.
Citera
2014-07-17, 22:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Polisen du känner kan inte vara särskilt duktig om du gett honom en korrekt beskrivning och han vill säga att det kan falla under "politiskt brott". Att han inte heller kunde ge dig vilka rubriceringar som var aktuella så att du kunde gå vidare med anmälan för att saken skall utredas under allmänt åtal tyder inte heller på någon större skicklighet.

I övrigt undrar jag -hur tror du nätdebatterna skulle ha sett ut om det verkligen var åtalbart att säga saker på nätet som kunde göra någon annan ledsen?

Vad bra det är att ha sådana tunga personer som den pensionerade städtanten micro i tråden som kan tillrättavisa poliser som inte har koll på lagen.

Nej helt klart finns det flera tänkbara brott här som faller under allmänt åtal och det är mycket intressant att en polis tar upp att det eventuellt kan rubriceras som ett politiskt brott. Om det är en korrekt bedömning sätter det förstås klart högre prio att utredda detta och begära in info från bl.a. twitter vilket säkerligen går även om det har blivit raderat av Lucas och de som skrev det.
Citera
2014-07-17, 22:40
Medlem
Rois avatar
Citat:

Direktlänk https://twitter.com/lucashertzman/status/481847817234042882

Citat:
‏@lucashertzman
Jag gillar Flashback. Visst skrivs det hemska saker där, men det är viktigt för demokratin med forum som garanterar allas yttrandefrihet.
Citera
2014-07-17, 23:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Joda, jag vet att L. gillade FB. Detta var dock inte poangen.
Citera
2014-07-17, 23:42
Medlem
Ego-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Joda, jag vet att L. gillade FB. Detta var dock inte poangen.

Poängen var att han enligt din bedömning hade fått skit av "anti-feminister" om hen outade sig här? Vilket i princip ingen gör ändå. Spekulationer är tydligen argument.
Senast redigerad av Ego-Lego 2014-07-17 kl. 23:44.
Citera
2014-07-18, 00:18
Medlem
Citat:

Dessutom - lite lustigt att han inte kunde ange vilka rubriceringar som skulle kunna komma ifråga...

Varför är det lustigt?
Tror du att poliser är vandrande lagböcker och har varenda brottskod i huvudet?

Citat:
Edit:
En polis är alltid polis - så varför hänvisade han dig inte dit du kunde göra anmälan?

Du är ju så bedövande jävla okunnig att de personer i din fysiska närhet troligtvis blir dummare av bara din närvaro....

"En polis är alltid polis"..., Joråsåatt, de är skyldiga att bistå allmänheten med juridiska råd när de har semester.....
Gudars skymning.....

Nu handlar ju den här tråden om att feminister mobbade Lucas tills han tog livet av sig, ditt hycklande jävla as.
Inte att du ska slänga en massa falska påståenden omkring dig och att du ska få utlopp för dina vanföreställningar om att du har något som helst juridiskt kunnande, för det har du inte!

Lucas blev ihjälmobbad av feminister från två feministiska organisationer, och nu sitter ni feminazis och försvarar de skyldiga likt en grupp skitnödiga Kampkommendanter som är livrädda för att det ska uppdagas hur ungdomen fostras i ert kära SolanasJugend, för då spricker psykosbubblan ni vävt omkring ert smutsiga värv och folk kommer se vad feminism egentligen betyder....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in